De vijf beste 360 graden camera’s met toprecensies

9

Met een 360 graden camera kun je je fantasie de vrije loop laten gaan. Je legt levensmomenten vast vanuit iedere hoek, waardoor een meeslepende foto- of video-ervaring ontstaat. Deze moderne technologie maakt gebruik van twee extreme fisheye-lenzen om 360 graden foto’s te maken, zodat je kunt genieten van een samenhangend beeld met een unieke uitstraling. Veel contentontwikkelaars, makelaars en avonturiers gebruiken om verschillende redenen het liefst een 360 camera.

Populaire functies zijn onder andere beeldstabilisatie, livestreaming en een hoge resolutie. Doordat pixels over een frame van 360 graden zijn uitgerekt, is het kleine deel dat je bekijkt mogelijk wel minder scherp dan Full HD. Je kunt een standaard ‘platte’ video extraheren uit het 360 graden beeldmateriaal dat je hebt vastgelegd. Dit betekent dat je vogels in je tuin, safaridieren in een park en vele andere bewegende zaken kunt fotograferen.

Andere relevante functies zijn GPS, wifi en slow-mo-modi. Vooral op de nieuwste en beste 360 graden camera modellen vind je deze handige eigenschappen. Houd er rekening mee dat hoewel de meeste camera’s redelijk betaalbaar kunnen zijn, andere ook duur zijn, afhankelijk van hun functies en functionaliteit. Dus, voordat je de knoop doorhakt, bekijk snel onze top vijf beste 360 graden camera’s.

360Fly

Net zoals de naam doet vermoeden, is de 360Fly in feite een ontwerp om een breed scala aan hoeken te bestrijken. Het heeft een bolvorm, waardoor het flexibel en kantelbaar is op 360 graden horizontaal en 240 graden verticaal. Zo kun je het leven vastleggen, delen en beleven in levensechte, interactieve 360°-video's. Met deze 360 graden camera heb je de mogelijkheden om allerlei soorten video's, instant recording met virtual reality en visual storytelling vanuit elke hoek en elk perspectief opnieuw te definiëren. Dergelijke functies kun je altijd en overal gebruiken, bijvoorbeeld tijdens sportieve vakanties of wanneer je motorracen of freestyle motorcross wilt vastleggen. Met 360fly maak je goede foto's en video's en livestreams naar Facebook, Instagram en YouTube. Bovendien is het prachtig ontworpen en produceert het uitstekende beelden.

Waar moet je op letten bij het kopen van een 360 camera?
Houd bij het kopen van een 360 camera rekening met factoren als de prijs, het formaat en de eigenschappen. De Insta360 One X2 is bijvoorbeeld minder duur dan veel andere en is ontworpen voor meer casual en geïmproviseerde opnamen met extra functies, zoals waterdichtheid. Aan de andere kant is de GoPro Max de beste algehele camera die groter en duurder is, maar de mogelijkheid biedt om video van hogere kwaliteit te produceren dan andere camera’s. Afhankelijk van het ontwerp, de activeringen voor gebruik en de reputatie van het model, zal het grootste deel van 360 graden camera’s goede beelden opleveren.

De meeste 360 camera’s zijn ontworpen met meer dan één bolvormige lens. Als je niet wilt dat de helft van het beeld aan de zijkant van je hoofd komt, moet je de camera vrij ver van je lichaam monteren. Bovendien moet de vorm van de camera het mogelijk maken om het goed vast te houden.

Houd er rekening mee dat alle camera's op een vergelijkbare manier met een smartphone werken. wanneer je de camera inschakelt, creëert het een wifihotspot, waarmee je vervolgens verbinding maakt met je telefoon. Van daaruit open je de bijbehorende app en gebruik je het scherm van je telefoon als zoeker. Het aansluiten van de camera's op je smartphone is een eenvoudig proces

Insta360 ONE R Twin Edition

Voor een uniek aanbod van zowel 4K als 360 graden camera’s is de Insta360 ONE R Twin Edition de beste optie waarmee je onbewerkte foto's en 100mbps video kunt vastleggen. Het is een van de nieuwste 360 camera's en het heeft een futuristisch ontwerp voor moderne 360 graden camera's.

In wezen wordt het "Twin Edition" genoemd omdat het twee camera's in één zijn, met twee lensmodules die gemakkelijk kunnen worden verwisseld. De ene verandert hem in een rechte 4K-actiecamera, de andere geeft hem 360º-opnamemogelijkheden. Het heeft daarnaast tal van extra functies, waaronder vijfmeterwaterdichtheid met extra behuizing. Het wordt geleverd met AI-aangedreven algoritmen voor tal van opnamemodi, en een bijzonder indrukwekkende Auto Frame-modus, die automatisch de actie in een 360º-video kan vinden en uitkiezen. Zo kun je genieten van een hoogwaardige actiecamera

QooCam 8K 360

De QooCam 8K 360 is de beste kwaliteit 360 graden camera die je je kunt wensen. Het heeft niet alleen een batterijduur van 85 minuten, maar het is ook waterdicht met maximale opslagcapaciteit. Wees klaar om te genieten van scherpe, super stabiele video’s. Het biedt de beste beeldkwaliteit en het is ontworpen met een enorme 1/1,7-inch CMOS-sensor, 10-bits kleur en natuurlijk 8K-resolutie. Als het gaat om de kwaliteit van foto's en video's, is de QooCam 8K ongeëvenaard, dus je kunt genieten van veel kleur en contrast.

Met de QooCam 8K 360 camera verbeter je je fotodetail, scherpte en vloeiendheid van video-opnames, waardoor het de perfecte camera is voor creatieve filmmakers. Hij heeft wel een hoorbare ventilator. Ook heb je een extra behuizing nodig om hem helemaal waterdicht te maken. Daarnaast zit er een behoorlijk prijskaartje vast aan deze 360 camera.

Insta360 One X2

Dit is de beste 360 camera voor de meeste mensen. Dat komt omdat, net als zijn voorgangers, de Insta360 One X2 de meest populaire innovatieve software en functies heeft, naast een geweldig stuk hardware dat de meesten zich kunnen veroorloven. Hoewel hij groter is dan de Insta360 One X, is de One X2 waterbestendig tot tien meter waterdiepte en heeft hij een rond touchscreen-display waarmee je een voorbeeld van een video kunt bekijken en instellingen kunt wijzigen. Het heeft ook een langere batterijduur van maximaal 80 minuten.

De One X 360 graden camera heeft een bijgewerkte beeldstabilisatiefunctie die ervoor zorgt dat zelfs de meest hobbelige video's er vloeiend uitzien, waardoor het vloeiende opnamen kan maken. Met een Time Shift-functie kun je specifieke segmenten van je video's vertragen of versnellen. Met insta360 one X2 creëer je fantastische, dynamische clips, profiteer je van eenvoudige AI-bewerking en geniet je van perfecte kleuren en details met MultiView-modi. Houd er rekening mee dat de verwerkingsintensieve app een high-end telefoon vereist die het kan bijhouden

GoPro Max

De nieuwe GoPro Max is simpelweg de beste 360 graden camera en wordt daarom ook wel de nieuwe 360 koning genoemd. Deze 360 camera biedt de beste mix van video- en beeldkwaliteit met duurzaamheid voor een goede prijs. Het is een high-performer die diverse toepassingen en een intuïtieve interface biedt. Het is niet alleen waterdicht, maar heeft ook een hoge resolutie voor foto’s en video’s en vele andere gewenste functies.

Met GoPro Max kun je fantastische, dynamische clips maken en genieten van andere multifuncties. Het heeft een perfecte mix van verfijning en bruikbaarheid. Het is een diepe camera, maar ook een zeer toegankelijk model. Het zal het goed doen als een algemene vlogcamera, omdat het hoogwaardige ingebouwde microfoons heeft. De apparaatsynchronisatie en de app zitten echt goed in elkaar, waardoor het eenvoudig is om camerafuncties met je telefoon te bedienen. Dit is een van de duurdere camera's die we in de top vijf hebben gezet, maar het is momenteel echt het beste van het beste in de wereld van 360 graden beeldvorming