De 5 beste iPhones van 2022 onder de loep genomen

10

Ben je op zoek naar een nieuwe iPhone? Dan zijn er vandaag de dag veel verschillende varianten te vinden. Een goede iPhone komt immers in meerdere soorten en ze kennen allemaal hun eigen specificaties en uiterlijke kenmerken. Er zijn er echter een aantal die er bovenuit springen en waar je tevens voldoende opslagruimte bij vindt. Maar welke telefoons zijn dit dan en welke voor- en nadelen komen erbij kijken? De top 5 beste Apple telefoons lees je hieronder.

Apple iPhone 8 – 256GB

Ben je op zoek naar een goede iPhone, die ook voldoende geheugen heeft voor al jouw foto’s, video’s en apps? Dan is de iPhone 8 een goede keuze. Deze telefoon is voorzien van een intern geheugen van 256GB, wat ruim voldoende is voor iemand die zijn telefoon dagelijks vaak gebruikt. Je kunt een groot aantal apps terugvinden in de AppStore en dankzij de vernieuwde chip zullen deze altijd snel opstarten. De kracht van de chip zorgt er ook voor dat je geen haperingen tegenkomt bij het afspelen van video’s of bij het gebruik van een van de streamingdiensten.

De smartphone is kent een groot aantal functies, die bij de voorgangers niet terug te vinden zijn. Zo heb je bijvoorbeeld het draadloos opladen tot jouw beschikking. Je hoeft de kabel er niet meer in te steken, maar legt jouw telefoon op de pad. Je kunt hiervoor gebruik maken van fast charging, waardoor jouw batterij binnen een korte tijd volledig opgeladen is. Daarnaast zit er een uitgebreide camera op. De zes elementen werken samen voor de scherpste foto’s en video’s. De selfiecamera zorgt er tevens voor dat je altijd scherp beeld hebt tijdens FaceTime of het maken van een selfie. Je kunt het maximale halen uit de smartphone.

Enkele voor- en nadelen op een rij:

• Spatwaterdicht voor dagelijks gebruik
  • True Tone-technologie voor aanpassing van licht
  • Scherpere foto’s met beeldstabilisatie
  • Koptelefoon kan niet aangesloten worden

Als je naar de beste smartphones op zoek bent, is een iPhone altijd een geschikte keuze. De smartphone zorgt ervoor dat je voldoende functies beschikbaar hebt en ook goede foto’s kunt maken. De verschillende telefoons kennen allemaal een eigen intern geheugen, waardoor je jouw favoriete foto’s en video’s niet meer hoeft te verwijderen. Door hierbij goed te kijken naar wat jij nodig hebt om er het maximale uit te halen, kun je een van de beste smartphones aanschaffen. Bovenstaande top 5 geeft jou een goed overzicht van de mogelijkheden en je kunt aan de hand van de individuele specificaties ontdekken wat het beste bij je past.

Apple iPhone 8 – 128GB

Als je op zoek bent naar een verbeterde versie smartphone, is de iPhone 8 een goede keuze. De telefoon heeft namelijk alles wat je jezelf kunt wensen. Het gloednieuwe design is gemaakt van glas, waardoor je veel luxe hebt. Daarbij is de ingebouwde chip sneller gemaakt, waardoor je altijd de beste prestaties geleverd krijgt. De kracht van de smartphone zorgt ervoor dat jij nooit meer haperingen tegenkomt tijdens het afspelen van video’s en het spelen van verschillende games. Dankzij Augmented Reality breng je ieder spel tot leven.

De smartphone is voorzien van de functie voor draadloos opladen. Je kunt hiermee ook fast charging inschakelen, zodat jouw telefoon binnen een korte tijd weer kunt gebruiken. Het display is voorzien van Retina HD, waardoor kleuren echt tot leven komen. De True Tone-technologie zorgt dat jouw witbalans aangepast wordt op het omgevingslicht. Je hebt hierdoor altijd goed zicht. Je kunt de 12 Megapixel camera gebruiken voor mooie foto’s, waarbij de snelle sensor zorgt voor een goede reactie. Je hebt hiermee dus een alles-in-één smartphone in handen voor jarenlang gebruik.

Enkele voor- en nadelen op een rij:

• Beeldstabilisatie zorgt voor mooie foto’s
  • Spatwaterdicht
  • Luxe behuizing met veel stevigheid
  • Geen aansluiting voor een koptelefoon

Apple iPhone 7 – 256GB

De iPhone 7 is een smartphone met de nieuwere innovaties, waardoor je een sterk verbeterde telefoon tot jouw beschikking hebt. De snelheid en de sterke batterij zorgen ervoor dat jouw telefoon lang meegaan. De smartphone beschikt over stereospeakers, welke zorgen voor goed geluid. Je kunt jouw favoriete muziek dus eenvoudig afspelen, zonder dat je je aan het geluid stoort. Tevens heb je een helder en kleurrijk display, waarmee films en series goed zichtbaar zijn. Jouw telefoon gaat jou daarom altijd plezier opleveren.

De smartphone heeft een behuizing die spat- en waterbestendig is, waardoor je niet bang hoeft te zijn in een regenbui. Daarbij zijn er geen voelbare naden, waardoor je de telefoon ook prettig in de hand houdt. Deze smartphone heeft echter nog meer te bieden. De nieuwe camera, met een diafragma van 1.8 en een lens met zes elementen zorgt voor de beste foto’s en video’s. De 7 Megapixel selfiecamera zorgt ervoor dat je ook mooier op de foto’s staat en duidelijk zichtbaar bent tijdens een FaceTime sessie. Met deze telefoon kom je daarom niets meer te kort.

Enkele voor- en nadelen op een rij:

• Spat- en waterdicht
  • Uitgebreide camera’s aan voor- en achterkant
  • Touch ID zonder naden voor prettige bediening
  • Kan niet draadloos opladen

Apple iPhone SE – 32GB

De iPhone SE van 32GB is ideaal voor mensen die altijd bereikbaar willen zijn op social media en over het algemeen muziek, films en series streamen. Door de opslagcapaciteit van 32GB is deze telefoon geschikt voor het opslaan van verschillende documenten, video’s en foto’s en kun je er ook voldoende apps op installeren. In combinatie met de A9-chip in jouw smartphone zal alles snel opgestart zijn en heb je ook de mooiste grafische prestaties tot jouw beschikking. Jouw sociale media is altijd beschikbaar en je kunt alles delen met de buitenwereld.

Bij deze smartphone dien je er rekening mee te houden dat er geen geheugenkaartje in geplaatst kan worden. Dit zorgt dat je geen extra geheugen op de telefoon kunt krijgen. Voor de gemiddelde streamer is het echter voldoende. Je hebt immers de streamingdiensten in de vorm van een app, waarna je niets meer hoeft te downloaden. Wel kun je dankzij de 12 Megapixel camera de mooiste foto’s maken, waarmee je jouw herinneringen vastlegt.

De voor- en nadelen op een rij

• Een goede camera voor foto’s en video’s
  • A9-chip zorgt voor snelle en goede prestaties
  • Handig formaat voor gebruik
  • Geen uitbreiding van het geheugen mogelijk

Apple iPhone SE – 16GB

De Apple iPhone SE is speciaal gemaakt voor de mensen die altijd bereikbaar willen zijn en de telefoon dus ook relatief veel gebruiken. Niet alleen profiteer je bij deze telefoon namelijk van een scherpe prijs, ook zal deze de juiste specificaties bevatten voor alles wat jij met de telefoon wilt doen. Met een opslagcapaciteit van 16GB kun je voldoende foto’s, video’s en andere bestanden opslaan. Wel moet je er rekening mee houden dat je dit geheugen niet verder uit kunt breiden, waardoor je dus niet te veel op jouw telefoon moet hebben staan. Voor de gemiddelde muziekstreamer is dit echter de juiste keuze.

Er zijn nog een aantal specificaties die ervoor zorgen dat je jouw iPhone SE goed kunt gebruiken. De telefoon is namelijk uitgerust met een A9-chip, wat de telefoon zeer snel maakt. Hiermee krijg je de mooiste grafische prestaties en zullen alle apps en spellen die jij opent er goed uitzien. Je kunt jouw films en series dus zonder problemen streamen en je bent altijd bereikbaar. Maak je ook graag foto’s? Dan zorgt de goede camera ervoor dat deze ook kwaliteit hebben.

De voor- en nadelen op een rij:

• Een goed formaat voor iedereen
  • Snelle werking door de A9-chip