3. De 5 beste activity trackers van dit moment

De 5 beste activity trackers van dit moment

0
0

Mocht jij alles uit je sporten willen halen dan is het een goed idee om eens na te denken over de aanschaf van een activity tracker. Een activity tracker stelt je in staat om jouw progressie eenvoudig bij te houden en om te zien hoe je het eigenlijk doet in de sportschool. We zien echter dat veel mensen het lastig vinden om een goede activity tracker te kopen, er zijn namelijk ontzettend veel opties waar je voor kunt kiezen. Mocht ook jij moeite hebben met deze aankoop dan is het geen verkeerd idee om snel verder te lezen. Wij laten je namelijk in dit artikel zien wat de beste activity trackers zijn die je op dit moment kunt vinden. Met deze informatie beschik je binnen no time over de juiste activity tracker.

Het belang van een activity tracker

Straks gaan we in op de beste activity trackers die men op dit moment kan vinden. Maar eerst staan we stil bij de vraag wat het belang is van een activity tracker, je wilt immers wel weten waarom je deze aankoop zou moeten maken. Het belangrijkste voordeel van een activity tracker is het feit dat je jouw sportprestaties aanzienlijk makkelijker kunt bijhouden dan voorheen. Zo stelt een activity tracker je in staat om bijvoorbeeld bij te houden hoeveel calorieën je verbrand tijdens een zware sessie. Daarnaast kan je bijhouden hoe hoog je hartslag is. Aan de hand van deze informatie en analyses kun je zien of je op de goede weg bent. Als het goed is zal je hartslag namelijk lager worden als je conditie omhoog gaat. Alleen met een activity tracker is het mogelijk om deze voortang online bij te houden.

Wat veel mensen niet weten is dat een activity tracker ook prima gebruikt kan worden door mensen die niet sporten. Dit komt door het feit dat er een hele hoop handige functies op zitten die iedereen wel kan gebruiken. Zo is het bijvoorbeeld zo dat een activity tracker je ook kan vertellen of je wel genoeg slaapt. De activity tracker meet de kwaliteit en de lengte van je slaap. Zo zijn er nog veel meer functies die je alles vertellen over hoe het met je gezondheid gesteld is. Het gebruik van een activity tracker zorgt ervoor dat je deze informatie eenvoudig kunt gebruiken om je levensstijl te voorzien van de juiste aanpassingen.

Top 5 activity trackers – welke moet ik kiezen?

Uit het bovenstaande stuk kun je wel afleiden dat het kopen van een activity tracker echt ontzettend veel voordelen met zich mee zal brengen. Echter hebben we al wel kort aangegeven dat het lastig is om een keuze te maken door de grote verscheidenheid aan activity trackers. Aangezien we jou optimaal willen ondersteunen bij het maken van een goede aankoop hebben we hieronder de beste 5 activity trackers van dit moment voor je op een rijtje gezet. Al deze activity trackers voldoen aan de hoogste eisen die je maar aan een activity tracker kunt stellen voor bij het sporten:

(0)

Fitbit Charge 4

De Fitbit Charge 4 ziet er misschien bijna identiek uit aan de Charge 3, maar er is één heel belangrijk verschil: het nieuwere apparaat is voorzien van on-board GPS. Hiermee kan je super eenvoudig je rondjes volgen. Ook is het hiermee mogelijk om je telefoon thuis te laten. Er is ook Fitbit Pay voor contactloze betalingen. Als je onderweg ergens een koel drankje wilt drinken dan kan dit dus, je hoeft zo nooit meer met je portemonnee rond te lopen als je gaat wandelen. Mocht je besluiten om je telefoon mee te nemen kun je jouw Spotify playlist vanaf je pols bedienen. Het bevat ook een nieuwe functie genaamd Active Zone Minutes. Dit is een maatstaf voor elke activiteit die sneller is dan een stevige wandeling. Deze is gebaseerd op aanbevelingen van verschillende gezondheidsorganisaties. Het is in wezen een eenvoudig type hartslagtraining, waarbij je wordt aangemoedigd om tijd door te brengen op verschillende inspanningsniveaus op basis van je leeftijd en conditie.

De Fitbit Charge 4 mist een kleurenscherm, maar de pictogrammen en menu's zijn goed ingedeeld en gemakkelijk om te zien. Of je nu op zoek bent naar een manier om je slaap, het weerbericht of ademhalingsoefeningen te volgen, met de Fitbit Charge 4 is het allemaal mogelijk. De Charge 4 is niet alleen erg handig, maar hij ziet er ook nog eens mooi uit. Door de moderne uitstraling is dit een activity tracker die je zonder problemen zo kunt dragen. Dit is dan ook de reden dat we de Fitbit Charge 4 op de eerste plaats hebben gezet. Het is voor zowel beginners als voor de serieuzere sporters de beste activity tracker om te kiezen. Met de Fitbit Charge 4 zal je niet de fout in gaan.

• De Fitbit Charge 4 bevat allerlei handige opties, zoals contactloos betalen
  • Met de Fitbit Charge 4 is het niet nodig om je telefoon mee te nemen
  • De Fitbit Charge 4 ondersteunt het gebruik van Spotify bij het sporten

• Geen

Fitbit Charge 3

Hoewel hij de Fitbit Charge 3  wat minder goed is dan de Charge 4, is de Fitbit Charge 3 nog steeds een uitstekende tracker. Hij is ook een stuk goedkoper dan de bovenstaande optie. Mocht je de optie van hierboven dus iets te duur vinden dan hoeft dit geen probleem meer te zijn. Met deze tracker zal je in staat zijn om aardig wat geld te besparen. Het heeft een lichter ontwerp dan de Charge 2 die ervoor kwam, en biedt veel inzicht in je algehele gezondheid. Het display is groter en duidelijker dan veel andere fitness trackers op deze lijst, hoewel het nog steeds een zwart-wit scherm is. Ondanks het feit dat er geen kleuren op te zien zijn kan je alle applicaties eenvoudig vinden bij het gebruik van de tracker. Dit maakt het een prima optie om voor te kiezen. Door het speciale scherm kun je alles goed aflezen, ook als het buiten zonnig is.

Er is geen GPS functie voor deze tracker, dit maakt het dus wat minder geschikt voor de mensen die op zoek zijn naar een tracker voor bij het wandelen. Wel is deze tracker aan te merken als waterdicht en biedt een volledige fitness suite inclusief een hartslag tracker. Je kunt GPS volgen door je telefoon ook aan de tracker te koppelen, alleen moet je dan dus wel je telefoon op zak hebben. Je moet hier wat extra's aan besteden dan andere fitness trackers die je kunt kopen, maar als je geniet van de hele Fitbit app en ervaring en ook toegang wilt hebben tot meldingen en Fitbit's fantastische slaaptracking. Dit maakt het echt een prima tracker om voor te kiezen.

Pros

• De Fitbit Charge 3 is een stuk voordeliger dan de nieuwe Fitbit Charge 4
  • De Fitbit Charge 3 kan eenvoudig worden afgelezen, ook als het zonnig is

Cons

• Minder features dan de Charge 4

Garmin Vivosmart 4

Op de derde plaats hebben we een tracker van het merk Garmin. De meeste mensen kennen dit merk door de navigatiesystemen, echter zijn ze op dit moment erg actief als het aankomt op het produceren van alle mogelijke soorten wearables. Dit apparaat is niet gemaakt voor serieuze sporters, maar voor de echte beginners die op zoek zijn naar een stijlvol product. Dit komt voornamelijk door het feit dat deze tracker wat minder functies heeft dan enkele andere activity trackers die je vandaag de dag kunt vinden. Toch is het een goede optie voor de beginnende sporters nu alle basisfuncties wel aanwezig zijn op het apparaat. De stijlvolle band zorgt ervoor dat je tracker ook gewoon zo kunt gebruiken, zie het als een soort handig horloge.

Het scherm is bij deze versie groter dan bij andere Garmin-producten en het heeft een batterij die ongeveer een week meegaat, afhankelijk van hoe vaak je hem gebruikt natuurlijk. Er is ook een innovatieve functie met de naam ‘lichaamsbatterij’. Deze functie helpt je om er achter te komen wat de beste tijd is om te sporten, afhankelijk van hoeveel energie je hebt. Dit is geweldig voor degenen die net beginnen met sporten en die het op de juiste manier aan willen pakken. Uiteraard kun je met deze tracker ook zien hoe hoog je hartslag is bij het sporten en hoe lang je al bezig bent. Hoewel hij niet zo uitgebreid is als de bovenstaande opties is het een prima keuze om voor te gaan. Al helemaal als je kijkt naar de voordelige prijs!

• Deze activity tracker is voorzien van een uitstekende prijs kwaliteit verhouding
  • De activity tracker ziet er stijlvol uit door de moderne band
  • Het scherm is groter dan van de andere activity trackers van Garmin

• Garmin is niet compatibel met Huawei smartphones

4. Huawei Band 3 Pro

Tijd om door te gaan naar de volgende tracker op onze lijst. Dit is de Huawei Band 3 Pro. Dit is een van de beste fitness trackers die je kunt kopen als je een ietwat lager budget hebt. Deze tracker heeft een aantal geweldige functies, al helemaal als we kijken naar de kosten. De Band 3 Pro wordt geleverd met GPS aan boord, het heeft een waterbestendig ontwerp (wat betekent dat je ermee kan zwemmen) en er is een 0,95-inch kleurenscherm om al je statistieken op je pols weer te geven. Dit kleurenscherm komt echt van pas, het zorgt er namelijk voor dat de tracker er een stuk luxer uitziet dan enkele van de andere opties die je op dit moment kunt vinden. Door het moderne design is dit een prachtige aanvulling voor bij jou om de pols. De moderne behuizing zorgt ervoor dat zowel mannen als vrouwen de Huawei Band 3 Pro kunnen dragen.

De Huawei Band 3 Pro is een van de beste trackers als we kijken naar de analyses van het apparaat. De hartslagmeter is aan te merken als nauwkeurig, dit geldt ook voor de GPS. Als je op zoek bent naar een betaalbaar instapmodel dan is dit een geweldige optie om mee te beginnen. Het is een tracker die niet voor niets zo bekend is geworden. Een klein nadeel is wel dat hij wat groter is dan andere trackers. Dit kan handig zijn, echter kan het ook in de weg zitten. Je kan zelf het beste een afweging maken voor wat jij prettig vindt bij het sporten.

Pros

• Door de moderne behuizing is de Huawei Band 3 Pro prachtig om te dragen
  • De Huawei Band 3 Pro is veel nauwkeuriger dan andere soorten trackers

Cons

Garmin Vivosport

Het is niet zo stijlvol als de meeste Fitbit-producten, maar er is een reden waarom de Garmin Vivosport in deze lijst voorkomt. Deze tracker is goedkoper dan de meeste Fitbit-producten en het wordt ook geleverd met ingebouwde GPS. De Vivosport heeft een batterijlevensduur van ruim 7 dagen, zelfs bij gebruik van de GPS-functies. Hoewel de Vivosport waterdicht is raden wij je aan om hem toch niet voor het zwemmen te gebruiken. Er zijn namelijk mensen die hier nog wel eens problemen mee hebben gehad. Echter blinkt de Vivosport uit in andere soorten trainingen. Zo is hij geweldig voor het bijhouden van al jouw fietsroutes. Mocht je niet zo heel veel willen besteden maar alsnog een goede kwaliteit in handen willen hebben dan is dit een goede keuze om voor te gaan. Van alle voordelige trackers is dit echt een van de beste.

• Deze activity tracker is aanzienlijk goedkoper dan de andere opties
    • De Vivosport van Garmin beschikt over een uitstekende batterij