3. De 5 beste beamers voor in je huis te nemen

De 5 beste beamers voor in je huis te nemen

6
0

Nagenoeg iedereen vindt het wel leuk om een goede film thuis te kijken. De meeste mensen kiezen ervoor om deze films op de tv te kijken. Dit is natuurlijk niet zo raar, dit is immers de meest voor de hand liggende optie om voor te gaan. Echter is het ook mogelijk om te kiezen voor een alternatief, je kunt namelijk kiezen voor een beamer. Dankzij een beamer zal het mogelijk zijn om eindelijk eens echt op een groot scherm te kijken. Zo kan je de bioscoop ervaring bij jou in huis halen. Zou je zelf ook een beamer willen kopen dan is het geen verkeerd idee om dit artikel even goed door te nemen, we hebben namelijk de belangrijkste informatie op een rijtje gezet die handig kan zijn voor het maken van deze aankoop.

Het belang van een beamer

Straks hebben we een selectie voor je met de beste projectors die je op dit moment kunt vinden. Echter is het handig om eerst even stil te staan bij de vraag waarom het handig is om te kiezen voor een beamer voor bij jou in huis. Het eerste voordeel is dat je natuurlijk in staat bent om jouw games en films af te spelen op een veel groter scherm. Je kunt een groot beeld krijgen met een projectorinstallatie zonder dat het nodig is om veel geld uit te geven aan de nieuwst technologie. Zelfs goedkope projectoren kunnen je bijvoorbeeld een beeld geven dat 120 inch breed is. Dit maakt het dus mogelijk om echt super eenvoudiger te zorgen voor een groot beeld bij jou in huis. Als een van je belangrijkste eisen is dat het beeld groot moet zijn beeld dan is een projector absoluut de moeite waard om te overwegen.

Een andere reden is het feit dat een beamer echt ontzettend eenvoudig te gebruiken is voor jou games en films. Een veelvoorkomend misverstand is dat een projectorinstallatie ingewikkeld om te installeren. Maar in werkelijkheid is het niet zo moeilijk om alles in te stellen. Je moet natuurlijk wel je audio-installatie vinden, maar waarschijnlijk heb je die apparatuur al bij de hand. En als je de juiste apparatuur voor je ruimte koopt, zal het opzetten niet zo ingewikkeld zijn. Je kunt je projector zelfs gebruiken voor je bestaande gadgets. Denk hierbij aan Apple TV, Chromecast, je DVD- of Blu-Ray-speler en zelfs je spelconsole. Dit maakt het dus echt een uitstekende aanvulling voor bij jou in huis. Zolang je de juiste kabels in huis hebt kun je een beamer gebruiken op dezelfde manier als je tv.

De beste 5 beamers – top 5

Wil je zelf een beamer kopen om je films echt in het groot af te spelen dan zal je na moeten denken over het product wat je hiervoor kiest. Het zal je niet verbazen dat er een grote verscheidenheid aan opties is om voor te kiezen. Deze verscheidenheid maakt het er niet bepaald eenvoudig op om een keuze te maken. Aangezien we jou toch wat beter op weg willen helpen hebben we hieronder de beste producten van dit moment voor je op een rijtje gezet. Kies je voor een van deze modellen dan weet je in ieder geval zeker dat je een uitstekende kwaliteit in handen zult hebben.

(6)

Optoma UHD50

Het is tijd om te kijken naar de eerste beamer van dit lijstje. Als je de bioscoopachtige kwaliteit in je woonkamer wilt ervaren tegen een betaalbare prijs dan kan je met de Optoma UHD50 echt niet de fout in gaan. Het is een van de beste merken die je op dit moment maar kunt vinden als het aankomt op het kopen van een goede projector bij jou in huis. Met een 4K-resolutie en verbazingwekkende HDR-kleur zal de UHD50 je favoriete films en tv-programma’s zonder enige problemen af kunnen spelen op het scherm. Het is mogelijk om deze speciale projector te gebruiken voor een scherm van ruim 100-plus-inch. Met 2.400 lumen aan helderheid en een contrastverhouding tot 500.000:1, plus ondersteuning voor HDR10 zal je UHD50 een zeer helder beeld krijgen. Dit maakt het een aanzienlijk beter optie dan enkele andere modellen die je op dit moment kan kopen.

Deze handige beamer is voorzien van twee HDMI-poorten, VGA en seriële ingangen om ervoor te zorgen dat je alles kunt installeren om mee te kijken. Dit geldt dus niet alleen voor oudere computers maar ook voor allerlei andere gadgets die je in huis hebt. Denk hier bijvoorbeeld aan een Playstation. Door de meegeleverde USB-voedingspoort kan je hem ook nog eens gebruiken voor het opladen van je mobiele telefoons in huis. De UHD50 wordt geleverd met een breed scala aan kleurmodi. Ook is hij voorzien van verschillende modi. Denk hier bijvoorbeeld aan de Cinema Mode, maar ook aan de Game- en Bright-modi. Met een aangegeven levensduur van de lamp van 6.500 uur, zal deze projector jaren lang mee kunnen gaan voordat je een vervangende lamp zou moeten kopen. Dit maakt het echt een uitstekende optie om voor te kiezen als je optimaal wilt genieten van je films.

• Deze beamer beschikt over een hoge 4K-resolutie en verbazingwekkende HDR-kleur
  • Deze projector beschikt over talloze modi voor bij het kijken van films en series

BenQ HT2550

Als je op zoek bent naar een goede projector maar vind je de bovenstaande niet handig dan is de BenQ HT2550 een prima alternatief om te overwegen. Met een prachtige 4K resolutie en de 2.200-lumen helderheid zal het niet zo lastig zijn om te genieten van al je films en series. Hij is ook nog eens voorzien van een HDR kleurenpalet. Dit maakt het echt een prima optie voor bij jou in huis voor je thuisbioscoop. Door de voordelige prijs is het ook nog eens een zeer toegankelijke optie om voor te kiezen als je op zoek bent naar een nieuwe projector. De HT2550 is voorzien van een geweldige beeldkwaliteit. De projector analyseert elk beeld om een optimale balans te vinden tussen kleurnauwkeurigheid en contrast. Het beschikt ook over een automatische verticale keystone-correctie om het beeld te corrigeren wanneer de projector op minder dan optimale hoogtes wordt geplaatst. Door de 1,2x optische zoom kan je ook nog eens het scherm verstellen.

Hoewel de HT2550 niet is ontworpen om draagbaar te zijn, is hij licht genoeg om hem ergens mee naartoe te nemen. Door het snelle en eenvoudige instellingsproces weet je zeker dat je hem binnen no time aan kunt sluiten op een externe locatie. De goed verlichte afstandsbediening helpt ervoor dat je de beamer gemakkelijk kunt gebruiken in donkere ruimten. Dankzij de sneltoetsen zak je in staat zijn om de noodzakelijke aanpassingen te maken voor bij het kijken. De lamp zou 10.000 lang mee moeten gaan (zelfs 15.000 in LampSave-modus). Door de vele voordelen en de uitstekende functies is dit een van de beste producten die je maar kunt kiezen als je op zoek bent naar een goede projector voor het kijken van je favoriete films.

• Deze beamer is voorzien van een uitstekende prijs kwaliteit verhouding
  • Door de automatische verticale keystone-correctie kan het beeld worden aangepast

Optoma HD142X

Degenen die niet zoveel geld willen uitgeven voor een groot scherm maar die wel een goede kwaliteit in handen willen hebben doen er verstandig aan om te kiezen voor de Optoma HD142X. Deze betaalbare projector biedt een volledig 1080p beeld, 3.000 lumen aan helderheid en een levensduur van de lamp van 8.000 uur. Dit is dus ook weer genoeg voor jaren van intensief gebruik. De HD142X is licht van gewicht en gemakkelijk te verplaatsen. Hierdoor kan je hem zonder problemen erbij pakken als je van plan bent om een leuke film te gaan kijken bij jou in huis. Daar komt bij dat hij gemakkelijk tussen de verschillende kijkgelegenheden kan worden geplaatst. Hoewel hij niet beschikt over de automatische instelmogelijkheden van hoger geplaatste projectoren, kun je het beeld snel aanpassen aan je scherm met de handmatige zoomhendel. Dit is echt handig bij het kijken, het geeft je namelijk veel meer controle over het uiteindelijke resultaat.

Als we kijken naar de kwaliteit van het beeld dan is dit echt geweldig. Door de hoge kwaliteit zal hij voldoen aan alle eisen die je maar aan een beamer kunt stellen. De kleuren zijn levendig in de Cinema-modus. Dit zal ervoor zorgen dat de totale helderheid van de projector wordt gehalveerd voor betere schaduwdetails in donkere ruimten. Hierdoor komt het beeld echt tot leven wanneer je aan het kijken bent. Als toegankelijke projector is de HD142X de perfecte optie om voor te gaan. Met deze beamer is het bekijken van de mooiste films echt een stuk eenvoudiger dan voorheen.

• Je kunt deze projector erg makkelijk verplaatsen door het lichte gewicht

Sony VW285ES

Dit is een merk wat natuurlijk bekend staat om de uitstekende kwaliteit die zij altijd weer weten te leveren. Voor dit product is dit dan ook niet anders. Sony's VW285ES-projector is het meest betaalbare bioscoopmodel dat het bedrijf ooit heeft geproduceerd. Dit model is een echt aan te merken als een 4K HDR-projector op bioscoopschaal. Hij is voorzien van een resolutie van 4096 x 2160 in tegenstelling tot de meer gangbare 3840 x 2160. Dit zorgt er dus voor dat de kwaliteit van het hoogst mogelijke niveau zal zijn bij het kijken van je favoriete films of series. Hij is ontworpen voor liefhebbers die een echte bioscoopervaring in hun huis willen. Dit model is voorzien van exacte pixel-voor-pixel reproductie. Dit is echt ideaal voor degenen die de meest meeslepende ervaring mogelijk willen maken.

De projector biedt slechts 1.500 ANSI lumen aan helderheid. Dit betekent dus dat het beeld niet is ontworpen voor verlichte ruimtes. Echter zal je dit vaak toch niet nodig hebben. Wanneer je een film gaat kijken maak je het nu eenmaal toch eerst donker. Deze projector is voorzien van uitstekende zwartniveaus en contrast in donkere ruimtes, vooral met het uitgebreide HDR-kleurengamma. Als je op zoek bent naar volledige bioscoopkwaliteit dan is dit een prima optie om voor te kiezen. Hij is echt ontzettend betaalbaar in verhouding tot de duurdere modellen, dit komt dus zeker van pas voor iedereen die zijn of haar eerste beamer wilt kopen.

• Deze beamer is voorzien van uitstekende zwartniveaus en contrast in donkere ruimtes
  • Door de hoge resolutie van 4096 x 2160 kan je alles haarscherp zien op het scherm

LG HU80KA

Een van de grootste problemen van een beamer is over het algemeen dat je hem maar lastig kunt opstellen op een prettige manier. Je kunt een projector aan het plafond te bevestigen of een tafel gebruiken, maar het feit is dat het best lastig blijft om hem op de juiste manier neer te zetten voor het kijken van je favoriete films. De LG HU80KA heeft dit probleem echter niet. Deze projector is namelijk ontzettend eenvoudig te positioneren voor het betreffende scherm. De HU80KA wordt geleverd in een compact, draagbaar ontwerp dat geen tafel of standaard nodig heeft. Hierdoor is hij super snel en eenvoudig op te zetten. Bovendien zorgt de ingebouwde slimme TV-functionaliteit ervoor dat de HU80KA identiek is aan de uitstekende TV-lijn van LG. Dit laat dus zien dat je een prima kwaliteit in handen zult hebben met dit apparaat. Hij is voorzien van een volledige 4k HDR10 resolutie en 2.500 lumen aan helderheid. Je kunt deze projector gebruiken om een 150-inch scherm te projecteren. U kunt zelfs audio streamen via Bluetooth, mocht je geen thuisbioscoopreceiver hebben.

• Je kunt deze projector gebruiken om een 150-inch scherm te projecteren
  • Door het bijzondere ontwerp kun je deze beamer eenvoudig positioneren

Kies je voor een goede beamer dan is het een stuk eenvoudiger om je films op de juiste manier af te spelen bij jou in huis. We hopen dat je dankzij de informatie die we hebben benoemd in staat bent om echt een goede aankoop te maken. Dankzij deze tips en tricks zal je in ieder geval niet meer zo snel een miskoop maken. Heb je bepaalde andere aankopen op de planning staan dan raden wij je aan om ook even door de andere artikelen op deze site te kijken. wellicht dat we een andere selectie hebben van goede producten om te kopen.