3. De 5 Beste Gaming Muizen van dit moment

De 5 Beste Gaming Muizen van dit moment

0
0

Mensen die het leuk vinden om op de PC te gamen zullen aardig wat spullen moeten aanschaffen om het spelen zo soepel mogelijk te maken. Naast een goed toetsenbord is het natuurlijk van cruciaal belang dat je over de juiste gaming muis beschikt. Deze gaming muizen komen er in alle mogelijke soorten en maten. Dit lijkt prettig, echter maakt dit het wel wat lastig om een keuze te maken. Om je net even wat beter op weg te helpen hebben we in dit artikel alles op een rijtje gezet wat je moet weten over deze aankoop. Dankzij de selectie die wij je laten zien kan ook jij een gaming muis vinden die volledig aansluit bij wat je zoekt. Zo weet je zeker dat je alles uit jouw game ervaring kunt halen!

Het belang van een gaming muis

Voordat we ingaan op de beste gaming muizen van dit moment is het eerst handig om even te kijken naar de gaming muis zelf. Waarom zou je namelijk een gaming muis moeten hebben? Heeft dit echt voordelen ten opzichte van een normale muis? Ja, die zijn er zeker. Ten eerste stelt een gaming muis je in staat om voor een langere tijd te gamen zonder last te krijgen van je hand. De gaming muis is namelijk voorzien van een ergonomisch ontwerp en sluit precies aan op de maat van je hand. Het is zelfs mogelijk om het gewicht van de gaming muis te verstellen. Door het gewicht te verstellen zal je jouw gaming muis volledig kunnen personaliseren. Dit maakt het net even wat prettiger om een lang potje Call of Duty te doen met je vrienden.

Een ander groot voordeel van een gaming muis is dat hier veel meer knoppen en functies op zitten dan bij de normale computermuis. Vaak zit er aan de zijkant van de muis een speciaal vak waar je je eigen knoppen kunt instellen. Dit maakt het bijvoorbeeld mogelijk om de R knop voor het herladen je wapen aan je gaming muis toe te voegen. Door deze bijkomende functies zal je ervoor zorgen dat je tijdens het gamen sneller bent dan de tegenstanders. Het maakt het gewoon net even wat makkelijker om jouw games op een prettige manier te kunnen spelen. Door de uitstekende kwaliteit materialen weet je zeker dat je gaming muis voor een ontzettend lange tijd mee zal gaan en dat je er al jouw games eenvoudig mee kunt spelen.

Top 5 beste gaming muizen – welke moet ik kiezen?

Het mag dus duidelijk zijn dat een gaming muis erg veel voordelen met zich mee weet te brengen. Nu zijn er wel enorm veel opties om voor te kiezen. Dit maakt het lastig om de knoop door te hakken. Heb je last van keuzestress dan heb je vandaag geluk. Hieronder kan je namelijk een selectie vinden van de beste 5 gaming muizen die je op dit moment kunt vinden. Wanneer je kiest voor een van deze muizen zal je zonder problemen aan de slag kunnen bij het gamen.

(0)

Steel Series Rival 710

We trappen ons lijstje af met een gaming muis van het merk Steel Series. Zoals je waarschijnlijk wel weet is dit een van de bekendste merken als het aankomt op de beste accessoires voor bij het gamen. Als het gaat om de beste gamemuis weet je dat je met de Rival 710 een goede keuze in handen hebt. Dit is dan ook de reden dat hij een toppositie inneemt op onze lijst. Deze gaming muis is aan te dure kant. Echter, als je die prijs afweegt tegen het aanpasbare OLED-display, de haptische feedback (geweldig voor de MOBA-spelers) en de uitstekende bouwkwaliteit is de SteelSeries Rival 710 een prima aankoop om te maken. Het display maakt het net even wat makkelijker om te zien welke instellingen je hebt gekozen. Hier moet je bijvoorbeeld denken aan de snelheid en het gewicht van de muis.

Een groot voordeel van deze gaming muis modulair is. Ieder onderdeel is modulair, hierdoor weet je zeker dat je de nieuwste technologie in handen hebt. Als we kijken naar de uitstraling van de muis dan zien we dat deze muis uit onze lijst van de beste gaming muizen is voorzien van kleine led lichtjes. Deze lichtjes maken het een stuk eenvoudiger om ook in het donker te kunnen gamen. Aan de zijkant van de muis kan je een aantal knoppen terugvinden die je geheel zelf kunt instellen. Hij is inderdaad wat duurder, echter heb je dan ook wat. Dit maakt het dé gaming muis voor alle professionele gamers.

• Deze gaming muis is voorzien van een prettig OLED display
  • De LED lichtjes maken deze gaming muis erg modern om te zien
  • De gaming muis is voorzien van modulaire onderdelen voor een optimale levensduur

Razer Viper

Ook dit merk zal bij veel mensen wel bekend in de oren klinken, Razer staat namelijk echt aan de top als het aankomt op accessoires en game computers. Er zijn een paar redenen waarom Razer Viper onze nieuwe favoriete gaming muis is. Samen met zijn lichtgewicht Ambidexter ontwerp, echte 16.000 DPI en Razer Chroma verlichting, heeft deze krachtige kleine muis ook 1000 Hz Ultrapolling, Optical Mouse Switches voor 70 miljoen klikken en 8 onafhankelijk programmeerbare Hyperesponse knoppen. Mocht je niet weten wat al deze termen betekenen, het komt er in feite op neer dat je zelf je muis kunt samenstellen op een manier die jij prettig vindt om te spelen. Wil je bijvoorbeeld een snel knop om je wapen mee te herladen in je spel dan kan dit met de gaming muis. Het is een gaming muis die echt bedoeld is voor de mensen die optimale vrijheid willen behouden bij het samenstellen van hun muis.

Hij ziet er wat minder mooi uit dan de bovenstaande gaming muis. Dit komt door het feit dat deze gaming muis een relatief zwakke verlichting heeft ten opzichte van de optie van hierboven. Toch is het een mooie gaming muis om te zien en om vast te houden. Het ergonomisch ontwerp zorgt er namelijk voor dat je zonder zorgen kan gaan spelen voor een langere periode. Dit is de gaming muis die je moet hebben als je jouw online tegenstanders altijd weer te vroeg af wilt zijn.

• Deze gaming muis van Razer is te herkennen aan de hoogste kwaliteit materialen
  • Door de talloze functies kun je jouw gaming muis geheel zelf samenstellen
  • Het lichte gewicht van de gaming muis maakt het een stuk eenvoudiger om snelle bewegingen te maken

Corsair Harpoon RGB Wireless

De beste gaming muis zal altijd degene zijn die uitstekende prestaties levert tegen een redelijke prijs. De Corsair Harpoon RGB Wireless is een van de muizen die is voorzien van ene uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Het is een merk wat niet zo bekend is als de merken die we hierboven hebben benoemd, echter hoeft dit helemaal niets te zeggen over de kwaliteit die je in handen zal hebben. De Corsair Harpoon RGB Wireless is namelijk te herkennen aan de ontzettend hoge kwaliteit die hij weet te leveren. Alleen de uitstraling van de gaming muis zou al een reden moeten zijn om hem te bestellen. Het bijzondere logo en de scherpe hoeken maken dit een prachtige gaming muis om te zien.

Ook op het gebied van functies zal je niets ontbreken. De Corsair Harpoon RGB Wireless is een draadloze muis met RGB-verlichting. Dankzij deze verlichting zal je op ieder moment van de dag kunnen gamen, ook wanneer de zon al een tijdje onder is gegaan. De lange levensduur van de batterij zorgt ervoor dat je lang kunt gamen, zonder dat je je jouw Corsair Harpoon RGB Wireless aan de lader hoeft te eggen. De ergonomie is wel speciaal bedoeld voor rechtshandigen, mocht je linkshandig zijn dan is het dus niet de beste keuze. Los van dit kleine minpuntje is het een uitstekende gaming muis om te kiezen. Vandaar dat hij dan ook een plekje heeft verdiend binnen onze selectie!

• De Corsair Harpoon RGB Wireless is voorzien van een goede prijs kwaliteit verhouding
  • De gaming muis is draadloos waardoor je meer vrijheid hebt bij het gamen

Corsair Dark Core RGB Pro Wireless

Deze gaming muis mag dan een soortgelijk naam hebben als de bovenstaande muis, dit betekent niet dat de muizen op elkaar lijken. Een overeenkomst is in ieder geval dat ook dit een draadloze gaming muis is. Door hun latentie zijn draadloze muizen over het algemeen niet ideaal voor gaming waar elke fractie van een seconde telt. Daarom heeft de Corsair Dark Core RGB nog een aantal aanpassingen gemaakt. Met zijn sub-1ms snelheid, ongelooflijk lage latency en aanpasbare gevoeligheid is dit echt een muis waar iedereen mee kan gamen.  En dan hebben we het nog niet eens over de zeer aanpasbare RGB-verlichting en de zeer robuuste software. Deze functies maken het net even wat makkelijker om jouw muis echt persoonlijk in te stellen. Zo kun je gamen op een manier die jij prettig vindt.

Als we kijken naar de uitstraling van de muis dan hebben we eigenlijk niet veel om over te klagen. Door het schubbige oppervlak ziet deze gaming muis er bijna buitenaards uit. Er zit één addertje onder het gras: hij is niet ideaal voor gamers die het prettig vinden om hun muis stevig vast te pakken. Dit komt door het feit dat de palmsteun een de platte kant is. Gelukkig zal je hier binnen no time aan wennen tijdens het gamen. Dit maakt het een uitstekende gaming muis om te kiezen als je op zoek bent naar de beste kwaliteit van dit moment.

• Deze gaming muis heeft een uniek ontwerp voor maximaal comfort bij het gamen
  • De verlichting is volledig aanpasbaar en maakt het gamen gelijk een stuk leuker
  • Door de veel functies kan je jouw gaming muis altijd personaliseren

SteelSeries Sensei Ten

Als laatste hebben we nog een muis van Steel Series. Het is nu eenmaal een merk wat echt altijd een uitstekende kwaliteit weet te leveren, vandaar dat we het merk meerdere malen hebben opgenomen in ons lijstje. Ondanks het minimalistische karakter is dit een mooie gaming muis om te zien. De mooie matte afwerking zijn maakt de Steel Series Sensei Ten echt prachtig om te zien. Mocht je op zoek zijn naar een muis met een ietwat simplistische uitstraling dan is dit een goede optie om te kiezen. Maak je geen zorgen, ook deze muis beschikt over verschillende LED lampjes. Zo zal je ook in je donkere gamekamer op een prettige manier kunnen stellen. In tegenstelling tot de bovenstaande gaming muizen is deze gaming muis niet draadloos, je zit dus wel vast aan de kabel. Gelukkig zal dit niet echt problemen opleveren tijdens het gamen.

Het belangrijkste is dat deze tweeslachtige muis beschikt over een top-of-the-line sensor, waardoor het een van de beste gaming muizen is die je op dit moment kan vinden. Hij levert zulke indrukwekkende versnellings- en vertragingsoptie dan iedereen zijn online potje kan winnen. De SteelSerie vult het geheel aan met Tilt Tracking. Dit zorgt ervoor dat je gaming muis je cursor altijd zal blijven volgen, ook wanneer je jouw gaming muis optilt en onder een gekantelde hoek weer neerzet.

• Deze gaming muis is voorzien van de nieuwste Tilt Tracking technologie
  • Door de verschillende LED lampjes ziet deze muis er gelijk modern uit

Wil je vandaag nog een gaming muis kopen dan raden wij je aan om echt gebruik te maken van de bovenstaande selectie. De gaming muizen die we in dit artikel hebben benoemd staan bekend om hun uitzonderlijk hoge kwaliteit in combinatie met de prettige gebruikswijze. Hierdoor zal je alles uit jouw games kunnen halen. Zonder een geschikte gaming muis wordt het een stuk lastiger om je online tegenstanders te slim af te zijn. Draait het uiteindelijk niet allemaal om de winst bij het gamen?