De 5 beste gitaren voor beginners onder de loep genomen

49

Een gitaar is een snaarinstrument dat wordt bespeeld door middel van aanraking met de vingers, plectrum of beide tegelijk. Er zijn verschillende soorten gitaren, met inbegrip van akoestische gitaren, elektrische gitaren en basgitaren. Akoestische gitaren worden gebruikt in een breed scala aan muziekstijlen, van country tot pop, en elektrische gitaren zijn populair in rock, metal en blues. Als je een goede beginnersgitaar zoekt, dan zetten wij voor jou in dit artikel de beste 5 gitaren voor beginners op een rijtje.

Akoestische gitaren met 6 of 12 snaren

Gitaren komen in vele soorten en maten voor, maar één ding is duidelijk: ze zijn niet meer weg te denken uit de moderne muziek. Of je nu een verzamelaar bent of een muzikant, een goede kennis van de verschillende types van gitaren is altijd handig. Akoestische gitaren zijn de meest voorkomende gitaren en worden gebruikt in een breed scala aan muziekstijlen, van country tot pop. Ze worden aangedreven door de trillingen van de snaren en ze produceren hun geluid door middel van een holle klankkast. Akoestische gitaren hebben meestal zes snaren, maar er zijn ook twaalf-snarige varianten beschikbaar.

Elektrische gitaren

Elektrische gitaren zijn populair in rock, metal en blues. Ze hebben meestal twee of drie single-coil pick-ups die de trillingen van de snaren opvangen en doorgeven aan een versterker. Deze versterker maakt het geluid van de gitaar harder en kan ook worden gebruikt om het geluid te beïnvloeden. Elektrische gitaren kunnen ook worden aangesloten op computers en andere geluidsapparatuur.

Basgitaren

Basgitaren zijn diepgroefgitaren die een laag, ronkend geluid produceren. Basgitaren hebben meestal vier of acht snaren en worden gebruikt in rock, pop, metal, jazz en blues. Net als bij elektrische gitaren, worden basgitaren aangesloten op versterkers om het geluid te versterken. Basgitaren worden vaak gebruikt in combinatie met elektrische gitaren om een rijkere, vollere sound te creëren.

De ukelele

De ukelele is een viersnarig instrument dat lijkt op de gitaar. Het komt oorspronkelijk uit Hawaï en wordt gestreken met de vingers of met een plectrum.

Een goede beginnersgitaar kopen

Of je nu een beginner of een ervaren gitarist bent, het is altijd goed om je kennis over de verschillende soorten gitaren bij te houden. Door deze kennis te hebben, ben je in staat om de juiste gitaar te kiezen voor de muziek die je wilt maken. Als je net begint met gitaar spelen, dan is het aan te raden om een akoestische gitaar te kiezen. Dit type gitaar is makkelijker te hanteren en je hoeft geen extra apparatuur aan te schaffen. Als je eenmaal wat meer ervaring hebt opgedaan, kan je overwegen om een elektrische gitaar te kiezen.

Een makkelijk te bespelen instrument

Het geluid dat de akoestische gitaar produceert is een klank die veel mensen aantrekt. Deze klank geeft rust en soms ook energie. De akoestische gitaar is een instrument dat al eeuwen oud is. Het is een instrument dat door veel mensen wordt gebruikt in verschillende muzieksoorten. Dit instrument staat bij veel mensen in huis. Het is bovendien ook een instrument dat makkelijk te bespelen is.

Ready Ace AG-30N

De Ready Ace AG-30N akoestische gitaar is geweldig voor beginners of muzikanten die op zoek zijn naar een akoestische gitaar met een goede kwaliteit, zonder veel geld uit te geven. De AG-30N heeft een mahonie afwerking en een esdoorn bovenblad dat een warme, rijke klank produceert. Een geweldig voordeel van deze goede beginnersgitaar, is dat de toon gemakkelijk te houden is en dat de gitaar eenvoudig te bespelen is. Als je een echte mahoniehouten gitaar wilt, is de Ready Ace AG-30N de beste keuze.

• Een goede beginnersgitaar
  • Geschikt voor kinderen
  • Gemakkelijk om te gebruiken

• Het materiaal is minder stevig

Stagg pakket: zwarte 4/4 klassieke gitaar set met draagtas, stemapparaat en voetbankje

De Stagg zwarte 4/4 klassieke gitaar set met draagtas, stemapparaat en voetbankje bevat alles wat je nodig hebt om te starten met gitaarspelen. De gitaar is een 4/4 full size klassieke gitaar. De gitaar is gemaakt van massief hout en heeft een natuurlijk afwerking. De hals is gemaakt van mahonie en heeft een rozenhouten touch. De gitaar heeft 19 brede fretten. De gitaar wordt geleverd met een zwarte draagtas, stemapparaat en voetbankje. De Stagg 4/4 klassieke gitaar is ideaal voor gitaristen van alle niveaus.

• De geluidskwaliteit is uitstekend
  • De gitaar ligt goed in de hand
  • Het is een sterke gitaar
  • De Stagg gitaar is een goede beginnersgitaar, maar ook goed voor gevorderde muzikanten

• Er komen snel krassen op de gitaar terecht

Takavood T1 Western Gitaar met Cutaway beginnersgitaar

De Takavood T1 is een Western gitaar voor beginners met Cutaway. Het is een semi-akoestische gitaar waarmee je zowel elektrisch als akoestisch kunt spelen. De gitaar heeft een massief houten bovenblad van sparrenhout, wat zorgt voor een heldere en krachtige klank. De zijkanten en de achterkant zijn van gelamineerd mahoniehout, wat een warme en rijke klank geeft.

Deze goede beginnersgitaar is een waardevolle aanwinst voor elke muzikant. De gitaar beschikt over twee Duncan Design humbucker pick-ups en een 3-band equalizer, waardoor het geluid rijk en warm wordt. De gitaar is ook uitgerust met 21 fretten, waardoor je muzikaal veel mogelijkheden hebt. De gitaar wordt geleverd met een gigbag, snaren, pleister en polsband. Dit maakt het een complete set voor beginnende gitaristen.

• Mooi afgewerkte, houten gitaar
  • De gitaar geeft een brede boventoon
  • Het instrument genereert een stevige grondtoon
  • De klank die de gitaar produceert is warm en helder

Fender CD-60 V3

De Fender CD-60 V3 Akoestische Gitaar is een geweldige optie voor beginners of gitaristen die op zoek zijn naar een akoestische gitaar die niet veel geld kost. De gitaar heeft een massieve, sparrenhouten bovenkant en een Venetiaanse stijl die het gemakkelijk maken om hogere noten te bereiken. De massieve constructie zorgt ook voor een heldere, volle klank. De CD-60 V3 heeft ook een Fender FTE-3TN brug en de stalen snaren zorgen voor een uitstekende aanslag, bespeelbaarheid, klank en toon. De Fender CD-60 V3 is een solide, krachtige gitaar die perfect is voor elk muziekgenre. Het is tevens een goede beginnersgitaar.

• De Fender CD-60 V3 geeft een zeer mooi geluid weer
  • De gitaar is erg mooi
  • Een zeer lage prijs voor een goede kwaliteit
  • Een stevige gitaar

Akoestische gitaar - MAX SoloArt

De MAX SoloArt gitaar is een akoestische gitaar die veelzijdig inzetbaar is. Het is een ideale gitaar voor zowel beginners als gevorderden. Het instrument kenmerkt zich door een goede klankkwaliteit, een fijne aanslag en een prettige speelbaarheid. Deze gitaar is beschikbaar in verschillende soorten afwerkingen en verschillende soorten hout.

Het is een klassiek ontworpen gitaar die je een goede spelervaring zal geven. Ze is licht en eenvoudig te bespelen en ze genereert een optimale, akoestische klank. De gitaar is gemaakt van hoogwaardig materiaal en heeft een mooie, glanzende afwerking. Het geluid van de gitaar is helder en krachtig, en je kan de toon makkelijk aanpassen met de equalizer. De gitaar is eenvoudig te bespelen, zelfs voor beginners, en je zal zeker en vast genieten van vele uren spelplezier met deze gitaar.

• De gitaar geeft een mooie klank weer
  • De akoestische gitaar is gemakkelijk om mee te spelen
  • Het is een goede beginnersgitaar