De 5 beste gaming bureaustoelen besproken

5

Laten we maar meteen met de deur in huis vallen en een duidelijk onderscheid maken tussen een gaming chair en een racing stoel. Vaak worden ze met elkaar ten onrechte vergeleken. Zoals de woorden van de verschillende stoelen doen vermoeden is een racing gamestoel speciaal ontworpen om te gamen in spannende races. Een gaming bureaustoel daarentegen richt zich enkel tot het spelen van computergames. Bij de aanschaf van een gamestoel zijn volgende kenmerken superbelangrijk:

• De ergonomische functies van de gaming chair
  • Bekijk de aanwezigheid van de armleuningen en een geschikte lendensteun
  • Check of de rugleuning verstelbaar is
  • Hou in de gaten of de gaming bureaustoel over een uitklapbare voetsteun en/of neksteun beschikt

Een goedkope bureaustoel is een duurkoop

De uitdrukking goedkoop is duurkoop en is zeker van toepassing bij de aankoop van een gaming bureaustoel. Een kleine hint: investeer altijd in hoogwaardig materiaal zodat je achteraf geen spijt hebt van je keuze. Een goedkope bureaustoel zet je best uit je hoofd. Een game chair moet vooral voor het nodige comfort zorgen. Duurzaamheid is op dat vlak geen toverwoord. Je zitmeubel moet niet alleen stevig zijn, maar biedt eveneens een optimale lichaamsondersteuning. Onderschat evenmin de kwaliteit van het onderstel van de gaming bureaustoel niet. In de meeste gevallen bepaalt het onderste gedeelte de prijs van een gaming chair. Volgende keuzemogelijkheden zijn het meest courant:

• Echt leer zorgt voor een kwaliteitsinjectie en maakt dat de stoel in alle omstandigheden koel blijft
  • PU leer staat bekend als morsbestendig en is wel een stuk goedkoper dan echt leer
  • PVC leer heeft het grote voordeel betaalbaar te zijn. Is verkrijgbaar in verschillende kleurenpaletten en vlekvrij
  • Een stoffen gaming bureaustoel voelt vrij zacht aan en heeft als meerwaarde dat het beter ademt dan leer
  • Een zogenaamde netweave gaming bureaustoel of mesh stoel geeft een comfortabel gevoel maar is onderhevig aan slijtage

Welke stijl past bij jou

De zoektocht naar een gaming bureaustoel is geen eenvoudige opgave. Naast het comfortabele aspect zal je ook naar het design moeten kijken. Welk meubel past in de interieurstijl van je woning of past bij de game console die je wil gaan spelen. Met wat researchwerk ga je sowieso een gaming bureaustoel vinden die je voor ogen hebt. Besteed ook voldoende aandacht aan de hoogtechnologische bijzonderheden en details. Zelfs een luidspreker in de hoofdsteun behoort tot de mogelijkheden. Dit zijn de 5 beste gamestoelen die comfort hoog in het vaandel dragen

IN.HOMEXL KAISER

Deze ergonomische ontworpen gamestoelen zijn op een eenvoudige wijze verstelbaar. Zo kan je urenlang op een comfortabele manier zitten te gamen dankzij het lenden- en hoofdkussen waardoor de druk gelijkmatig wordt verdeeld. Via de USB kabelvoeding zorgt de stimulator ervoor dat het lendenkussen heupvermoeidheid aanzienlijk gaat verminderen. Door het multifunctioneel kantel mechanisme stel je de zithouding in volgens je eigen normen. Deze gamestoelen met PU leer zijn te verkrijgen in verschillende stijlontwerpen. Van supermodern tot vintage stijl.
Pluspunten

• De stoelen van IN.HOMEXL zijn allemaal voorzien met een klasse 4 hoogwaardige koolstofgasfles wat alleen maar de veiligheid garandeert
  • Kan zelfs een gewicht dragen tot 200 kilogram
  • Het frame dat uit metaal bestaat ondersteunt uitstekend de vrij brede rugleuning

ZWARTE GAMESTOELEN LEWIS

De Lewis gaming chair is een stoel die polyvalent kan worden ingezet, zowel op kantoor als bij je thuis. Het is overigens de goedkoopste stoel in dit voorgesteld gamma van gamestoelen. De elegante kuipzitting is vervaardigd uit kwaliteitsvol kunstleer. De rugleuning als de hoogte zijn makkelijk verstelbaar. Bijzonder aan deze gamestoelen zijn dat ze een kantel functie hebben. Met andere woorden kunnen zowel de rugleuning en het zitoppervlak meebewegen. Dit betekent concreet dat je zittend in beweging blijft.

Pluspunten

• Heeft een extra hoge rugleuning
  • De zithoogte is makkelijk instelbaar volgens je eigen wensen. Ook ideaal voor kinderen
  • De kantelfunctie maakt dat je zittende beweegt

LIFE GOODS ALPHA X

Deze stoel om te gamen is speciaal gemaakt voor hardcore gamers die dagelijks achter hun game console doorbrengen. Het meest in het oog springend is de voetsteun die uitklapbaar is. Een andere troefkaart van de Life Goods Alpha X is de traploze kantelbare rugsteuning (90-150°). Deze gaming stoel is uiterst geschikt voor kinderen en volwassenen met een lengte tussen de 1,60 en 1,90 meter. De stoel is volledig aan te passen volgens de zitgewoonte zoals je die zelf wenst. Het materiaal is te verkrijgen in verschillende kleuren.

Pluspunten

• Je hoeft geen handige Harry te zijn om de stoel binnen de kortste keren te monteren
  • De uitklapbare steun van de voeten biedt een meerwaarde
  • De draagkracht is maximaal 150 kilogram

TRUST GXT 712 RESTO PRO CHAIR

Met de Trust GXT 712 beschik je over een professionele gaming bureaustoel met een schappelijk prijskaartje. De zit is vervaardigd uit PU-leer. De stijlrijke gouden stiksels op de stoel, omrand met een frame dat uit ijzer bestaat, zijn echte eyecatchers. De GXT 712 van Trust beschikt over verwijdbare nek- en lendenkussens, een rugleuning en 4D armondersteuningen. Door de ergonomische ontwerpstijl past de gaming stoel zich flexibel aan bij iedere gamer.

Pluspunten

• Door de gouden stiksels is deze bureaustoel zeer aanganaam om naar te kijken en past in elk interieur
  • Voldoet aan de zogenaamde EN 1335 kwaliteitsnorm
  • Is morsbestendig en vergt nauwelijks onderhoud

DX RACER KING KO6

Deze DX Racer uit de King-serie biedt letterlijk en figuurlijk een bijzondere ruggensteun. De zitting pas je aan volgens je eigen individuele wensen en behoeften. De stoel - ontworpen vanuit een ergonomische invalshoek - is mooi afgewerkt met koudschuim. Lumbaalkussens en een hoofsteun zorgen ervoor dat een ideale zithouding gegarandeerd blijft. Ook na urenlang achter de computer of een game console te zitten.
Pluspunten

• Beschikt over een SGS gecertificeerde gasdrukveer
  • De duurzame aluminumbasis kan makkelijk een maximumgewicht van 150 kilogram dragen