3. De 5 beste bluetooth carkits

De 5 beste bluetooth carkits

9
0

Bij autorijden is het essentieel dat je goed op de weg kunt letten en ander verkeer in de gaten kunt houden. Bellen is uiteraard niet toegestaan, maar de vooruitgang van de technologie stelt ons in staat om gesprekken te voeren met mensen en op de hoogte te blijven van huidige zaken tijdens het rijden via bluetooth handsfree carkits. Deze hulpmiddelen kunnen zorgen voor contact met het dagelijks leven en er zijn diverse handige functies betrokken om het jou een stuk makkelijker te maken.

Hoe werken bluetooth carkits precies en welke vijf apparaten kunnen voor jou een grote uitkomst bieden tijdens het rijden?

Hoe werkt een bluetooth carkit precies?

De draadloze technologie bluetooth is ontwikkeld om binnen korte afstand verbinding te maken tussen twee apparaten zonder een snoer of ander verbindingsdraad te gebruiken. Via een eenvoudig configuratieproces kun je deze koppeling maken en door middel van geheugenfuncties worden veel gebruikte connecties in het vervolg snel en zonder moeite gemaakt. Wanneer het contact is gelegd, kan de transmissie van data beginnen. Op deze manier kun je verbindingen maken tussen je mobiel en een draadloze koptelefoon of muziek box om je favoriete liedjes af te laten spelen.

Ook de handsfree carkit maakt gebruik van bluetooth om gebruikers contact te laten leggen met de buitenwereld tijdens het autorijden. Zo kun je ook in je auto bellen met mensen, gebeld worden en bijvoorbeeld de GPS-functie gebruiken. De carkits zijn gemakkelijk te gebruiken tijdens het rijden, waarbij je nog steeds je aandacht erbij kunt houden. Ook muziek kan vaak afgespeeld worden via de bluetooth carkits en de apparaatjes zijn makkelijk te vervoeren en installeren.

Het is wel belangrijk om te weten dat bluetooth een beperkt bereik heeft en er storingen kunnen optreden op bepaalde plaatsen. Daarnaast moeten de apparaten voldoen aan de eisen van de verkeerswetgeving, welke aangepast kunnen worden.

Voor alle auto’s en andere voertuigen?

Veel auto’s tegenwoordig hebben al allerlei ingebouwde systemen om bellen, muziek luisteren en GPS tijdens het rijden te ondersteunen. Oudere auto’s hebben deze systemen vaak niet, waardoor de bluetooth carkit goed van pas komt. Door middel van dit apparaatje kun je op een veilige manier de weg betreden, maar ook van de ondersteunende functies genieten.

De bluetooth carkit kan ook gebruikt worden in andere voertuigen, zoals vrachtwagens en busjes. Echter, het is belangrijk hierbij rekening te houden met het feit dat echo’s en achtergrondgeluiden verwijderen makkelijker is in kleinere ruimten, waarbij de prestaties op dit gebied afnemen naarmate de ruimte groter wordt. Er zijn zelfs modellen beschikbaar voor motoren en bromfietsen die handsfree werken en vaak geïntegreerd worden in de helm. Echter, deze laatste variant wordt vaak afgeraden, omdat het risico kan optreden dat je de rest van het verkeer dan niet goed meer kunt horen.

(9)

FM Transmitter Bluetooth Draadloze Carkit 2020

Op de laatste plaats staat de bluetooth draadloze carkit van Athletix, welke iedere bestuurder tijdens het rijden in staat stelt muziek te luisteren, via een connectie met je mobiel, en handsfree te bellen. Veel apps, waaronder Spotify, worden ook ondersteund met het apparaatje. Op het beeldscherm worden de inkomende oproepen met naam vermeld, het spanningsniveau van de accu, het volume, het nummer van het afgespeelde liedje en de FM-frequentie. Via een USB-poort kan de carkit opgeladen worden.

De muziek is van hoge kwaliteit door de T11d bluetooth FM transmitter. Muziek kan daarnaast gestreamd worden van een telefoon, maar ook van MP3- en MP4-apparaten en andere audioapparaten met de juiste poort. Het apparaat is gemakkelijk aan te sluiten en in te stellen en er is ook een handleiding beschikbaar. Het bereik van deze carkit is vijf meter en de prijs bedraagt ongeveer 30 euro.

De voordelen van deze bluetooth carkit zijn de goede geluidskwaliteit, de makkelijke aansluiting en de lage prijs, waardoor het voor iedereen geschikt is. Een nadeel is echter dat er soms een beetje ruis aanwezig is.

JBL Trip - Draagbare Bluetooth Carkit en Speaker

Op het gebied van geluid heeft JBL een breed aanbod en daar valt ook deze draagbare bluetooth carkit onder. Dit model kan eenvoudig op de zonneklep in een auto vastgemaakt worden door middel van de meegeleverde clip en vervolgens verbonden worden met je telefoon via bluetooth. Het apparaat kan net zo eenvoudig los als vastgemaakt worden, waardoor het makkelijk mee te nemen is.

Door de voice cancellation-techniek kunnen telefoongesprekken met de beste kwaliteit worden gevoerd, waarbij lawaai van het verkeer of de wind worden gedempt. Ook muziek wordt afgespeeld met goede geluidskwaliteit en de accu kan lang meegaan. Telefoongesprekken kunnen voor ongeveer twintig uur gevoerd worden en muziek kan wel acht uur geluisterd worden op een volle accu. De prijs ligt rond de 90 euro.

Pluspunten van de JBL trip zijn de eenvoudige verplaatsing en installatie. Tevens zorgen de geavanceerde technologieën voor heldere gesprekken en muziek. Een nadeel is de hoge prijs en dat er geen 12V-stekken wordt meegeleverd om het op te laden via een USB.

Trendfield FM Transmitter Bluetooth 5.0

Voor slechts 15 euro kun je deze bluetooth carkit van Trendfield al in je auto halen, waarbij connecties gemaakt kunnen worden met onder andere Spotify en Youtube. Je kunt naast de verbinding via bluetooth ook gebruik maken van een USB-stick, waardoor eveneens muziek beluisterd kan worden. Via de grote knop aan de voorkant van het apparaat kunnen liedjes overgeslagen worden.

Ook bezit deze carkit een muziekgeheugen, waardoor het na uitschakeling onthoud op welke frequentie het stond en welk liedje voor het laatst afgespeeld werd. Wanneer je de carkit weer aanzet, wordt dit liedje weer hervat. Naast de muziekfunctie kun je ook handsfree bellen via het telefoonsymbool, waarbij muziek automatisch gedempt en weer hervat worden.

Voor de lage prijs van deze bluetooth carkit zijn de prestaties zeer goed. Het geluid is van een prima kwaliteit en het apparaat is makkelijk te installeren en gebruiken. Ook de muziekgeheugen-functie is erg fijn en de compacte vormgeving maken het ideaal voor iedere bestuurder. Minpunten van het apparaat zijn echter dat er bij het opstarten van de auto ruis kan optreden en na enige tijd van gebruik wordt het geluid van het model minder.

Bluetooth FM Transmitter Daily Logix

Op de twee plaats is de bluetooth carkit van Daily Logix geëindigd, waarmee je draadloos muziek kan streamen, handsfree kunt bellen en via je stem kunt navigeren. Er zijn USB-aansluitingen beschikbaar en je kunt zelfs twee toestellen tegelijk tijdens het rijden opladen. Het model is geschikt voor iedere auto en bestuurder en diverse apps kunnen gebruikt worden. Inkomende gesprekken kunnen beantwoord worden met een speciale knop en via Siri van de iPhone en Bixby op de Samsung kunnen contactpersonen opgebeld worden.

De stem navigatie komt ook erg van pas, waarbij je alleen de navigatie op je telefoon hoeft te starten en waarna de navigatie via de speakers wordt afgespeeld. Daarnaast is er een groot LED display om informatie in één oogopslag goed waar te nemen. Voor een prijs van rond de 25 euro heb je deze bluetooth carkit al in huis.

Het ontwerp van deze carkit is een absoluut voordeel, waarnaast het ook gebruiksvriendelijk is en lage kosten heeft. Een nadeel treedt op wanneer hard geluid wordt afgespeeld, aangezien de kwaliteit dan minder wordt.

Bluetooth Carkit 5 in 1 Siston

Op nummer één staat de bluetooth carkit van Siston, welke slechts eenmalig met je telefoon gekoppeld hoef te worden om zijn functies steeds te kunnen gebruiken. Muziek kan daarnaast ook afgespeeld worden via geheugenkaartjes en USB-sticks. De houder is 360 graden te draaien, waardoor je ten alle tijden een goede kijkhoek kunt creëren en de situatie veilig blijft. Dankzij de schockproof-ring worden trillingen voorkomen op oneven wegen en de opvallende knoppen op het apparaat zorgen voor veel gebruiksgemak.

Het LCD scherm maken het aflezen van nummers, volume en namen eenvoudig en het apparaat is daarnaast gemakkelijk te vervoeren en installeren. Het bereik van deze bluetooth carkit gaat tot wel tien meter en er worden een FM-zender Bluetooth MP3-speler, audiokabel en een Engelstalige handleiding meegeleverd. Al deze functies kun je al gebruiken voor een prijs van ongeveer 25 euro.

Ten alle tijden heb je een goede kijkhoek, trillingen worden gedempt en informatie is gemakkelijk af te lezen, waardoor het gebruiksgemak wordt vergroot. Een nadeel is dat het een vrij grote lengte heeft en in de weg kan zitten.