1. Home
  2. review
  3. Visma review: Voor-en nadelen besproken

Visma review: Voor-en nadelen besproken

2
0
visma

Visma staat voor maximaal presteren op boekhoudkundig vlak. Want met Visma eAccountancy biedt slimme software die helpen de administratie zo gemakkelijk mogelijk te regelen. Visma heeft zo goed als alles geautomatiseerd en dat voorkomt dat je als ondernemer teveel tijd verliest en fouten maakt. Met de programma’s van Visma weet je op elk moment van de dag hoe je er nou precies voor staat. En dat is voor elke ondernemer, hoe groot of klein dan ook, erg belangrijk. Bovendien wil elke ondernemer dat ook gewoon. Die wil weten hoe de zaken verlopen om zo ook tijdig in te kunnen grijpen.

De specialist staat voor zeer slimme software en weet automatisering naar een hoger plan te tillen. Het biedt cloudoplossingen voor onder andere financials, logistics en HRM & Payroll. Reden dat Visma zo populair is onder de ondernemers is gelegen in het feit dat het complete cloudoplossingen biedt voor boekhouden, voor groothandel, projectadministratie, urenregistratie, accountancy CRM, HRM en salarisverwerking.

het Visma pakket

Kies je voor een van de pakketten van deze specialist, dan merk je dat het heel wat features biedt die de boekhouding een stuk prettiger maken. Zo kun je onbeperkt facturen maken en versturen, scan je bonnetjes en facturen en maak je gebruik van de handige app. Je kunt bovendien facturen direct versturen en printen. Handig is ook dat de BTW automatisch voor je klaar staat. Slechts een druk op de knop en je hebt je aangifte verstuurd. Verder biedt Visma Financial Overview, kun je het budget opstellen en vergelijken. Ook zijn er tools voor diepgaand financieel inzicht in je bedrijf. En alsof dat allemaal nog niet voldoende is, biedt Visma ook tal van aanvullende modules in de vorm van offertes en orders, urenregistratie, voorraad, financial overview en webshop. Dat de features aanspreken blijkt wel uit het feit dat ruim 110.000 mensen gebruik maken van de diensten van Visma.

Voor en nadelen

Wat betreft de voordelen is het geen probleem om die over Visma aan te geven. Dan moet je zelfs kiezen. Nadelen moet je zoeken. Dus slaat de balans nadrukkelijk door naar de vele voordelen die er zijn aan werken met deze aanbieder. Om met de voordelen te beginnen, met Visma ben je in staat om onbeperkt facturen te maken. Voordeel is ook al dat je gemakkelijk koppelingen tot stand brengt met banken. Ook de uitstekende ondersteuning die je krijgt is een zeer sterk punt van deze specialist. Ben je op voorhand niet meteen overtuigd? Dan kun je deze aanbieder eerst gewoon gratis proberen.

En ook dat spreekt tot de verbeelding. Als we dan toch wat nadelen moeten nemen, dan is dat wellicht het feit dat het maken van offertes als een aanvullende module beschouwd wordt. Dan betaal je dus ietsje meer. Dat terwijl offertes maken iets is dat eigenlijk standaard bij het werk van elke ondernemer hoort. Voordeel is natuurlijk ook dat spraken is van een online dienst en dus van werken in de cloud. Je krijgt steeds automatische updates en werkt zo met de meest recente software die er beschikbaar is. Grootste voordeel is dat het gedaan is met de stress over de back-ups. Want die zijn steeds veilig voor je opgeslagen. Je hebt bovendien steeds toegang tot je eigen boekhouding, zo lang je maar een internet verbinding beschikbaar hebt.

Integraties

Met deze specialist kun je heel slim integreren met de software van je partners. Zo kun je bijvoorbeeld de boekhouding of de facturatie koppelen met de bank, de kassa en de webshop. Je hebt met Visma in totaal de mogelijkheid om 50 apps en koppelingen te gebruiken. Zo is integratie mogelijk met ABN Amro, Bunq, ING, Rabobank, Triodos Bank, iZettle, Brincr, Magento, Zapier en Woo Commerce. En dat zijn dus slechts een aantal voorbeelden van integraties die mogelijk zijn.

Gebruikservaringen

Wie de reviews en ervaringen van de gebruikers van deze aanbieder in zich opneemt, die ziet dat er een heel positief beeld geschetst wordt over deze leverancier. Wel worden zo nu en dan vraagtekens geplaatst bij de reden waarom bepaalde modules niet standaard zijn maar als aanvullend worden beschouwd. Het maakt namelijk nogal iets uit in de prijs. Over de prijs gesproken, gebruikers noemen de aanbieder van software niet duur en de prijs- kwaliteitsverhouding dik in orde. Logischerwijs is voor gebruikers de ondersteuning belangrijk. Dit kan per telefoon, via mail en via chat. In alle gevallen overheerst tevredenheid.

Want mensen die met een probleem zaten, werden altijd en tijdig prima geholpen, zo lezen we. De te maken koppelingen worden ook als perfect ervaren, zoals het voor de meeste mensen ook gewoon heerlijk en gemakkelijk werken is op het systeem dat het aanbiedt. Het aanmelden wordt door gebruikers ook als prettig ervaren. Je vult gewoon je gegevens in en ontvangt meteen na je aanmelding een bericht in je mailbox waarmee je je account kunt activeren. Verder is het voor starters mogelijk een jaar lang een gratis proefabonnement af te nemen. Je kunt echter ook gebruik maken van de dertig dagen lange proefperiode. Daardoor kun je zelf ervaren hoe het werkt met deze leverancier en vervolgens besluiten of je al dan niet een abonnement neemt. En zo overtuigen de gebruikers van deze aanbieder je eigenlijk meteen van het feit dat er geen enkel beletsel is om geen gebruik te maken van hun producten en diensten.

Prijzen

De specialist heeft drie pakketten voor je beschikbaar, pakketten die je vervolgens naar eigen inzicht uit kunt breiden met aanvullende modules. Een van de drie standaard pakketten is Factureren; je maakt nu een onbeperkt aantal facturen en verstuurt die. Bonnetjes en facturen scan je en upload je via een gratis app. Bovendien kun je facturen meteen versturen en printen. Het pakket kost je slechts 10 euro per maand. Je kunt ook kiezen voor de optie Boekhouden en Factureren. Je gaat dan zelf boekhouden en factureren of je kiest voor de online samenwerking met je accountants. Er kan nu koppeling gemaakt worden met je bankrekening en een gratis app voor scannen.

De BTW staat automatisch voor je klaar en is met een druk op de knop al verzonden. Voor dit zeer berde pakket betaal je slechts 16 euro per maand. Tenslotte is er ook nog het pakket Professional. Behalve de functies die je bij de andere pakketten ook hebt, kun je dieper gaan met bijvoorbeeld kostenverdeling voor het boeken in de goede periode en krijg je de beschikking over Visma Financial Overview. Je kunt nu ook je eigen budget opstellen en vergelijken. Ook dieper analyseren om zo financieel inzicht in je bedrijf te krijgen is met dit pakket prima mogelijk. Dit abonnement heb je al voor een bedrag van 25 euro per maand. Daarmee laat de aanbieder zien allesbehalve heel duur te zijn. Met aanvullende modules komt de prijs uiteraard wat hoger te liggen.

Conclusie

De conclusie die we kunnen trekken is dat deze aanbieder in elk geval waar voor zijn geld biedt. Vraag is daarbij wel voor wie precies? Wat ons betreft is Visma perfecte te gebruiken voor zzp’ers, mkb’ers, een vereniging of stichting, starters, overstappers en voor de accountancy. Deze specialist kan alles bieden. Zo kunnen de klussers, schilders en stratenmakers eenvoudig hun facturen versturen en is er ook een oplossing als een bedrijf juist veel met een pinapparaat werkt. Kijken we naar de aanvullende modules dan is het MKB vaak geholpen met de module voorraadbeheer. Het is een leverancier die het mogelijk maakt om als bedrijf te kunnen groeien.

Als jij groeit, dan zorgt de aanbieder ervoor dat je administratie gewoon meegroeit. Naast het feit dat het bedrijf beschikt over een goede klantenservice, is er ook een eigen helpcenter.. Daarin vind je de uitleg over de werking van de verschillende functies die het aanbiedt. Je vindt er uiteraard ook het antwoord op veel gestelde vragen en er zijn korte instructievideo’s voor je beschikbaar. Ook kun je berichten doorsturen naar een medewerker van de afdeling support. Er is zelfs een community forum, waarin je ervaringen kunt delen met andere gebruikers.



(2)