3. De 5 Beste compact camera’s bekeken

De 5 Beste compact camera’s bekeken

4
0

Er zijn veel verschillende soorten compactcamera’s. Veel mensen houden er dan ook van om tijdens het verrichten van bepaalde leuke activiteiten, of tijdens bijvoorbeeld een vakantie een goede compactcamera bij zich te hebben. Op deze manier kunnen bijzondere momenten goed worden vastgelegd. Wanneer je een compactcamera neemt wil je natuurlijk wel dat dit een variant is die kwalitatief goed is en ook veel voordelen met zich meebrengt. Compactcamera’s kunnen dan ook behoorlijk verschillen van elkaar. De ene is wat duurder dan de ander, de ene heeft betere kwaliteit foto’s en de ander heeft bijvoorbeeld meer opties. Hieronder vindt je de 5 beste compact camera’s.

(4)

Canon PowerShot SX432 IS

De PowerShot SX432 IS van Canon is een erg goede compact camera waar gebruikers dan ook zeer tevreden over zijn. Deze camera onderscheidt zich met een optische zoom van maar liefst 45x. Ook kan de camera in vrijwel iedere situatie zeer stabiele beelden maken. Over het algemeen vinden veel mensen het tijdens het maken van video-opnames lastig om stabiel te filmen. Een stabilisator is een veelgenoemde oplossing, maar bij de compact camera Canon PowerShot SX432 IS heeft de camera van zichzelf al een goede stabilisator ingebouwd. Verder is de 20 megapixel sensor ook een punt die als een groot voordeel wordt ervaren bij de camera. Daarnaast beschikt de camera over WiFi en NFC functies.

De kortste sluitertijd die bij deze camera mogelijk is is 1/4000. De schermgrootte is in totaal 3 inch. Het feit dat de camera geen microfoon ingebouwd heeft wordt echter wel ervaren als een van de weinige nadelen van het apparaat, net zoals het feit dat de camera niet waterdicht is. Ook is de camera niet stofbestendig. Wel laat de camera details in vrijwel iedere situatie erg goed zien. Het is bij deze compact camera ook mogelijk om een ander apparaat, zoals bijvoorbeeld je telefoon te gebruiken als afstandbediening. De accu die bij deze camera zit is een NB-11LH accu. De camera beschikt over een panoramafunctie wat ook als een groot voordeel wordt ervaren bij het maken van beelden in natuurgebieden op vakantie.

Panasonic Lumix DC-FZ82

De Panasonic Lumix DC-FZ82 is een ideale compact camera voor allerlei soorten foto's. De camera is zowel gespecialiseerd in foto's op lange afstand, als in foto's op korte afstand. Tevens beschikt de camera over een 4K videoresolutie die ervoor zorgt dat naast foto's ook filmpjes in hoge kwaliteit gemaakt kunnen worden. De camera heeft een lichtsterke groothoeklens en een optische zoom van zeker 60x. Het product wordt vooral tijdens het reizen als erg prettig en handig ervaren. Een van de weinige nadelen aan de camera is dat deze niet stofbestendig is. Daarbuiten ervaren gebruikers van het apparaat vrijwel iedere eigenschap als erg positief en zijn ze dan ook zeer tevreden.

De beelden die gemaakt worden zijn kwalitatief erg goed. De laagst mogelijke sluitertijd van de camera is 1/2000. Ook het feit dat het apparaat beschikt over touchscreen vinden veel gebruikers erg prettig. Ook deze compact camera beschikt over WiFi. Wel ontbreekt de NFC functie bij de Lumix DC-FZ82. De camera is niet waterdicht en het maken van onderwater beelden behoort dus niet tot de mogelijkheden. In totaal heeft de camera 20 scenes en daarnaast is er bij deze variant ook een viewfinder aanwezig. De camera is niet kantelbaar, maar heeft wel een accessoireschoen. De Lumix beschikt ook over creative filters. Gebruikers zijn hier over het algemeen zeer tevreden mee.

Canon PowerShot SX540 HS

Deze camera is de tweede Canon uit het rijtje van de 5 beste compact camera's. De PowerShot SX540 HS is volgens gebruikers een erg gebruiksvriendelijke camera die kwalitatief ook goed is. De camera beschikt over 21,1 megapixels en heeft daarnaast een Full HD videoresolutie. Verder is er een goede flitser ingebouwd in de camera en zijn de functies WiFi, NFC en bluetooth alle 3 aanwezig. Wel is net als bij de vorige Canon compact camera uit het rijtje ook deze camera niet voorzien van een microfoon. De optische zoom van deze camera is 50x en ook de beeldstabilisatie is aanwezig in het apparaat. Bepaalde functies worden voor beginners nog als een beetje lastig ervaren, maar als je de camera eenmaal onder de knie hebt werkt het apparaat erg fijn volgens velen. Ook de prijs/kwaliteit wordt als goed ervaren.

De Canon PowerShot SX540 HS is niet stofbestendig en ook onderwater filmen is met de camera niet mogelijk. Een ander punt waarmee de camera zich onderscheidt is het feit dat hij beschikt over een digitale zoom van 4x. daarnaast heeft de camera als een van de weinige uit dit rijtje veel verschillende flitsmodus. De modus die beschikbaar zijn zijn namelijk Auto, Flash off ,Flash on, Manual en Slow synchronization. Ook zit er een mini-HMDMI aansluiting op de camera. De Canon Powershot heeft een 24 millimeter ultragroothoeklens en ook een AF hulplicht functie. Ook is de panorama functie bij deze compact camera aanwezig. Dit wordt als erg prettig ervaren en vaak ook relatief belangrijk gevonden bij compact camera's, omdat deze camera's veel worden gebruikt op vakanties met bijvoorbeeld mooie natuurgebieden. De camera zorgt dat deze natuurgebieden optimaal in beeld komen op stabiele en scherpe wijze.

Sony Cybershot DSC-HX400V

De Sony Cybershot DSC-HX400V is een compact camera die wordt gezien als 1 van de beste compact camera's van Sony. De camera weegt niet veel en heeft dan ook een compact formaat. Dit zorgt ervoor dat hij bijvoorbeeld tijdens het maken van lange reizen erg goed van pas komt en vrijwel overal in past. Er is een optische zoom van maar liefst 50x aanwezig en daarnaast heeft de camera 20,4 megapixels. Het apparaat is in staat automatisch scherp te stellen, waardoor het krijgen van wazige beelden niet snel zal gebeuren. Ook zit er een goede stabilisator in de camera. Deze camera wordt ook gebruikt voor professioneel gebruik.

0 Er is sprake van een M=multi interface shoe en de camera heeft een LCD scherm met een formaat van 3 inch. Opnemen is mogelijk in een goede Full HD resolutie. Een nadeel vinden sommige mensen dat het apparaat niet beschikt over touchscreen. Tijdens het doen van bepaalde instellingen kan dit soms wat minder prettig werken. Knoppen om alles zo goed en snel mogelijk in te stellen zijn echter wel aanwezig. De compact camera beschikt over WiFi en NFC, maar niet over bluetooth en GPS. Verder is er ook bij deze variant geen microfoon aanwezig. De compact camera heeft van zichzelf een kwalitatief erg goede Carl Zeiss Lens. Deze compact camera heeft in totaal 14 scenes en een beeldweergave zoeker van 1%. De synchronisatiesnelheid is 125 en de maximale diafragma is f/2,8-6,3.

Canon IXUS 185

Uit dit rijtje is de Canon IXUS 185 een van de goedkopere compact camera's. Ondanks het feit dat je er vergeleken met veel andere varianten niet veel voor betaalt, is ook deze camera kwalitatief erg goed. Het apparaat heeft een 20 megapixel sensor en een Full HD videoresolutie. Vergeleken met de andere varianten uit dit rijtje heeft de camera wel een iets minder goede optische zoom. De optische zoom is namelijk 8x. Wel is er een flitser ingebouwd in de compact camera. Ook is het mogelijk de camera op een statief te plaatsen.

De extra functies ontbreken echter wel bij dit apparaat. Zo is er geen bluetooth, WiFi, NFC of GPS. Deze camera wordt dan ook met name gebruikt voor puur de losse video's en foto's die gemaakt worden, zonder al te veel opties. De kwaliteit die de camera levert is dus goed, alleen is het bijvoorbeeld niet mogelijk iets direct te versturen via bluetooth. De foto's die de camera maakt worden over het algemeen als goed en haarscherp ervaren. Het product is makkelijk in gebruik. Het is een goede compact camera als je niet al te veel wilt betalen, goede kwaliteit beelden wilt en niet veel waarde hecht aan extra functies.