De 5 beste gaming headsets van dit moment

408

Ben je op zoek naar een gaming headset voor  tijdens het spelen van de nieuwste games met je vrienden? Dan ben je zeker niet de enige, we zien namelijk dat veel mensen ook op zoek zijn naar een nieuwe headset voor tijdens het gamen. De reden hiervoor is echt ontzettend eenvoudig, het is namelijk zo dat er veel voordelen zitten aan het kopen van een dergelijke koptelefoon. Toch zien we dat nog lang niet iedereen op de hoogte is van deze voordelen. Om je hier wat meer over te laten zien hebben we hieronder alles op een rijtje gezet voor het maken van deze goede investering. Door dit artikel goed door te nemen zal je waarschijnlijk een beter beeld krijgen over het maken van deze handige aankoop.

Het belang van een gaming headset

We gaan straks in op de beste gaming headsets die er momenteel te vinden zijn op het internet. Echter zullen we eerst even kort ingaan op de voordelen die je kunt ondervinden bij het maken van deze aankoop. je wilt natuurlijk wel weten waarom het zo handig is om deze aankoop te maken voor het gamen. De belangrijkste reden waarom mensen kiezen voor een gaming headset is omdat ze het gemak bieden om de microfoon en de headset op één plek te hebben. Je zou een aparte headset kunnen kopen, maar dit is echt een stuk minder makkelijk? Als je een aparte microfoon voor je hoofdtelefoon koopt zal je deze ook weer moeten aansluiten. Ook heb je weer een extra kabel die je moet wegwerken. Gamingheadsets zijn ontworpen om u in staat te stellen om audio en virtueel surround geluid te laten horen tijdens het gamen.

Als je games speelt op een PC, heb je de optie om surround sound software te gebruiken die het mogelijk maakt om te genieten van surround sound, ongeacht de headset die je gebruikt. Maar er zijn veel mensen die Xbox One of PS4 gebruiken om games te spelen. In deze gevallen profiteer je alleen van surround sound als je een gaming headset gebruikt. Gamingheadsets zijn ongelooflijk veelzijdig. Als je ze wilt gebruiken om te gamen, te praten op Skype of te dicteren dan zal dit geen enkel probleem hoeven te zijn. De meeste gaming headsets hebben een verwijderbare of intrekbare microfoon. Als je wilt, kunt je ze gebruiken als een gewone headset. Gamingheadsets geven je echt het meeste voor je geld. Dit maakt het dan ook gelijk zo’n goede aanwinst om te maken.

Top 5 beste gaming headsets

Het kopen van een gaming headset is dus echt zo gek nog niet. Nu is het alleen wel zo dat er echt ontzettend veel koptelefoons te vinden zijn op de markt. Het is hierdoor lastig om een aankoop te maken, voor welke optie zou jij de keuze moeten maken? We hebben hieronder een selectie voor je gemaakt door de beste gaming headsets van dit moment voor je op een rijtje te zetten. Wanneer je kiest voor een van deze gaming headsets weet je zeker dat je echt de best mogelijke kwaliteit in handen zult hebben die je op dit moment maar kunt vinden. Een miskoop maken is hierdoor nagenoeg onmogelijk geworden.

SteelSeries Arctis Pro Wireless

Met de SteelSeries Arctis Pro Wireless weet je zeker dat je echt de best mogelijke kwaliteit in handen zult hebben die je maar kunt vinden. De headset maakt draadloos verbinding via de meegeleverde DAC (consoles en PC) of Bluetooth (mobiele apparaten). Door de tweede batterij zal je nooit meer last hebben van een lege koptelefoon tijdens het gamen. Hierdoor weet je zeker dat je altijd door kunt, wel zo handig als je net in een potje zit. Door de professionele drivers met hoge weet je zeker dat je een goede geluidskwaliteit hebt tijdens het gamen. Daarnaast heeft de Pro ook DTS HeadPhone X 2.0 surround sound. Dit maakt het mogelijk om jouw vijand tijdens een potje gamen net even wat sneller af te zijn. Wat wil je nog meer hebben?

• De High res drivers met DTS Headphone:X 2.0 Surround Sound zorgen voor een goed geluid
  • Door de tweede batterij weet je zeker dat je gelijk door kunt met gamen
  • Door het lichtgewicht frame en zachte oorkussens heb je veel comfort tijdens het gamen

Logitech G432 7.1. Virtual Surround Sound Gaming Headset

Dit is natuurlijk ook een merk wat echt bekend staat om de prima kwaliteit die zij altijd weer weten te leveren. Dit is dan ook echt niet anders als het aankomt op een gaming headset. Dankzij de virtuele surround sound kun je op de PC nog beter horen wat je tegenstander aan het doen is. Met de stoffen oorschelpen en hoofdband van deze lichtgewicht gamekoptelefoon kun je de hele avond doorspelen zonder dat je er last van hebt. De oorschelpen zijn ook draaibaar. Mocht je maar een kant op willen houden dan zal dit geen enkel probleem hoeven te zijn Met de flip-to-mute microfoon kan je hem makkelijk op stil zetten wanneer je even niets te zeggen hebt. Het volume is ook eenvoudig te regelen, via de draaiknop op de linker oorschelp.

• De hoofdband is versterkt met aluminium voor een lange levensduur
  • Het volume en de flip-to-mute functie zijn eenvoudig te bedienen tijdens het gamen

Logitech G935 Wireless 7.1 Surround Sound Lightsync Headset

We blijven even bij het merk wat we hierboven ook al hebben benoemd, het is nu eenmaal een erg goed merk om te kiezen. De Logitech G935 Wireless 7.1 Surround Sound Lightsync is een draadloze headset met DTS:X-ondersteuning die echt bedoeld is voor alle serieuze gamers. Door de keuze voor 50 mm drivers en het dimensionale geluid van DTS:X 2 zal je zeker weten dat je over een goede geluidskwaliteit beschikt. De grote batterijduur zorgt ervoor dat je jouw gaming headset erg lang kunt gebruiken voordat hij leeg is. De oorschelpen zijn voorzien van de bedieningsknoppen voor je multimedia, inclusief 3 programmeerbare G-knoppen. Deze knoppen kan je geheel zelf instellen als je dit wilt. De verlichting van de headset ondersteunt Logitech Lightsync.

• Door de hoogwaardige geluidskwaliteit is deze gaming headset ideaal voor het gamen
  • Deze gaming headset is voorzien van 3 programmeerbare knoppen die je zelf kunt instellen
  • Op een volledige batterijlading kan deze draadloze headset tot 12 uur meegaan

Astro A50 Wireless + Base Station PS4 Edition met Surround Sound

Als je een echt fanatieke gamer bent dan is de Astro A50 Wireless + Base Station PS4 Edition met Surround Sound een super goede aanwinst om in huis te halen. Zo hoor je precies waar je tegenstanders zich bevinden. Tijdens het gamen kun je het volume regelen met de knoppen op de headset. Als je klaar bent met gamen, dient het basisstation ook als oplader. Dit maakt het mogelijk om de gaming headset dus echt in stijl op te laden. Door de moderne vormgeving staat hij echt prachtig bij je volledige setup. Niet voor niets dat zoveel mensen kiezen voor deze headset.

• Met de 7.1 surround sound ondersteuning beschik je over het beste geluid
  • Het basisstation is tevens de oplader, ideaal voor jouw gaming setup
  • Je kunt hem makkelijk bedienen met behulp van de knoppen op de oorschelp bij het gamen

SteelSerie Arctic 7 2019 Zwart

De laatste optie is om te kiezen voor de SteelSeries Arctis 7 2019. Dit is een super goede draadloze gaming headset die echt tot de bovenste plank behoort als we kijken naar de kwaliteit. Op een PC maakt de headset gebruik van DTS:X technologie. Hiermee zijn de geluiden nog beter te horen tijdens het gamen. Op de PC en PS4 heb je draadloos geluid via de USB-ontvanger. Op de Xbox One en mobiele apparaten ben je juist weer voorzien van een helder stereogeluid. Door de verstelbare hoofdband is hij geschikt voor grotere hoofden. De oorkussens zijn gemaakt van speciaal ademend materiaal dat je normaal gesproken in professionele sportkleding vindt. Hierdoor weet je zeker dat je geen last krijgt van zwetende oren wanneer je al een tijd lang aan het spelen bent.

• De Arctis 7 beschikt over high-end 40mm drivers voor een goed geluid
  • Dankzij DTS:X hoor je spellen precies zoals de ontwikkelaars het bedoeld hebben
  • De verstelbare hoofdband kan volledig worden versteld voor bij het gamen

Heb je nog geen gaming headset in huis maar wil je wel optimaal kunnen gamen dan is het echt tijd om hier verandering in te brengen. Middels een goede koptelefoon is het namelijk een stuk makkelijker om het geluid uit het spel te horen en om tegelijkertijd te horen wat je vrienden allemaal zeggen tijdens het gamen. Kies je voor een van de koptelefoons die we in dit artikel hebben genoemd dan weet je zeker dat ook jij de best mogelijke kwaliteit in handen zult hebben die je maar kunt vinden. Zo zal ook jij voor een ontzettend lange tijd veel plezier kunnen hebben van je aankoop.