3. Silvasoft : Voor-en Nadelen van dit boekhoudprogramma

Silvasoft : Voor-en Nadelen van dit boekhoudprogramma

Silvasoft is een Nederlands bedrijf dat gevestigd is in Riderkerk. Het biedt boekhoudprogramma’s aan volgens een modulaire opbouw. Je stelt dus zelf je pakket samen met daarin precies die modules die voor jouw onderneming nuttig zijn, toegevoegde waarde bieden. Hoewel het bedrijf pas sinds een aantal jaren actief is, is al een indrukwekkende klantenkring opgebouwd. De kracht van de aanbieder is dat het allemaal simpel gehouden is, waardoor iedereen er mee kan werken. Het programma doet wat je verwacht. Wie slim is, die kiest voor de gratis proefperiode van 30 dagen. Op die manier krijg je een heel aardig beeld van alles wat deze aanbieder je kan bieden. Je laat je e-mailadres achter en kunt vervolgens zonder enige beperking inloggen en gebruik maken van het programma.

Wat Silvasoft zeker ook is, is voordelig. Dat is het helemaal als er sprake is van een gebruiker. Redenen genoeg dus om het zelf eens te testen en te zien of het aansluit bij jouw verwachtingen op het gebied van de boekhouding. Groot voordeel is dat je tijd bespaart en meer tijd aan de onderneming zelf kunt besteden. Ander voordeel is dat als je na de proefperiode van dertig dagen over kunt stappen naar deze aanbieder en daarbij gebruik kunt maken van de overstapservice die de aanbieder je biedt. Het tekent de gebruiks- en klantvriendelijkheid die dit bedrijf in Ridderkerk zeker ook kenmerkt. En kom je er even niet uit, dan is er altijd een uitstekende helpdesk beschikbaar.

Zeer geschikt en betaalbaar boekhoudprogramma

Als je zoekt naar een geschikt en betaalbaar boekhoudprogramma, dan kom je automatisch uit bij deze aanbieder. Behalve een boekhoudprogramma biedt het heel erg veel extra modules. Silvasoft is betaalbaar en biedt getuige de reviews en ervaringen kwaliteit. Het boekhoudprogramma biedt alles wat je nodig hebt om zelf de boekhouding te kunnen voeren. Je boekt eenvoudig en snel inkopen en verkopen in en houd je bank en kastransacties bij. Werken met deze specialist betekent boekhouden zonder dat je kennis van zaken van boekhouden hoeft te hebben. Het boekhoudprogramma doet automatisch Btw-aangifte, de ICP opgave, leest bankafschriften in en toont grafieken op het overzichtelijke dashboard. Je koppelt het programma bovendien gemakkelijk aan je bankrekening voor het automatisch verwerken van banktransacties.

sivlasoft 1

Features

Of Silvasoft genoeg features te bieden heeft? Zeker weten! Wat dacht je van scan en herken. Dit is het automatisch verwerken van inkoopfacturen en bonnetjes met de scan en herken functionaliteit. Vervolgens krijg je binnen een aantal tellen een boekingsvoorstel. Je kunt ook een beroep doen op mail en herken. Je kunt dan de facturen en bonnetjes naar de eigen documenten inbox mailen. Ook is sprake van een frequente rapportage. Zo print je eenvoudig verschillende rapportages uit als een ouderdomsanalyse, kolommen, balansen en ook proefbalansen. De aanbieder heeft ook een uitstekende mobiele app. Daarmee heb je altijd en overal toegang tot de bedrijfsadministratie op al je mobiele apparaten. Je moet dan alleen even de speciale Silvasoft app downloaden.

Voordeel van het werken met Silvasoft is zeker de prijs, want die is aantrekkelijk. Je kunt je boekhoudprogramma eenvoudig uitbreiden met modules als sales, urenregistratie, CRM, facturatie, product en voorraadbeheer, HRM, offertes en orders, projectmanagement en taken en agenda. Zo stel jij je eigen boekhoudpakket samen. Met deze expert op het gebied van boekhoudprogramma’s bespaar je als ondernemer kostbare tijd en is het gedaan met het bewaren en vooral kwijt raken van bonnetjes. Dat maakt dat je als ondernemer weer meer tijd over hebt om te doen wat je goed kunt, ondernemen dus. Ook een mobiele app behoort tot de voordelen van de aanbieder, want daarmee kun je altijd en overal werken aan en inzicht krijgen in je boekhouding. Voordelen zijn verder de bankkoppelingen die je kunt bewerkstelligen, de gratis overstapservice die de aanbieder voor je verzorgt en het feit dat je je abonnement maandelijks op kunt zeggen. Dat is zeker ook de proefperiode van dertig dagen die je kunt gebruiken. Nadelen? Dat is wellicht het ontbreken van een all-inclusive abonnement.

Over integraties en koppelingen hoef jij je als gebruiker van het Silvasoft boekhoudprogramma ook al geen zorgen te maken. Zo koppel je eenvoudig met webshopsystemen, betaalsystemen, kassasystemen en met werkbon software. Er is bij Silvasoft een API beschikbaar om eigen koppelingen te kunnen maken. Nu al zijn er koppelingen met onder andere mijnwebwinkel.nl, Woo Commerce, Magento, Bol.com, Shopify, Amazon, iZettle en Outsmart, waarmee we slecht een deel van de beschikbare koppelingen benoemen.

Hoe het is om met de software van deze aanbieder te werken? Dat is, zo zien we ook terug in de reviews en ervaringen, zeer prettig en eenvoudig. Neem de app voor je mobiele apparaten. Die werkt buitengewoon gemakkelijk en snel. Het boekhoudprogramma heeft toch al alles wat je nodig hebt om zelf een gedegen boekhouding te kunnen voeren. De software is zo vriendelijk, dat je zonder enige kennis van zaken toch prima met Silvasoft kunt werken. Vriendelijk is het automatisch genereren van de BTW aangifte, die je vervolgens zelf met een enkele muisklik kunt versturen. Het koppelen aan bankrekeningen, de features die geboden worden en de modules waarmee je het basisprogramma verder uit kunt breiden zijn stuk voor stuk zeer gebruiksvriendelijk.

Omdat elke onderneming anders is, stel je gemakkelijk zelf een boekhoudprogramma op maat samen. Zo kun je de modules facturatie, offertes en orders, sales en product- en voorraadbeheer toevoegen aan je boekhoudprogramma. Neem nou de module Sales. Je krijgt dan software die garant staat voor een professioneel verkoopproces. Het registreert en zorgt voor opvolging van leads en prospects. Zo verlies jij je leads nooit uit het oog. Ook zorgt deze software voor goed relatiebeheer. Met de module Facturatie kun je onbeperkt factureren, inclusief het versturen van aanmaningen. Je kunt de facturen in je eigen huisstijl maken en krijgt door rapportages steeds helder inzicht in de stand van zaken rondom factureren.

Prijzen

Voor het standaard boekhoudprogramma van Silvasoft betaal je slechts 9,95 euro per maand. Dit is de prijs per administratie. Op elke extra gebruiker krijg je standaard 20 procent korting. Vervolgens kun je naar hartenlust uitbreiden. Voor Sales betaal je 4,95 euro per maand, urenregistratie kost je 3,95 euro en CRM heb je voor hetzelfde maandbedrag als extra module. Facturatie kost je 5,95 euro per maand extra, product & voorraadbeheer en offertes en orders kosten beide 4,95 euro per maand, HRM kost je slechts 3,95 euro extra.

Voor projectmanagement betaal je 4,95 euro op maandbasis en hetzelfde geldt voor taken en agenda. Je krijgt de gelegenheid om het boekhoudprogramma van Silvasoft voor een periode van 30 dagen gratis te testen. Bevalt het je niet, dan krijg jij gewoon je geld terug. Overigens is de koppeling met banken bij de aanbieder van boekhoudprogramma’s niet gratis. Wil je koppelen met ABN Amro, Rabobank, ING, ASN Bank, Knab, SNS, RegioBank en Triodos? Dan kost je dit 4 euro per maand extra.

Met deze aanbieder ben je gestuit op een aanbieder van zeer voordelige boekhoudprogramma’s, die je aan de hand van je specifieke wensen en eisen zelf uit kunt breiden met tal van interessante modules. Ook die modules zijn niet duur. Daardoor is de conclusie gerechtvaardigd dat Silvasoft je een prima boekhoudprogramma biedt voor relatief weinig geld. En dat doet niets af aan de geleverde kwaliteit. Bij Silvasoft worden de bij- en afschrijvingen op je zakelijke rekening elke nacht verwerkt en typisch voor de aanbieder van boekhoudprogramma’s is er dat er niet met limieten gewerkt wordt. De aanbieder staat daarnaast bekend om de klantvriendelijkheid en de gebruiksvriendelijkheid.

Mooi voorbeeld daarvan is wel de overstapservice die geboden wordt op het moment dat je besluit ook voor deze aanbieder te kiezen. Niet voor niets geven de gebruikers van de software van deze aanbieder een gemiddeld rapportcijfer van 9,6. En dat zegt toch wel voldoende. Werken met deze aanbieder maakt het voor elke ondernemer prima mogelijk om een goede boekhouding te voeren. Het is geschikt voor elk type bedrijf, ongeacht de branche.

(45)