3. Yuki review: Voor-en nadelen van dit boekhoudpakket

Yuki review: Voor-en nadelen van dit boekhoudpakket

9
0

De tijd van het bewaren en vooral kwijtraken van bonnetjes is voorgoed voorbij. Boekhouden en het vieren van een administratie doe je anno 2020 online en sneller vooral. Daardoor heb je als ondernemer meer tijd om weer te ondernemen. Er is veel aanbod van boekhoudsoftware. Allemaal hebben ze zo hun eigen voor- en nadelen en allemaal besparen ze in zekere zin tijd en geld. Geld omdat je bespaart op de kosten voor een boekhouder bijvoorbeeld, en tijd omdat je niets meer hoeft te doen dan het scannen of fotograferen van bonnetjes en facturen.

yuki

Yuki is een van de aanbieders van deze zeer geavanceerde software. Het biedt verschillende pakketten waarmee het zzp’ers en het MKB op de wenken bediend. Kind kan de was doen en je hebt als ondernemer voortdurend inzicht in de actuele stand van zaken. En dat is wel zo prettig natuurlijk. Lees hier meer over de aanbieder die al een periode behoorlijk aan de weg timmert. Nu al kunnen we zeggen dat het wellicht niet de goedkoopste aanbieder is, maar dat het welk steeds kwaliteit levert.

De aanbieder staat voor samenwerken, bijvoorbeeld tussen jou als ondernemer en de accountant. Het staat voor beter boekhouden en effectiever communiceren. Via het Yuki platform communiceer je met zowel klanten als collega’s. Je verwerkt als accountant administraties, controleert, monitort de tevredenheid van de klanten en dat gewoon helemaal online. Door gewoon samen in het zelfde platform je werk te doen en door allemaal met elkaar verbonden te zijn.

Features

Bij de boekhoudsoftware die op de markt beschikbaar is, zijn de features erg belangrijk. Wat kun je met de software en waardoor onderscheidt de ene leverancier zich van de ander? Wat betreft de features zit je prima bij Yuki. Het biedt software voor de toekomst en de beste features. Zo biedt het UBL. Dat staat voor het automatisch ophalen van facturen, die vervolgens worden opgesplitst en direct op de enige juiste plek in je boekhouding terecht komen. Je krijgt te maken met een overzichtelijk dashboard en hebt dag en nacht en elke dag van de week inzicht in de klanttevredenheid. Het is dus niet alleen een overzicht van de stand van zaken op dat moment, het bied je inzicht in alle waardevolle data. Natuurlijk kun je de software van Yuki uitbreiden met interessante modules. Interessant is ook dat je prima kunt communiceren bij de documenten. Vragen die gesteld worden aan jou als ondernemer of vragen die jij hebt worden net als de antwoorden aan elkaar gekoppeld. Zo worden per document de antwoorden gegeven op de vragen die je hebt.

Met het werken van Yuki ervaar je een aantal duidelijke voordelen, ook afgezet tegen de concurrenten in de markt. Voordeel is dat je met de software van deze specialist 24/7 inzicht krijgt, je dus weet hoe de zaken ervoor staan. Bovendien ben je als ondernemer niet langer heel veel tijd kwijt aan administreren en boekhouden. Je kunt je met speciale dank aan Yuki weer volledig richten op dat wat je goed kunt: ondernemen. Voordeel is dat alles heel handig op één online boekhoudprogramma samenkomt en dat sprake is van zeer overzichtelijke dashboards. Die maken werken met deze aanbieder aantrekkelijk en gemakkelijk. Ook de klantenservice staat als goed te boek. Nadelen? Die zijn er in mindere mate, of het zou al de prijs moeten zijn die je per maand betaalt voor het MKB-pakket.

Met dank aan de specialist in software geschikt voor boekhouden kun je ook al heel god gebruik maken van de systemen die je zelf en die de klant al heeft. De integraties van Yuki zijn legio. Van al die integraties zijn ABN Amro, Gripp, Rabobank, Magento, Rabobank, Droppbox, ING, Woo Commerce, Knab, Loket.nl, kassatellen.nl, Payt, Afas software, Bol.com en Paypal. Daarmee is deze manier van boekhouden veel meer dan boekhouden alleen. De specialist in boekhoudsoftware maakt je het gemakkelijker en leuker, zoals accountants met het platform van deze aanbieder in staat zijn maximaal succes te halen. Met dank aan deze specialist is steeds sprake van een innige online samenwerking tussen de accountant en de ondernemer. Wat dat betreft kun je stellen dat Yuki het samen werken in z’n algemeenheid bevordert.

Gebruiksvriendelijk

Hoewel de software uiteraard zeer geavanceerd is, is het werken met het platform voor iedereen prima te doen. Gebruiksvriendelijk is ook dat zaken als de BTW aangifte automatisch gemaakt worden en dat je dus op prettige wijze communiceert met klant en collega. Je kunt heel gemakkelijk als accountant up to date cijfers aan de klant overleggen en dus een actuele stand van zaken wat betreft zijn handel bieden. Bonnetjes zoek? Die tijd is geweest, voorgoed verleden tijd. Hoe vriendelijk is het dat alles wat je nodig hebt samen in een en hetzelfde systeem voor je beschikbaar is? Er is sprake van automatische kwaliteitscontrole en het dashboard is helder en laat geen ruimte voor welk misverstand dan ook. Je krijgt via de boekhoudsoftware steeds duidelijk overzicht van wat er nog open staat; openstaande facturen, facturen die nog verwerkt moeten worden en zaken waarop je zeker moet letten krijg je zomaar in de schoot geworpen. Het systeem maakt dat je niets vergeet en biedt eveneens direct inzicht in de cijfers.

Prijzen

De aanbieder van boekhoudsoftware biedt verschillende pakketten, pakketten die nog weer verder uitgebreid kunnen worden. Het goedkoopste pakket is die voor ZZP kantoren, een abonnement dat je 145 euro per maand kost. Als zzp’er kun je snel en overzichtelijk werken met deze software. Het is in principe geschikt voor iedereen die tot honderd administraties voert en die met een team werkt met minder dan vijf mensen. Behoorlijk duurder is het systeem voor MKB kantoren. Je bent dan 345 euro per maand kwijt, maar dan krijg je ook echt wat. Je krijgt uiteraard de backoffice Accountancy software, ticket support en van het systeem kunnen een onbeperkt aantal personen gebruik maken. Er worden daarnaast steekproeven uitgevoerd over de functionaliteit en er is sprake van een kwaliteitsmonitor. Ook wordt er een tevredenheidsonderzoek gedaan. Daarnaast is er nog het pakket Enterprise. Daarvoor neem je contact op met Yuki, want dit vraagt om maatwerk.

Yuki is meer

Maar wat biedt deze leverancier dan meer en hoe werk je dan? Welnu, met deze aanbieder heb je als ondernemer de mogelijkheid facturen in te scannen en door te mailen. Yuki verwerkt het inboeken vervolgens. Ga maar na hoeveel tijd je dit bespaart. Facturen kunnen ook met een iPhone app gefotografeerd worden en worden toegevoegd. Deze werkwijze bespaart tijd en geld, geld dat je normaliter aan de boekhouder kwijt was geweest. Werken met deze aanbieder betekent dat je zelf de boekhouding voert, waarbij de specialist voor de nodige ondersteuning zorgt.

Bovendien hoef je uiteraard niet zelf de afschriften in te boeken, de jaarrekening op te stellen en bieden de mensen van Yuki ook nog eens financieel advies. Dat doen ze met de insteek om het voor jou zo prettig mogelijk te maken, ook in financieel opzicht dus. Handig is ook dat je de account gewoon online toegang kunt bieden tot je boekhoudtool.
De aanbieder van software biedt nog een optie, de data kan online gearchiveerd worden. Er zijn met CSV, PDF, XML en Excel voldoende exportmogelijkheden. De aanbieder van boekhoudsoftware verzekert dat steeds sprake is van een beveiligde verbinding met de servers en opvallend is ook al het beleid rondom het maken van back-ups. Die worden namelijk elk kwartier gemaakt.

Met de software van deze specialist heb je inderdaad boekhoudsoftware die toekomst proof is en die je als ondernemer daadwerkelijk minder tijd kost. De boekhouding doe je er nu wel gewoon even bij. De tools die beschikbaar zijn spreken tot de verbeelding en ruim 80 procent van de huidige gebruikers raden de diensten van deze expert van harte aan. De prijzen die gehanteerd worden, zijn niet laag. Die zijn er lager in elk geval. Toch is er als je met deze aanbieder in zee gaat wel degelijk sprake van een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding. Je krijgt kwaliteit en gemak en daar staat een prijs voor. En als er eens iets niet duidelijk is, dan word je altijd snel geholpen. Want ook dat is Yuki.

(9)