1. Home
  2. review
  3. GetResponse review: wat is het en wat kan het (niet)?

GetResponse review: wat is het en wat kan het (niet)?

2
0

Als ondernemer is het meer dan logisch dat alle e-mailmarketing zo eenvoudig en efficiënt als mogelijk is, georganiseerd wordt. Beheer e-mails en nieuwsbrieven vanuit één centrale plek. Met goede e-mailmarketingsoftware houd je controle over het voeren van gerichte marketingcampagnes. Het van origine Poolse bedrijf Getresponse omschrijft zichzelf als het meest gebruiksvriendelijke e-mailmarketingplatform ter wereld. Wij onderzochten het gebruiksgemak, de toepassingsmogelijkheden én de voor- en nadelen van GeteResponse.

getresponse

Wat is GetResponse?

Oorspronkelijk was GetResponse een handige tool om professioneel uitziende e-mails en nieuwsbrieven te verzenden aan nieuwe en bestaande klanten. Inmiddels heeft het bedrijf zich ontwikkeld van een e-mailmarketingplatform tot een “alles in één” formule voor KMO, grote bedrijven en overheidsdiensten.

Nog steeds is GetResponse een modern e-mailplatform met vele tools om je mails en nieuwsbrieven te ontwerpen, professionele sjablonen en verschillende mogelijkheden om te versturen. Daarnaast biedt GetResponse automatische marketing, het aanmaken van landingspagina’s en kant-en-klare conversietrechters aan.

GetResponse is beschikbaar in 29 talen, waaronder Nederlands. Deze e-mailmarketing tool wordt gebruikt in bijna 190 landen wereldwijd, waardoor het ook mogelijk is om klanten buiten het Belgisch taalgebied aan te trekken.

Voor wie is GetResponse bedoeld?

Nu vrijwel elk bedrijf online te vinden is, moeten ondernemers unieke marketingtools inzetten om zich te onderscheiden van de rest. Het maakt daarbij niet uit of het gaat om het op de kaart zetten van een eenmanszaak of een multinational. GetResponse bedient op dit gebied een groot deel van de markt.

De editor is zeer uitgebreid en heeft veel verschillende functies, maar is ook buitengewoon gebruiksvriendelijk. Door de wol geverfde marketeers maken waarschijnlijk ook gebruik van de mogelijkheid om lijsten te maken, testen uit te voeren, een webinar te geven en marketingcampagnes op poten te zetten.

GetResponse is hét softwareprogramma om nieuwe klanten te werven, maar ook om bestaande klanten te behouden. Dankzij het uitgebreide softwareprogramma kan GetResponse gebruikt worden door zowel B2C bedrijven als B2B ondernemingen.

Wat is er mogelijk met Getresponse?

Van het maken van een eenvoudige e-mail, tot het opzetten van een ingewikkelde reclamecampagne, met GetResponse hoef je niet telkens naar een ander softwareprogramma te switchen. Deze tool heeft alles in huis om de perfecte campagne voor je bedrijf op te zetten, klanten te behouden en nieuwe bezoekers binnen te halen.

Je hoeft geen designer te zijn om professionele resultaten te behalen, want de editor neemt je veel werk uit handen. Met de eenvoudig te bedienen drag & drop editor worden alle teksten, foto’s en links op de juiste plek in de mail of nieuwsbrief gezet. Maak banners of video’s, houd lijsten bij en zet automarketing in. We noemen alle features van GetResponse op.

1. Ontwerp e-mails en nieuwsbrieven met de editor

De drag-and-drop editor zit vol met handige functies om e-mails en nieuwsbrieven er professioneel te laten uitzien, op alle apparaten. Hiervoor is geen kennis van HTML nodig. Met de editor is vrijwel ieder ontwerp mogelijk. Bovendien heb je de keuze uit duizenden sjablonen. Of maak zelf een foto. GetResponse zorgt ervoor dat de mails op een door jou gekozen tijdstip verzonden worden.

2.Automatische marketing

GetResponse biedt automatische marketing aan. Hiermee bouw je een relatiebestand op, breid je het bedrijf uit, trek je potentiële klanten aan en houd je de aandacht van bestaande klanten vast. Gebruik bestaande workflows of ontwerp je eigen unieke herhalende marketingstrategieën. Automatische marketing kan op den duur veel tijd en geld besparen.

3. Geïntegreerde webinar software

De laatste jaren zijn webinars enorm in opmars. Het is dé manier om klanten online, maar toch heel persoonlijk te kunnen benaderen. Met GetResponse kan een onbeperkt aantal interactieve live uitzendingen via internet worden georganiseerd. Presenteer alleen, of met maximaal twee anderen voor maximaal duizend deelnemers. Een webinar is een goede mogelijkheid om producten of diensten aan te prijzen.

4. Bouw landingspagina’s

Een landingspagina is een effectieve manier om bezoekers over te halen om klant te worden of te blijven. Met goede reclamecampagnes trek je de aandacht van potentiële kopers. Met de tool van GetResponse bouw je een professionele landingspagina. Verwerk de link in een e-mail of nieuwsbrief. Leidt de bezoeker van social media zoals Instagram of Facebook naar de pagina. Kortom, de mogelijkheden zijn legio.

5. Diverse conversietrechters

GetResponse heeft diverse conversietrechters in de software verwerkt. Met verkooptrechters kunnen online producten of diensten worden verkocht. Lijstentrechters hebben als doel dat meer mensen zich aanmelden en kunnen worden gebruikt om een goede klantenbinding te behouden. Leadmagneettrechters zijn de ideale hulpmiddelen voor marketeers om leadgerichte marketingcampagnes op te zetten en statistieken bij te houden.

6. Social Ads creator

Maak op een gemakkelijke manier banners en video’s voor social media. Met de app van GetResponse plaats je opvallende foto’s of beelden, spraakmakende teksten of onvergetelijke video’s. De app is ook goed te gebruiken wanneer je weinig verstand hebt van ontwerpen, filmen of stylen. De app leid je moeiteloos door alle stappen heen.

Wat zijn de voordelen van GetResponse?

Wie vandaag de dag ondernemer is, kan eigenlijk niet om een goede e-mailmarketingprogramma heen. En GetResponse heeft een zeer uitgebreid softwareprogramma waarmee zowel de beginnende online ondernemer als de doorgewinterde marketeer mee uit de voeten kan. Dat levert een groot aantal voordelen op.

  • Gebruiksvriendelijk. Het programma is eenvoudig te gebruiken en geschikt voor beginners en gevorderen.
  • Eenvoudig contacten beheren. Er kunnen lijsten aangemaakt worden op basis van klikgedrag of interesses. Contacten kunnen eevoudig verplaatst worden naar een andere lijst of worden toegevoegd.
  • Veel templates. Je hebt de beschikking over heel veel templates die gebruikt kunnen worden voor e-mails of nieuwsbrieven.
  • Gebruiksvriendelijke autoresponder functie. Cyclussen worden met een klik aangemaakt of aangepast. Contacten kunnen worden toegevoegd of verplaatst.
  • Betrouwbare analyses, waardoor je onder andere kan zien hoeveel mensen een e-mail wel of niet hebben geopend.
  • De mogelijkheid om enquêtes, webinars of video
  • Gratis proefperiode. GetResponse biedt de mogelijkheid om de tool dertig dagen lang gratis te testen.

Wat zijn de nadelen van GetResponse?

Het Poolse bedrijf GetResponse biedt sinds 1997 e-mailmarketing aan. Sinds de start is het bedrijf gestaag gegroeid en is het wereldwijd een grote speler in het vakgebied. Gebruikers van GetResponse noemen slechts enkele minpuntjes van het softwareprogramma. Een daarvan is de prijs. GetResponse biedt drie soorten abonnementen aan, namelijk Basic, Professional en Max. Voor elk abonnement geldt, dat je eerst gebruik kan maken van de gratis proefperiode van dertig dagen voordat je een besluit neemt. Een ander nadeel van GetResponse heeft betrekking op de functies om lijsten bij te houden.

  • Autoresponderlijst is niet altijd even overzichtelijk. Dat maakt het lastig om lijsten bij te houden en te wijzigen.
  • Formulieren zijn niet altijd optimaal te creëren voor desktop en mobiel tegelijk. Soms moet je handmatig dingen aanpassen.
  • De prijs. In de goedkoopste versie zijn veel functies niet mogelijk.

(2)