De 5 beste IP camera’s besproken

25

Wil je je huis beter beveiligen door middel van een camera? Dan is een IP camera het meest veilig en het makkelijkste in gebruik. Een IP camera maakt gebruik van Internet Protocol. Dit betekent eigenlijk dat de beelden die de camera maakt direct via het internet doorgestuurd worden naar een ander apparaat. Hierdoor kun je via een telefoon of tablet altijd live meekijken met de camera. Veel IP camera’s hebben ook speciale functies die beweging of warmte detecteren. Zo weet je altijd precies wat er zich in je huis afspeelt.

Waarom een IP camera kopen?

Met een IP camera kun je je huis op een makkelijke en veilige manier beschermen. Het grote voordeel is dat je overal de beelden van de camera kunt bekijken op je telefoon. Je kunt het live bekijken en je kunt ook eenvoudig beelden terugkijken. Zo heb je altijd zicht op je huis, waar je ook bent.

Een camera met een bewegingssensor kan ook direct een melding sturen naar het aangesloten apparaat. Zo krijg je bijvoorbeeld op je telefoon een melding, zodat je meteen actie kunt ondernemen. Is er een inbraak? Dan heb je door de goede kwaliteit de daders op beeld. Ook kun je een IP camera gebruiken om je kinderen of huisdieren in de gaten van een afstandje. Hierdoor kun je deze gerust even alleen thuislaten als jij weg bent. Veel camera’s hebben ook een microfoonfunctie waardoor je door de camera heen kunt praten. Ook kun je de beelden vaak eenvoudig opslaan en terugkijken

Monvelli Indoor IP Camera Pro

Voor een goed zicht binnen in een woonkamer of slaapkamer is deze Monvelli Indoor camera goed geschikt. Deze camera kan een hele kamer in de gaten houden. Door de wifiverbinding kijk je live mee via een gratis app. Deze camera moet wel in de buurt van de wifi router geplaatst worden. Zie meteen als er verdachte situaties zijn of houd simpelweg je kinderen of huisdieren in de gaten. Door de bewegingsindicatie krijg je meteen een melding als er beweging plaatsvindt.

Ook in de nacht kun je door het nachtzicht alles helder zien. Wil je een beeld nog eens terugkijken? Dan kun je deze ook makkelijk opslaan in de app. Ook kun je communiceren met je kinderen of huisdieren door de live microfoonfunctie. Je kunt deze camera op een tafel of kast neerzetten of vastmaken aan het plafond voor een volledig overzicht. Doordat de camera klein is, zal deze niet opvallen of storend zijn in het interieur.

+ Bewegingsindicatie

+ Nachtzicht

+ Tweezijdige microfoonfunctie

+ Klein en compact

Camera moet dicht bij de router geplaatst worden voor de beste verbinding

EZVIZ C2WN IP-beveiligingscamera

Zowel buiten en binnen jouw huis en de omgeving bewaken? Daar kun je deze camera prima voor gebruiken. Deze camera is namelijk geschikt voor zowel binnen als buiten. Door de waterdichte camera en microfoon kun je zelfs tijdens heftige weeromstandigheden alles goed zien. Je kunt wel tot 5 meter ver beelden maken met deze camera.

Via een QR code kun je eenvoudig de camera verbinden met een app op je smartphone. Hier kun je de beelden live bekijken. In de camera zit ook een SD kaart, waarmee je de beelden op kunt slaan. Door de wifi-antennes op deze camera heb je altijd een goede verbinding met de router, zelfs als deze buiten staat.  De beelden zullen hier daarom altijd scherp, helder en in HD zijn. In de nacht is er ook speciaal nachtzicht. Komen er mensen in beeld? Dan zal de app jou hier een melding van geven. Zo zie je altijd wie er voor je deur staat, ookal ben je niet thuis. Weet altijd wat er rondom je huis gebeurt!

+ Geschikt voor buiten

+ Bewegingsindicatie

+ Microfoonfunctie

+ Wifi antennes voor sterke verbinding

Wil je nu je tuin of voordeur bewaken? Dan kun je het beste deze camera gebruiken die speciaal gemaakt is voor buiten. Deze camera is namelijk bestendig tegen regen, wind en stof. Hierdoor kun je de hele omgeving in de gaten houden en snel zien wie er voor je deur staat. Zo bescherm je je woning optimaal.

Via de gratis app kun je via je smartphone de beelden van de camera live bekijken. Ook geeft de camera meteen een seintje als er beweging gedetecteerd wordt. Zo weet je meteen of er iemand in je tuin staat of als er iemand voor de deur staat. Bij verdachte situaties zal er meteen een alarm ingeschakeld worden. Door de verlichting en geluidseffecten zullen inbrekers sneller afgeschrikt worden.

Staat er iemand voor de deur, maar ben je niet thuis? Dan kun je door de microfoonfunctie toch praten met deze persoon. Vertel bijvoorbeeld aan de postbezorger dat ze het pakketje bij de buren af mogen leveren. Hierdoor mis je nooit meer bezoek.

+ Geschikt voor buiten

+ Bewegingsindicatie

+  Automatisch alarmsysteem

+ Tweezijdige microfoonfunctie

Wil je een ruimte altijd in de gaten kunnen houden zodat je altijd snel kunt ingrijpen bij verdachte bewegingen? Dan kan deze IP camera jou daar goed bij helpen. Deze camera kan ver ronddraaien waardoor je een hele kamer goed in beeld kunt brengen. Je ziet de beelden live via de gratis app op je smartphone. Zo kun je altijd in de gaten houden wat er in huis gebeurt. Ook kun je de beelden eenvoudig delen met vrienden of familie.

Zijn er verdachte bewegingen of geluiden? Dan geeft deze camera jou meteen een melding via de app. Om verdachte personen af te schrikken kun je gebruik maken van de ingebouwde verlichting en geluidseffecten. Ook in de nacht zul je alles goed kunnen zien door het nachtlicht in de camera. Door de microfoon kun je ook via de app praten met de mensen die je via de camera ziet. Dit is ook erg handig om je huisdieren af te schrikken als ze weer eens in het keukenkastje zitten.

+ Bewegende camera met groot bereik

+ Bewegingsindicatie

+ App die meerdere camera’s tegelijk kan ondersteunen

+ Tweezijdige microfoonfunctie

Eufy by Anker 2K Indoor camera

Met de Eufy by Anker 2k Indoor camera heb je een volledig zicht op alles wat er binnen in huis gebeurt. Je kunt deze camera plaatsen op het plafond, maar je kunt hem ook ergens neerzetten. Doordat de camera kan ronddraaien, kun je een hele kamer goed in beeld brengen. Met een bijbehorende app kun je de camerabeelden live bekijken op je smartphone of tablet. Dit kan in 2K kwaliteit.

Via de app kun je een melding krijgen als er beweging gedetecteerd is. Dit kan zelfs in het donker door het nachtzicht van de camera. Deze slimme camera kan zelfs personen en huisdieren herkennen. Hierdoor krijg je een melding of er een bekend of onbekend persoon een kamer inloopt. Ook kan deze camera harde geluiden herkennen en doorgeven.

Door de handige microfoonfunctie kun je via de app live praten met mensen in de kamer waar de camera hangt. Dit is super handig als je even snel iets door wilt geven.

• 2K beeldkwaliteit via de app
  • Bewegende camera