Dit zijn de 5 beste trilplaten voor thuis besproken

213

Schaf je een trilplaat voor thuis aan, dan haal je daarmee een compact en krachtig fitnessapparaat in huis. Door er regelmatig gebruik van te maken verbrand je niet alleen vet, maar versterk je ook meteen de spieren in je onderlijf. De trillingen die het apparaat veroorzaakt zorgen er namelijk voor dat je je spieren aanspant, waardoor vervolgens de spiergroei wordt bevorderd. Om die reden is een trilplaat voor thuis ook prima geschikt voor senioren die in het dagelijkse leven niet meer zoveel bewegen.

Met een sessie op dit fitnessapparaat bevorder je ook meteen de bloedcirculatie en pak je cellulitis aan. Het allergrootste voordeel van deze fitnessroutine is dat elke workout hooguit 15 minuten van je kostbare tijd in beslag neemt. Omdat een trilplaat voor thuis tegenwoordig een erg geliefd fitnessapparaat is, worden ze in allerlei verschillende soorten en maten te koop aangeboden. In dit overzicht maak je kennis met de vijf beste producten in deze klasse

Rockerz Fitness Trilplaat

Heb je een druk leven, waardoor je te weinig tijd hebt om regelmatig te sporten? Dan is dit apparaat van Rockerz Fitness een uitkomst. Je hoeft er telkens slechts 10 tot 15 minuten gebruik van te maken om serieus resultaten te kunnen boeken. En het fijne is dat je er niet de deur voor uit hoeft en tijdens je workout desgewenst ook gewoon tv kunt kijken of via de ingebouwde Bluetooth kunt genieten van je favoriete muziek. De workouts op de p!aat verbeteren je balans, coördinatie en kracht en stimuleren gewichtsverlies. Daarnaast nemen rug- en gewrichtspijn af en zal het gebruik van de plaat ook je stresslevel verlagen. Dankzij de meegeleverde weerstandsbanden kun je met dit fitnessapparaat ook je armen en je schouders trainen. Rockerz Fitness is er zo sterk van overtuigd dat je meer dan tevreden zult zijn over dit product, dat men je tot 30 dagen na aankoop een onvoorwaardelijke niet-goed-geld-terug garantie geeft.

Voordelen van de Rockerz Fitness Trilp!aat

Deze plaat van Rockerz Fitness is multifunctioneel inzetbaar, want je kunt hem ook bij het uitvoeren van onder meer squats, lunges en push-ups gebruiken. Daarnaast is het apparaat inzetbaar voor ontspannen voetmassages. Ook prettig: de handleiding van deze topper is gewoon in het Nederlands en het gewicht van de plaat bedraagt slechts 9 kilo.

Nadelen van de Rockerz Fitness Trilp!aat

Dit fitnessapparaat van Rockerz Fitness is niet geschikt voor personen met een gewicht van 120 kilo of meer. Daarnaast vinden sommige gebruikers het formaat van de plaat een beetje te klein.

LifeGoods Fitness Trilplaat

Dit fitnessapparaat van LifeGoods biedt je de mogelijkheid om op een gemakkelijke manier je hele lichaam te trainen. Daarvoor heb je keuze uit maar liefst 180 verschillende intensiteitslevels. Het maximale aantal vibraties dat de plaat voor je kan generen bedraagt 2.700 per minuut. Daarnaast heb je keuze uit vijf verschillende standaard trainingsprogramma's van elk tien minuten en kun je middels een ingebouwde timer de lengte van elke individuele training van 1 tot 20 minuten inregelen. Dankzij de meegeleverde weerstandskabels en rubberen resistance bands wordt het ook mogelijk om de plaat voor een full body workout te benutten. Het apparaat is daarnaast voorzien van Bluetooth, zodat je tijdens het sporten - via je telefoon of tablet - kunt genieten van je favoriete muziek.

Voordelen van de LifeGoods Fitness Trilplaat

De robuuste, stevig plaat weegt slechts 13 kilo. Het apparaat is voorzien van een LCD-display, waarop je het nummer van het actieve fitnessprogramma en de resterende tijd van je workout af kunt lezen. In de verpakking tref je ook een poster aan waarop duidelijk te zien is hoe je alle oefeningen zo effectief mogelijk uit kunt voeren om tot de beste resultaten te kunnen komen.

Nadelen van de LifeGoods Fitness Trilplaat

Het grote aantal verschil!ende instellingen die dit fitnessapparaat je biedt kan voor sommige gebruikers overrompelend en verwarrend zijn. De plaat produceert daarnaast in de hoogste stand een geluidsniveau van 60 dB(A) en is daardoor een beetje luidruchtiger dan soortgelijke platen van concurrerende merken

Tunturi Cardio Fit V20 Trilplaat

De weersomstandigheden in ons land zijn soms zo wisselvallig dat de lust om buiten sportief bezig te zijn je al snel ontgaat. Als je echter van dit fitnessapparaat gebruikmaakt hoef je je geen moment zorgen te maken over regen, sneeuw of harde wind, want met de Tunturi Cardio Fit V20 sport je gewoon binnen in je eigen huis. Bijkomend voordeel: je bent ook nog eens sneller klaar met je workout, want elke sessie op deze plaat kost je hooguit 15 minuten. Het apparaat is zowel van een vibratie- als een oscilatiestand voorzien. Laatstgenoemde stand zorgt ervoor dat de plaat begint te schommelen, zodat je lichaam moeite moet doen om goed in balans te blijven. De V20 is ook van twee push-up handgrepen voorzien, zodat je het apparaat ook gemakkelijk voor het trainen van je bovenlijf kunt benutten.Deze handgrepen zitten overigens op een afneembare stoel gemonteerd, die je desgewenst in kunt zetten voor specifieke trainingen van bijvoorbeeld je nek, je schouders en je rug.

Voordelen van de Tunturi Cardio Fit V20 Trilplaat

Dankzij de meegeleverde accessoires biedt de Tunturi Cardio Fit V20 je een veel breder palet aan trainingsmogelijkheden dan veel andere platen. Het apparaat is voorzien wieltjes, zodat je hem na gebruik makkelijk naar z'n opbergplek kunt transporteren.

Nadelen van de Tunturi Cardio Fit V20 Trilplaat

Vanwege de vele mogelijkheden die dit fitnessapparaat je biedt moet je rekening houden met een pittig prijskaartje. De meegeleverde handleiding is overigens alleen maar in de Engelse taal beschikbaar.

Vibrofit Fitness Trilplaat

Dit fitnessapparaat van Vibrofit is weliswaar duurder dan veel andere platen, maar daar staat dan wel weer tegenover dat deze variant je aanmerkelijk meer te bieden heeft. Om tot de beste resultaten te kunnen komen wordt er namelijk gebruikgemaakt van een exclusieve, wetenschappelijk onderbouwde technologie. De posities van je voeten op de plaat spelen daarbij een belangrijke rol. Gemiddeld kun je rekenen op 3.600 vibraties per minuut. Deze zorgen er mede voor dat je vermoeidheid afneemt en je lichaam flexibeler wordt. Ook zul je ontdekken dat je spieren minder (snel) pijn doen als je van deze topper van Vibrofit gebruikmaakt. Daarnaast stimuleert het apparaat je lymfeklieren, waardoor gifstoffen sneller en gemakkelijker je lichaam verlaten. In de verpakking tref je ook twee elastische banden aan die je samen met de plaat kunt gebruiken ook voor het trainen van je bovenlichaam.

Voordelen van de Vibrofit Fitness Trilplaat

Het fitnessapparaat is voorzien van een ingebouwd geluidssysteem met Bluetooth. Je kunt hem dus gemakkelijk aan je telefoon koppelen en op die manier sporten terwijl je naar je favoriete muziek luistert. Op de plaat zelf kun je uit maar liefst 99 verschillende intensiteitsniveau's kiezen. De krachtige werking van deze Vibrofit-topper zorgt ervoor dat een effectieve workout niet langer dan 10 minuten hoeft te duren.

Nadelen van de Vibrofit Fitness Trilplaat

Ben je zwaarder dan 120 kilo, dan kun je helaas niet van dit fitnessapparaat gebruikmaken. De plaat zelf is overigens ook niet bepaald een lichtgewicht. Hij weegt 15 kilo, waardoor het met name voor senioren waarschijnlijk lastig is om dit Vibrofit-product te verplaatsen.

BX Fitness Trilplaat

Aan je conditie werken terwijl je tv kijkt of naar je favoriete muziek luistert. Met de trilplaat van BX Fitness is dat zonder problemen mogelijk. Naarmate de intensiteit van de ingestelde trillingen van het apparaat denkt je lichaam echter dat je aan het wandelen, joggen of sprinten bent. Je kunt de trilintensiteit zowel op de plaat zelf als via de meegeleverde afstandsbediening instellen. Het is ook mogelijk om gebruik te maken van een aantal voorgeprogrammeerde workouts of een van de acht trainingen uitvoeren die in het meegeleverde instructieboekje worden beschreven. In de verpakking van dit BX fitnessapparaat tref je ook twee weerstandsbanden aan. Hierdoor is de plaat niet alleen maar geschikt voor het trainen van je benen, billen en buik, maar kun je ook je schouders en armen onder handen nemen.

Voordelen van de BX Fitness Trilplaat

Dankzij de meegeleverde afstandsbediening kun je gewoon op de plaat blijven staan als je de trilintensiteit ervan wilt veranderen. Het apparaat is voorzien van zuignappen, zodat het ook op gladde oppervlakken stevig blijft staan. Daarnaast maakt de plaat - zelfs bij de meest intensieve trillingen - amper geluid.

Nadelen van de BX Fitness Trilplaat

Volgens sommige gebruikers zijn de verschillende oefeningen die je met dit fitnessapparaat kunt doen niet duidelijk genoeg in het meegeleverde instructieboekje beschreven. De handleiding van de plaat is overigens alleen maar in het Engels beschikbaar. Ook dat kan voor sommigen een probleem zijn.

Hilde Debie
Hilde Debie
Ik ben een 46-jarige hobbykok en de mama van 2 fantastische pubers. Naast mijn full-time job als sales manager ben ik een fervente hobbykok met een liefde voor de Italiaanse keuken. Als product tester bij Techgeek krijg ik de kans om de laatste nieuwe kookaccessoires uit te testen en te reviewen.