1. Home
  2. review
  3. Flexmail Review: wat kan het en wat kan het niet?

Flexmail Review: wat kan het en wat kan het niet?

3
0

Bedrijven en overheidsdiensten kunnen niet zonder een strategische marktbenadering. Klanten en bedrijven of overheidsdiensten moeten elkaar gemakkelijk kunnen vinden. Aangezien steeds meer activiteiten online plaatsvinden is goede e-mailmarketing vrijwel onmisbaar. Flexmail is op dit moment dé Belgische nummer één in e-mailmarketing. Is dat terecht? Om dat uit te zoeken, is gekeken naar de voordelen, nadelen en gebruiksmogelijkheden van Flexmail.

flexmail 1

Wat is Flexmail?

Als ondernemer kan je lukraak e-mails en nieuwsbrieven sturen naar alle (potentiële) klanten. In de praktijk blijkt echter, dat dit niet zoveel zin heeft. Veel mensen lezen het niet, en jouw zorgvuldig samengestelde mails belanden maar al te vaak in de digitale prullenbak.

Flemail is anders. Dit softwareprogramma helpt je om gepersonaliseerde campagnes op te stellen. Je krijgt inzicht in het (koop-)gedrag van je klanten. Bovendien kan je met Flexmail je bedrijf op meerdere kanalen online presenteren en automatisch zorgen dat bepaalde reclame uitingen herhaald worden. Flexmail is bovendien meertalig, zodat je ook (potentiële) klanten buiten het Belgisch taalgebied kan bereiken.

Voor wie is Flexmail bedoeld?

Wie denkt dat Flexmail alleen bedoeld is voor hele grote bedrijven of overheidsinstanties, heeft het mis. Dit Belgische softwareprogramma is voor iedereen die marketing belangrijk vindt. Heb je een eenmansbedrijf, dan is Flexmail dé manier om nieuwe klanten te vinden of de huidige te behouden.

Kleine, middelgrote én grote ondernemingen hebben er alle belang bij om zichzelf op de kaart te zetten of te houden. Het uitgebreide platform van Flexmail stelt je in staat campagnes op maat op te stellen, hoe klein of groot jouw bedrijf ook is. Bovendien groeit het softwareprogramma met jouw bedrijf mee. De mogelijkheden om jouw doelgroep te bereiken zijn bijna eindeloos. Flexmail is geschikt voor zowel B2B als voor B2C bedrijven.

Wat is er mogelijk met Flexmail?

Het softwareprogramma van Flexmail neemt je een hoop werk uit handen. Om je doelgroep te bereiken hoef je geen professional te zijn. De editor is bijzonder gebruiksvriendelijk, met duidelijke aanwijzingen en tips voor mogelijkheden om klanten te benaderen. We zetten de verschillende features voor je op een rijtje.

1. Ontwerp e-mails met de drag & drop builder

Kies een template die bij jouw bedrijf past. Verander de kleur of het design. Logo’s, teksten, afbeeldingen en witruimtes sleep je met de drag & drop builder eenvoudig naar de plek waar jij ze wilt hebben. Vul de mail met teksten die klanten zullen aanspreken. Je hoeft je verder nergens zorgen om te maken, want het programma zorgt ervoor dat de e-mail technisch gezien perfect in elkaar wordt gezet.

2. Personaliseer en organiseer je database

Op één centrale plek vind je al je contacten. Deze kunnen in groepen worden geplaatst op basis van hun klikgedrag en persoonlijke voorkeuren. Hierdoor kan je content verzenden over onderwerpen binnen jouw bedrijf, waar de klant écht in is geïnteresseerd. Zo kun je voorkomen dat jouw e-mails ongelezen de prullenbak ingaan.

3. Bouw landingspagina’s

Met goede, doelgerichte campagnes bouw je klantenbinding op. De drag & drop tool van Flexmail loodst je op een eenvoudige manier door alle stappen heen. Het enige wat jij zelf hoeft te doen, is de tekst schrijven. Verwerk de link naar de landingspagina in de mail en leid op die manier je klanten naar de campagne toe. Met de informatie die je hierdoor verzameld hebt, kan je nog gerichter de doelgroep bereiken.

4. Maak enquêtes

Een enquête is een uitstekende manier om klanten beter te leren kennen. Mensen beantwoorden graag vragen wanneer zij persoonlijk worden uitgenodigd om aan een enquête mee te doen. Met de drag & drop builder plaats je de link naar de enquête in de mail. De verzamelde data kan je op allerlei manieren gebruiken. Pas bijvoorbeeld een volgende campagne aan, wijzig het beleid of versterk bepaalde onderdelen binnen de bedrijfsvoering. Natuurlijk is het voor deelnemers aan de enquête ook mogelijk om de vragenlijst anoniem in te vullen.

5. Formulieren integreren

Maak het klanten gemakkelijk en publiceer in de e-mail eventuele formulieren die nodig zijn voor een inschrijving, een toegangsbewijs voor een event of een registratie. De drag & drop builder zet ze op de juiste plek in de mail. Het scheelt enorm veel tijd en het is een makkelijke manier om klanten van dienst te zijn.

6. Koppel Flexmail met apps en website

Nodig mensen via de website, app, social media of blog uit om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief. Hiermee sla je twee vliegen in een klap. Mensen schrijven zich in omdat ze echt geïnteresseerd zijn in het bedrijf of product. Je bereikt dus nieuwe potentiële klanten. Bovendien slaat Flexmail de nieuwe inschrijvers op in de juiste doelgroepenlijst, waardoor zij gepersonaliseerde mails ontvangen. geef je meerdere nieuwsbrieven uit, laat mensen dan kiezen welke zij willen ontvangen.

Wat zijn de voordelen van Flexmail?

De grote kracht van het softwareprogramma Flexmail is misschien wel dat maatwerk erg ver doorgevoerd kan worden. Personalisatie is hierbij het toverwoord. Flexmail heeft daarnaast nog een groot aantal andere voordelen voor kleine en grote ondernemers. We noemen ze hieronder allemaal even op.

  • Persoonlijke benadering. Flexmail helpt je groepen aan te maken op basis van hun klikgedrag en hun voorkeuren. Hiermee behoud je klanten en bereik je nieuwe geïnteresseerden.
  • Perfect opgestelde e-mails en nieuwsbrieven. Dankzij de drag & drop builder maak je professionele ontwerpen.
  • Meertaligheid. Flexmail is van Europese origine. Een groot pluspunt is, dat je klanten in het buitenland kan voorzien van mails en nieuwsbrieven in hun eigen taal.
  • Dataverzameling. Met enquêtes, polls, uitnodigingen of inschrijfformulieren krijg je nieuwe klanten. Bijkomend voordeel is, dat alle data verzameld wordt. Hierdoor weet je precies waar de dingen goed gaan en wat er verbeterd kan worden.
  • Marketing automation. Hiermee kan je zelf instellen welke vervolgactie er moet komen op een formulier dat is ingevuld of een pagina waarop is geklikt.
  • Gebruiksvriendelijke tool. Niet onbelangrijk is het gemak waarmee gewerkt kan worden binnen Flexmail. De tool is erop gericht om je het zo gemakkelijk mogelijk te maken. Voor Nederlandse en Belgische gebruikers is het fijn, dat Flexmail in het Nederlands te lezen is.
  • Gratis demo-account. Flexmail biedt de mogelijkheid om de tool dertig dagen lang gratis te testen.

Wat zijn de nadelen van Flexmail?

Flexmail is een grote e-mail marketing speler op de markt. Het softwareprogramma is dan ook zeer uitgebreid en heeft heel veel mogelijkheden voor de gebruiker. Er is misschien één nadeel te noemen, en dat is de prijs. Bij Flexmail heb je de keuze uit drie abonnementen, namelijk Essential, Pro en Premium. Essential is de goedkoopste, maar met dit abonnement mis je wel een aantal belangrijke features die nodig zijn om je klantenbestand te behouden of uit te breiden. Heb je een groot klantenbestand dan zijn de prijzen per maand aan de forse kant. Pro is volgens Flexmail het meest populaire abonnement. Hiermee kan je het overgrote deel van de mogelijkheden van dit softwareprogramma gebruiken. Met een Premium abonnement heb je toegang tot alle tools van Flexmail.

(3)