De 5 Beste Instant Camera´s van Dichtbij Bekeken

9

De instant camera, of polaroidcamera, is tegenwoordig ontzettend populair. Met deze camera’s maak je een foto die vervolgende direct wordt afgedrukt. Erg leuk om ze direct in een fotoboek te kunnen plakken of ze aan jouw muur te hangen. Vooral op feestjes kan het erg leuk zijn om foto’s te maken die jijzelf en jouw gasten direct mee naar huis kunnen nemen als aandenken. Tegenwoordig heeft een goede polaroidcamera automatische belichting, waardoor het goed mogelijk is om kwalitatief redelijk goede polaroids te maken in donkerdere ruimtes. Het kan ook erg leuk zijn om weer terug te gaan naar de originele fotografie — geen gehannes met de verschillende instellingen op jouw camera, maar gewoon geduldig wachten tot het licht mooi valt en de compositie precies is zoals jij het wilt. Om wat voor reden je ook een nieuwe instant camera wilt, wij hebben de vijf beste voor je op een rijtje gezet, met de voor- en nadelen, zodat jij de beste keuze kan maken.

Fujifilm Instax Mini LiPlay

De Instax Mini LiPlay is een soort hybride instant camera. Hij werkt namelijk ook digitaal. Hierdoor kan je elke foto die je gemaakt hebt, zo vaak printen als je maar wilt. Dit geldt zelfs voor foto’s die je niet met de LiPlay gemaakt hebt — als je jouw telefoon koppelt aan de instant camera, kan deze ook foto’s die op jouw telefoon staan printen. Daarnaast kan je via jouw telefoon ook direct de foto zien die je gemaakt hebt. Met de app kan je ook makkelijk selfies en groepsfoto’s maken. Je hoeft slechts de zelfontspanner aan te zetten via je telefoon. Je kan ook direct filters en frames aan jouw foto’s toevoegen. Het compacte formaat maakt dat deze instant camera perfect in elke tas past en dus makkelijk overal mee naartoe kan. Maar dat is nog niet alles: je kan met de QR-modus ook het geluid opnemen. De camera creëert dan een QR-code die jij met jouw telefoon kan scannen om het geluid terug te horen.

• Het beste van twee werelden: zie je foto’s digitaal terug op jouw telefoon en print jouw gemaakte foto direct uit.
  • Voeg direct leuke filters en frames toe aan jouw foto’s.
  • Doordat je kan kiezen of je jouw foto wilt uitprinten is deze instant camera duurzamer. Je kan langer met je rolletje film doen.
  • Foto’s hebben een goede kwaliteit.
  • Maak makkelijk foto’s op afstand door het te koppelen aan je telefoon.

• Niet de ‘echte’ polaroidervaring.
  • De film en de camera zelf zijn prijzig.
  • De camera is redelijk kwetsbaar.

Fujifilm Instax Wide 300

Fujifilm Instax Wide 300 - Zwart
€108,00

Wanneer jij liever wat grotere, en vooral wijdere, foto’s wilt maken, is de Instax Wide 300 een goede instant camera voor jou. De camera is nog steeds compact, waardoor het makkelijk mee te nemen is. Je kan deze instant camera daarnaast ook op een statief zetten — ideaal om op feestjes neer te zetten in een fotohoekje. De film is twee keer zo groot als bij de Instax Mini, dus deze foto’s zijn vooral erg leuk om op te hangen, bijvoorbeeld als een leuke collage aan jouw muur. De Instax Wide heeft een flitser, zodat je hem ook kan gebruiken als het donkerder is. Om het wat makkelijker te maken om te zien wat er in jouw foto komt, heeft de camera geïntegreerde beeldlijnen. Verder kan je op de teller zien hoeveel foto’s je nog kan maken.

• Extra grote foto’s.
  • Verschillende instellingen voor belichting en scherpte, zoals normaal, licht, donker, flits, invulflits, macro, tot 3 meter en oneindig.
  • Scherpe foto’s.
  • Stevige behuizing.

• Geen automatische belichting, waardoor je zelf goed moet inschatten hoe de belichting is.
  • Film wordt niet standaard bijgeleverd en is ook duurder dan bij de kleinere Instax versies.
    Geen speciale selfiemodus

Fujifilm Instax Square SQ1

De Instax Square SQ1 geeft heldere prints die ook wat groter zijn. Net als de bovengenoemde instant camera’s, heeft de Instax Square automatische belichting en een selfiemodus. Daarnaast heeft deze instant camera hele heldere films, waardoor jouw prints ook met een betere kwaliteit uit de camera komen. De automatische belichting past de helderheid van de foto aan op jouw omgeving, zodat de foto’s scherper zijn, ook wanneer het donker is. Als je de voorkant van de lens draait, kom je in de selfiemodus. De Instax Square heeft ook een spiegel, waardoor je gemakkelijk kan zien wat er op de foto komt. Afhankelijk van de omgevingstemperatuur, duurt het ongeveer 90 seconden voor de foto om te verschijnen nadat je op de knop gedrukt hebt. Daarnaast kan je ook zien hoeveel foto’s je nog met de film kan maken.

• Grotere foto’s van goede kwaliteit.
  • Makkelijk om te gebruiken door de automatische belichting.
  • Kan goed selfies maken met de selfiemodus en de spiegel.
  • Uitschuifbare lens voor close-up foto’s.

• Film wordt niet standaard met de camera meegeleverd en is ook iets duurder.
  • De instellingen zijn automatisch ingesteld en deze kan je niet meer aanpassen

Fujifilm Instax Mini 40

De Instax Mini 40 is een instant camera met een mooi design, waardoor het lijkt op een klassieke camera. Deze camera kijkt naar het aanwezige licht en bepaald aan de hand daarvan welke belichting het moet gebruiken. Zo heb je altijd de juiste belichting op jouw foto’s. Deze instant camera heeft ook een selfiemodus waar je makkelijk leuke selfies van jezelf en samen met jouw vrienden kan maken. Het is ook mogelijk om een close-up te maken, zowel in de gewone als in de selfie stand. Dit gaat voor shots van 30 tot 50 cm. Nadat je op de kop hebt gedrukt, duurt het ongeveer 90 seconden voor de camera om de foto te ontwikkelen, afhankelijk van de temperatuur. Deze foto’s hebben ongeveer de grootte van jouw pinpas. Weet je niet zeker hoeveel foto’s je nog kan maken? Op de achterkant van de instant camera zit een teller die bijhoudt hoeveel foto’s je nog kan schieten op de film.

• Heeft hoogwaardige textuurbekleding en is heel gebruiksvriendelijk.
  • Door de automatische belichting hoef je niet zelf na te denken over de sluitertijd en hoeveelheid flitslicht.
  • Uitschuifbare lens voor close-up foto’s of de selfiemodus.
  • De spiegel maakt het makkelijk om selfie foto’s te maken en kan je ook zien wat er allemaal op jouw foto komt te staan.

• Fotopapier wordt niet standaard met de camera meegeleverd.

Fujifilm Instax Mini 11

Deze instant camera heeft een compact design en maakt toch nog steeds de beste foto’s. Deze versie is de opvolger van de meest populaire polaroidcamera, de Instax Mini 9. De Instax 11 heeft automatische scèneherkenning, waardoor de foto’s meer contrast krijgen en helderder van kwaliteit zijn. Dit maakt het ook ideaal om te gebruiken op feestjes, festivals of tijdens een dagje weg wanneer het wat donkerder is. Maak je graag selfies? Dat gaat met de Instax Mini 11 ook heel gemakkelijk door de selfie spiegel aan de voorkant van de camera. Met slecht één druk op de knop heb jij een foto ter grootte van een pinpas — altijd leuk om mee te nemen in jouw portemonnee of om aan jouw muur te prikken. Deze instant camera komt in vijf kleuren: Sky Blue, Blush Pink, Ice White, Lilac Purple en Charcoal Gray.

• Heeft een close-up en selfie-modus.
  • Een ingebouwde flitser voor betere foto’s in het donker.
  • Gebruikt Fujifilm Instax Mini Film.