3. De beste 5 home cinema sets

De beste 5 home cinema sets

2
0

Iedereen die thuis een tv heeft staan zou een goed audiosysteem in huis moeten hebben. Het is namelijk wel van belang dat je optimaal kunt genieten van je films en series. Wil je ervoor zorgen dat je de geluiden zo goed mogelijk hoort bij het kijken van een nieuwe film dan is het handig om een home cinema set in huis te halen. Dankzij deze set zullen alle details van de muziek prachtig te horen zijn. Nu zijn er wel veel opties om voor te kiezen. Om ervoor te zorgen dat je de juiste keuze maakt is het handig om dit artikel even goed door te nemen. We hebben het namelijk net even iets makkelijker voor je gemaakt door in dit artikel het belangrijkste voor je op een rijtje te zetten. Door dit goed door te nemen zal je niet meer voor verrassingen komen te staan.

Het belang van een home cinema set

We laten je straks een selectie zien van een aantal goede home cinema sets die je kunt kopen voor in huis. Maar het is eerst handig om even te kijken naar de redenen dat het verstandig is om een dergelijke set in huis te halen. Het belangrijkste voordeel is dat je in staat zal zijn om ervoor te zorgen dat je veel beter van je geluid kunt genieten tijdens het bekijken van je favoriete films. Het gebruik van een goede geluidsinstallatie zorgt ervoor dat de diepe tonen veel beter te horen zijn. Deze lage bass zal het echt een stuk spannender maken tijdens het kijken. Ook zullen de gesprekken in de films beter te horen zijn. De details zijn veel helderder en je zal nooit meer iets terug hoeven te spoelen omdat je het even niet hebt gehoord. Dit is natuurlijk zonde van het kijken.

Het geluid van een home cinema set is echt een stuk beter dan het gebruik van de normale geluiden die uit je tv komen. Dit geluid is namelijk erg vlak en zal ervoor zorgen dat je aanzienlijk minder zal genieten van je films. Belangrijk is om wel altijd goed te kijken naar de set die je op het oog hebt. het is namelijk wel de bedoeling dat je de juiste aankoop maakt. Het is daarom handig om altijd even je wensen op een rijtje te zetten. Hier kan je denken aan het geluidsniveau, maar ook aan de prijs. Door de verscheidenheid aan mogelijkheden is er altijd wel een home cinema set te vinden die volledig aansluit bij wat jij prettig vindt voor bij het kijken van je favoriete films.

De beste 5 home cinema sets – top 5

Heb je nog geen home cinema set in huis dan is het verstandig om hier verandering in te brengen. Het maakt het mogelijk om echt te genieten van je films. Het is alleen wel zo dat er nogal wat opties zijn om voor te kiezen. Dit heeft als gevolg dat mensen het toch wat lastig vinden om een keuze te maken voor hun aankoop. We hebben het net even wat makkelijker voor je gemaakt door hieronder een aantal van de beste producten op een rijtje te zetten. Kies je voor een van de onderstaande modellen dan zal je echt een uitstekende kwaliteit in handen hebben.

(2)

Yamaha YHT-4950U Home Theater-in-a-Box

Yamaha HTR-3072 (RX-V385) - 5.1 kanaals AV Receiver - Zwart
€247,00

Als het aankomt op de beste geluidsinstallaties dan weet je dat Yamaha nagenoeg altijd bovenaan zal staan voor een home cinema set. Het is nu eenmaal  een merk wat bekend staat om de ontzettend hoge kwaliteit. De Yamaha YHT-4950U Home Theater-in-a-Box Systeem is een 5.1-kanaals surround systeem. Het is een uitstekende mid-range keuze voor mensen die een goed thuisbioscoopgeluid willen maar die niet te veel willen uitgeven. Aangezien Yamaha veel hoogwaardige surround-receivers maakt, is dit systeem in wezen een audio/video-ontvanger die is gebundeld met een 5.1 compact luidsprekerpakket.

Het is dus een goede optie als je geïnteresseerd bent in het kopen van een AV-receiversysteem. Het luidsprekerpakket dat bij dit systeem wordt geleverd, bestaat uit compacte zwartglanzende luidsprekers. De linker- en rechter voorluidsprekers, het midden kanaal en de satellietluidsprekers hebben enkele 2 ¾" full-range kegels. Dit kleinere formaat zorgt voor onopvallende luidsprekers die subtiel in de kamer passen. Als je de cross-over-frequentie op het juiste punt instelt kun je nog steeds een volwaardig geluid uit kleinere luidsprekers krijgen.

De sub woofer zal de lagere frequenties zonder problemen kunnen laten klinken bij het kijken van je favoriete films of series. Om je daarbij te helpen, kun je de meegeleverde microfoon en YPAO-ruimte-optimalisatiesoftware gebruiken om je kamer te analyseren en de beste parameters in te stellen. Het zal automatisch de beste cross-over-punten en luidsprekerafstanden vinden. Dit is iets wat de meeste all-in-one systemen niet hebben. Dit komt dus zeker van pas bij deze Yamaha. De sub woofer heeft een 8" kegel en heeft een vermogen van 50 watt (5 ohm, 100 Hz, 10% THD). Dit zou genoeg bas moeten bieden voor films en muziek, zonder dat je een enorme speaker op de grond hoeft te zetten. Een prima home cinema set

• Door de optimalisatiesoftware kan je jouw home cinema set optimaal instellen voor je audio
  • Je hoeft de boxen alleen maar aan te sluiten als je ze wilt gebruiken voor het kijken van je films

Sonos 5.1 Soundbar Surround Set

Als het aankomt op het kopen van een home cinema set is Sonos waarschijnlijk niet het eerste merk waar je aan zal denken. Dit komt voornamelijk door het feit dat de meeste mensen Sonos alleen gebruiken voor het luisteren van hun muziek. Toch is het een prima optie om te kiezen voor Sonos als je graag alles uit je films en series wilt halen. Je kunt ze namelijk zo instellen dat ze zonder problemen zullen werken met jouw tv.  De Playbase en Playbar zijn beiden voorzien van een optische audio-ingang. Sluit de optische uitgang van je TV aan op het Sonos toestel en je hoort 5.1 Dolby Digital geluid in je luidsprekers. Eén ding is wel van belang. Je moet ervoor zorgen dat je TV 5.1 Dolby Digital kan weergeven via de optische uitgang. Sommigen kunnen dat wel, en anderen niet. Sommigen doen dit alleen voor internet TV-apps, maar weer niet voor externe apparaten die via HDMI rechtstreeks op de TV zijn aangesloten.

Als alternatief is het mogelijk om te kiezen voor de Sonos Beam en Arc een HDMI ARC-ingang die je kunt aansluiten op een geschikte HDMI-poort van uw TV. De Arc ondersteunt ook eARC voor het verzenden van hoge-resolutie audioformaten. Als je alleen optische audio-uitgangen op je TV hebt zitten kun je gebruik maken van de adapter om de optische uitgang aan te sluiten op de HDMI-ingang. Als je een externe Blu-ray-speler wilt aansluiten op je Sonos surround sound-systeem dan is dit ook geen probleem. De geluidskwaliteit is hoog, precies wat we van Sonos gewend zijn. Dit zorgt ervoor dat je met deze home cinema set echt niets te klagen zult hebben voor bij jou in huis.

• Drie voorluidsprekers samengevoegd tot één compacte home cinema set
  • In staat om extra Sonos-luidsprekers toe te voegen in andere kamers voor Multi-room audio

Klipsch 5.1 Referentie Theaterpakket

Klipsch RP-502S Surround speaker Zwart/Set
€890,00

Klipsch is een merk wat ook altijd weer een uitstekende kwaliteit weet te leveren als het aankomt op audio voor het kijken van je films of series. Deze home cinema set bestaat uit twee delen. Het ene deel is de AV-receiver en het andere is het surround sound-luidsprekersysteem. De AV-receiver die hier wordt meegeleverd is de Pioneer VSX-LX303. Pioneer is een uitstekende keuze voor een mid-range receiver. Je bent voorzien van een geweldig geluid zonder dat je hiervoor de hoofdprijs hoeft te betalen. De Pioneer VSX-LX303 is een 9,2-kanaals receiver met een vermogen van 100 watt per kanaal. Dit zorgt voor voldoende vermogen voor de meeste thuisbioscoopzalen. Een voordeel van een AV-receiver is dat deze meer invoeraansluitingen biedt dan de meeste all-in-one systemen. Hier heb je 7 HDMI-ingangen (6 aan de achterkant en één aan de voorkant) en 2 uitgangen. Genoeg voor al je externe apparaten zoals Blu-ray-spelers en gameconsoles.

Wat betreft de luidsprekers hoef je met deze home cinema set ook niet de klagen. Hij is namelijk voorzien van een 5.1 surround sound-luidsprekersysteem. Het Klipsch Reference Theater Pack wordt geleverd met 4 satellietluidsprekers die je gebruikt als linker- en rechter voorluidsprekers. Elk van deze luidsprekers heeft een enkele 3,5-inch laagfrequent driver en een ¾-inch aluminium tweeter. De laagfrequent drivers hebben ook de kenmerkende Klipsch gesponnen koperen IMG-kegels. Voor veel mensen biedt het kleine formaat van de satellietluidsprekers de perfecte balans tussen een goede geluidskwaliteit, zonder dat het al teveel ruimte in huis in zal nemen. De midden luidspreker heeft twee 3,5-inch drivers voor de low end en een enkele tweeter.

• De Pioneer VSX-LX303 is een van de beste receivers van dit moment
  • De hoogwaardige kwaliteit luidsprekers maken je filmervaring echt een stuk beter

Enclave Audio CineHome HD Draadloos Audio Home Theater Systeem

Als je op zoek bent naar een goede home cinema set voor relatief weinig geld dan is dit echt een van de beste opties die je maar kunt kiezen voor bij jou in huis. Het Enclave Audio CineHome HD Home Theater System heeft geen draden om de luidsprekers aan te sluiten op het hoofdtoestel. Precies, hij is helemaal draadloos. Hij weet 24 bit/96kHz audio te leveren. Dit is volgens de kenners van de hoogste mogelijke kwaliteit.  De HUB van dit systeem is de CineHome HD Smart Center Channel. Dit bevat alle bedieningselementen en in- en uitgangen van het systeem. Er zijn ontzettend veel verschillende ingangen. Drie HDMI-ingangen, één optische audio-ingang en een analoge 3,5 mm. Hoewel het natuurlijk altijd meer kan is dit meer dan genoeg voor bij jou in huis. Dit maakt het mogelijk om alles aan te sluiten wat je maar nodig kunt hebben voor bij het kijken van je favoriete films met deze home cinema set

Er zijn twee prima luidsprekers voorin met dubbele 80mm drivers. De randen zijn kleiner maar hebben een speciaal ontwerp dat een breed geluidsveld aan de achterzijde creëert. De 8,5" sub woofer maakt het systeem af en het is geweldig dat het systeem kan worden opgewaardeerd naar 5,2 met de toevoeging van een andere sub woofer als je dit wilt. Dit is echt alleen voor de mensen die een ontzettend diepe bas prettig vinden bij het kijken van hun films. Elke luidspreker moet op het lichtnet worden aangesloten met de bijgeleverde wisselstroomadapters. Afgezien daarvan is de enige benodigde kabel de HDMI-uitgang naar je TV. Er is een Enclave Audio app die het mogelijk maakt om muziek te streamen vanaf uw mobiele apparaat of lokaal netwerk. Deze ondersteunt ook nog eens Bluetooth en Chromecast.

• Deze home cinema set is voorzien van een uitstekende prijs kwaliteit verhouding
  • Met de Enclave Audio app that kan je eenvoudig streamen vanaf je telefoon

Bose Lifestyle 650 Home Entertainment System

De laatste optie is het Bose Lifestyle 650 Home Entertainment System. Dit is een merk wat ook bekend staat om de uitstekende kwaliteit die zij altijd weer weten te leveren op het gebied van de audio. Kies je voor deze home cinema set dan weet je dat je echt helemaal niets tekort zal komen bij het kijken van je films. Dit Bose Home Entertainment pakket is een 5.1 home cinema systeem. De luidspreker voor het midden wordt geleverd in de vorm van een 21" soundbar die vijf precisie luidsprekers herbergt. De voorste links/rechts en surround links/rechts worden Omni Jewel satellietluidsprekers genoemd. Dit zijn kleine luidsprekers met een 360-graden geluidsveld en zijn ontworpen om slim en onopvallend te kunnen worden geplaatst bij jou in de kamer. De achterste luidsprekers zijn ook draadloos. Ook ben je voorzien van de Acoustimass basmodule.

• Door het bijzondere design staat deze home cinema set mooi in de woonkamer
  • Deze home cinema set is voorzien van een natuurlijk en vol geluid

Het kopen van een home cinema set is echt een van de beste keuzes die je maar kunt maken voor bij jou in huis. De hoge geluidskwaliteit zal ervoor zorgen dat je echt aanzienlijk meer uit je huidige set zal halen. Zo zal je zonder problemen kunnen kijken naar je favoriete films en series. Heb je nog een andere aankoop op de planning staan? Dan is het geen verkeerd idee om even te kijken op deze site of er meer artikelen te vinden zijn die aansluiten bij wat je zoekt. Het doorlezen van deze teksten zal het een stuk eenvoudiger maken om een miskoop te voorkomen. Zo weet je zeker dat je enkel en alleen de beste producten in huis zal halen.