3. De 5 beste gaming laptops die je zeker moet bekijken

De 5 beste gaming laptops die je zeker moet bekijken

0
0

Er zijn heel wat mensen die het leuk vinden om te gamen. De kans is groot dat ook jij tot deze groep behoort, er is namelijk een reden dat je bij dit artikel terecht bent gekomen. Mocht je echt alles uit je game ervaring willen halen dan zal je moeten beschikken over een goed apparaat. Een van de beste opties om voor te kiezen is een gaming laptop. Met een gaming laptop zal je ervoor kunnen zorgen dat je echt alle games kunt spelen bij jou in huis. We zien dat er nog altijd een hoop onduidelijkheid bestaat over het kopen van een gaming laptop. Om je wat beter op weg te helpen hebben we hieronder alles op een rijtje gezet wat je moet weten over deze aankoop. Door deze handige tips en tricks zal ook jij in staat zijn om een gaming laptop te kopen.

Het belang van een gaming laptop

Voordat we ingaan op de beste gaming laptops van dit moment zullen we je eerst wat meer moeten laten zien over de voordelen die je zult ondervinden door te kiezen voor een gaming laptop. Het grootste voordeel is natuurlijk dat je met een gaming laptop in staat bent om ook de zware spellen aan te kunnen. De meeste gaming laptops zijn uitgerust met een goede grafische kaart en met een uitstekende processor. Dit zorgt ervoor dat al jouw games vloeiend zullen zijn en dat het niet meer mogelijk is dat je te maken krijgt met problemen tijdens het spelen. Ook online spelen wordt een stuk beter, al hangt dit natuurlijk wel af van de internetsnelheid bij jou in huis. Een gaming laptop zal ervoor zorgen dat ook jij in staat bent om de beste spellen achter je laptop te kunnen spelen.

Daar komt bij dat een gaming laptop natuurlijk aangemerkt kan worden als een reguliere laptop. Dit brengt met zich mee dat je jouw gaming laptop ook kunt gebruiken voor het maken van aantekeningen of het schrijven van essays. Wel moet je er rekening mee houden dat een gaming laptop vaak wat groter en zwaarder is dan een reguliere laptop. Dit maakt het misschien niet de meest praktische optie om te kiezen als je naar college gaat. Toch is het een prima laptop om te hebben. Door de goede specificaties is het met een gaming laptop bijvoorbeeld ook mogelijk om zware bestanden als Photoshop te kunnen openen. Niet voor niets dat er zoveel studenten zijn die kiezen voor een gaming laptop.

(0)

Razer Blade 15

Nagenoeg iedere gamer is wel bekend met het merk Razer. Dit is het merk wat echt bovenaan staat als he aankomt op gamen op de PC. Dit is dan ook niet anders met de Blade 15, een van de beste gaming laptops die je op dit moment maar kunt vinden. Deze laptop is voorzien van een prachtig CNC-gefreesde aluminium chassis als zijn voorganger, alleen bevat het dit keer de nieuwste grafische chips van Nvidia-zoals de RTX Super kaarten en de nieuwe Intel 10e generatie CPU's. Door het 300Hz scherm en de octa-core processor zal je zonder problemen al jouw games kunnen spelen. Het is een gaming laptop die niet alleen krachtig is, maar die er ook nog eens krachtig uitziet. Door de prachtige LED verlichting is dit echt een van de beste opties die je maar kunt vinden op dit moment.

Maar een van de beste dingen aan de Blade 15 is het aantal configuraties dat Razer aanbiedt. Van de GTX 1660 Ti Base Edition, tot de RTX 2080 Super Advanced, met OLED 4K-paneel, er is voor elk wat wils. Het is een van de mooiste gaming laptops die er op dit moment te vinden is. Hij is licht, robuust en bijzonder krachtig.. Welke configuratie je ook kiest, wij denken dat de Razer Blade 15 de beste gaming laptop van dit moment is. Belangrijk om te vermelden is wel dat hij echt niet goedkoop is. Nu moet je dit zien als een investering, je krijgt er namelijk de beste kwaliteit voor terug.

• Er zijn talloze soorten modellen en configuraties om te kiezen bij Razer
  • Door de octa-core processor zal je ontzettend snel kunnen gamen
  • Het OLED 4K-paneel maakt het nog mooier om nieuwe games te spelen

Dell G3 15

Dell laptop G3 15-3590, FRANS TOETSENBORD, I5-9300H, 8GB, 256GB +1TB, W10H, GTX1650
€908,50

Het vinden van een fatsoenlijke gaming laptop met een ietwat lager budget zal niet bepaald eenvoudig zijn. Je moet compromissen sluiten op het gebied van prestaties, ontwerp en zelfs de levensduur van de batterij. Gelukkig biedt de Dell G3 15 fatsoenlijke 1080p gaming met configuraties voor een lage prijs. Deze lage prijs maakt het ook voor jou mogelijk om een gaming laptop te kopen, zonder dat je hiervoor een heel fortuin hoeft uit te geven. De belangrijkste verbetering ten opzichte van het vorige model is een slanker en dunner ontwerp. Samen met dunnere randen rond een 144Hz scherm, geeft het slankere ontwerp het een meer high-end uitstraling mee. Het is een prachtige laptop om te zien. Ondanks het feit dat het een gaming laptop is ziet hij er alsnog minimalistisch uit, mocht je hem dus willen gebruiken voor school dan is dit ook nog altijd een optie.

Als we kijken naar de functies die je zal ondervinden met deze gaming laptop dan zien we dat je niets tekort zal komen. Deze gaming laptop is namelijk voorzien van een snelle i7 processor. Hiermee is het mogelijk om al jouw games soepel te laten draaien. Ook vinden we een Nvidia GTX 1660 Ti Max-Q in de kast, deze grafische kaart maakt alle games een stuk mooier dan op de normale laptops. Het lichte gewicht zorgt ervoor dat je jouw gaming laptop overal mee naartoe kunt nemen. Ben je op zoek naar een goede gaming laptop voor niet al teveel geld dan is dit een uitstekende optie om voor te kiezen.

• Deze gaming laptop is voorzien van een uitstekende prijs kwaliteit verhouding
  • Door het luxe ontwerp voelt het alsof je een dure laptop in handen hebt

Asus TUF A15

De nieuwe Asus TUF A15 is een van de beste gaming laptops die je op dit moment kunt vinden. Dit komt natuurlijk door de nieuwe 8-core APU van AMD. De prestaties van de A15 stellen niet teleur dankzij de Zen 2 architectuur. Dit in combinatie met de 1TB NVM SSD en RTX 2060-graphics zorgt ervoor dat je een uitstekende laptop in handen zult hebben voor het spelen van al jouw games. Het is een veelzijdige en vooral betaalbare gaming laptop ie voor iedereen geschikt is. Hij beschikt over een bijna ongekende levensduur van de batterij, al helemaal als we kijken naar de prijs. De spelprestaties van de TUF A15, het vermogen van de CPU en de indrukwekkende levensduur van de batterij maken het een uitstekende laptop voor zowel werk als spel. Zelfs tegen de huidige prijs presteert hij nog steeds beter dan de duurdere game-laptops uit het middensegment.

Uiteraard speelt ook de uitstraling een belangrijke rol bij het bestellen van een gaming laptop. Als we kijken naar het design van deze laptop dan zien we hij er echt prachtig uitziet. Het is een gaming laptop met LED verlichting in het toetenbord. De dunne randen zorgen ervoor dat jouw games optimaal te zien zullen zijn bij het spelen. Weet wel dat hij door de omvang en de uitstraling wat minder geschikt is als studielaptop. Maar voor games is het een van de beste opties om voor te kiezen op dit moment.

• De gaming laptop beschikt over de hoogste RTX 2060-graphics
  • Door de nieuwe 8-core APU van AMD zijn de games nog vlotter om te spelen

MSI GS65 Stealth Thin

De GS65 Stealth Thin blijft een van de beste game laptops die je kunt vinden. Het is een fantastische allround laptop die alles aankan bij het gamen. Hij heeft de veelzijdigheid van een notebook en omdat hij licht en stevig is, is hij ongelofelijk gemakkelijk in je tas te stoppen en de hele dag mee te nemen. Mocht je hem dus ook wille gebruiken voor op school dan kan dit. Hij heeft een slanke, matzwarte aluminium behuizing met gouden accenten die stevig en luxueus aanvoelt. De totale chassis grootte is ongeveer een inch kleiner dan de meeste 15-inch laptops, hierdoor is het een super compacte optie. Alleen voor de uitstraling van de laptop zou je het al moeten doen.

Maar ook de functies en specificaties van de laptop voldoen aan alle eisen die je er maar aan kunt stellen. Hij is voorzien van een toetsenbord uit de SteelSerie dat stevig en responsief is. Ook is het RGB-verlicht, hiermee kan je ook in het donker gamen. Hij is daarnaast voorzien van een responsief touchpad en een webcam die aan de bovenkant van het scherm is geplaatst De enige gaming functie die hier ontbreekt is G-Sync, maar dit zorgt er wel weer voor dat hij een stuk voordeliger is dan de andere opties. Met de i7 processor en de Nvidia GeForce GTX 1060 zal het ook voor jou mogelijk zijn om alle soorten games te kunnen spelen. Het is niet voor niets zo dat het merk MSI bekend is binnen de computerwereld. Het is nu eenmaal een van de beste merken die je maar kunt vinden.

• Het toetsenbord van de gaming laptop is zowel stevig en responsief
  • Dankzij de luxe uitstraling zal je hem ook kunnen gebruiken voor je studie

Acer Predator Helios 300

MSI GE66 10SGS-267BE AZERTY
€2.849,00

Het Helios model van Acer is ook een uitstekende optie om voor te kiezen. De Helios is terug van weggeweest en wordt geleverd met een GTX 1660 Ti GPU en een slankere behuizing voor dezelfde prijs als het voorgaande model.  De nieuwe en verbeterde Helios 300 heeft een 144Hz IPS-scherm en kleinere bezels, waardoor het er net even wat luxer uitziet tijdens het gamen. De RAM-snelheid is ook verhoogd tot 2666Mhz, dit is dus een goede verbeteren Het enige echte nadeel is de verkleinende SSD. Mocht je echt van plan zijn om enorm veel games op je laptop te zetten dan is het wellicht handig om te kiezen voor een gaming laptop met een grotere opslag. Door de uitstekende specificaties is het echt wel een prima laptop om te kiezen. Hiermee wordt gamen pas echt leuk!

• De laptop beschikt over een verhoogde RAM-snelheid van wel 2666Mhz
  • Door de GTX 1660 Ti GPU zal je zonder problemen kunnen gamen

Met de bovenstaande informatie zal ook jij in staat zijn om een gaming laptop te vinden die volledig aansluit bij wat je al die tijd al zocht. Aangezien een gaming laptop ontzettend goede specificaties heeft is het mogelijk om hem voor alles te gebruiken. Of je hem nu gebruikt om de nieuwste games op te spelen of dat je er Photoshop mee opent, de mogelijkheden zijn eindeloos. Wanneer je voor een van de opties uit onze selectie kiest zal je in ieder geval voorzien zijn van een gaming laptop die een lange tijd mee zal gaan. Er zijn overigens nog veel meer handige koopgidsen te vinden op deze site. Neem deze zeker even door als je alles uit jouw aankopen wilt halen!