De 5 beste DJ controllers voor beginners toegelicht

7

Een DJ-controller is een apparaat dat wordt gebruikt door Dj’s om muziek te maken. DJ-controllers kunnen worden aangesloten op een computer of een geluidsinstallatie en worden gebruikt om muziek te mixen, om effecten toe te passen, om liedjes over te schakelen en om de volume te regelen. Sommige DJ-controllers hebben ook ingebouwde geluidskaarten en/of mixers, en kunnen daarom ook worden gebruikt als standalone apparaten. Er bestaan verschillende soorten DJ controllers, zowel voor gevorderden, als DJ controllers voor beginners.

De diversiteit van DJ controllers

DJ-controllers zijn beschikbaar in verschillende maten en met verschillende functies. Sommige zijn bedoeld om eenvoudig te gebruiken en een eenvoudige manier te bieden om muziek te mixen, terwijl andere controllers veel meer functies bieden en veel meer mogelijkheden bieden tot aanpassing en personalisatie.

DJ controllers zijn flexibel

DJ-controllers worden steeds populairder, omdat ze een eenvoudige en flexibele manier zijn om muziek te maken, vooral de DJ controllers voor beginners. Er is geen enkele juiste manier om een DJ-controller te gebruiken, dus iedereen kan zijn of haar eigen unieke manier ontwikkelen om muziek te maken. DJ controllers bieden veel verschillende functies, waardoor ze geschikt zijn voor zowel beginner als gevorderde Dj’s. Sommige controllers bieden een breed scala aan functies, terwijl andere controllers meer gespecialiseerd zijn.

Functionele mogelijkheden bij DJ controllers voor beginners en gevorderden

Functionele mogelijkheden die vaak aanwezig zijn op DJ controllers zijn een jog-draaischijf, een crossfader, een volumeregelaar, EQ-knoppen, transportknoppen, pads, een effectensectie en cue sectie. Omdat er zoveel verschillende mogelijkheden zijn, is het belangrijk om na te denken over wat voor soort muziek je wilt maken alvorens een controller te kiezen. Als je bijvoorbeeld meer interesse hebt in het maken van techno muziek, dan is een controller met een sterke effectensectie waarschijnlijk een goede keuze. Controllers zijn ook verkrijgbaar in verschillende prijsklassen, dus er is altijd een controller die bij je budget past.

Of je nu een beginner of een gevorderde DJ bent, een DJ controller is een flexibel en veelzijdig muziekinstrument dat je kan helpen je muzikale visie te verwezenlijken.

Jog-draaischijven, crossfaders en EQ-knoppen

Jog-draaischijven zijn ronde draaiknoppen die gebruikt kunnen worden om het geluid van je muziek in realtime te manipuleren. Crossfaders zijn lange, horizontale faders die gebruikt kunnen worden om tussen twee geluidsbronnen te switchen. EQ-knoppen stellen je in staat om het geluid van je muziek te equalizen, terwijl pads vaak gebruikt worden om geluiden of effecten te triggeren. Als je net begint als DJ, dan is een controller met een kleiner aantal knoppen en faders een goede optie. Als je echter meer ervaring hebt, dan zou je een controller met meer functies kunnen overwegen.

Rekening houden met bestaande hardware en software

Neem bij het uitzoeken van een controller ook de compatibiliteit met je bestaande hardware en software in acht. Sommige controllers zijn alleen compatibel met bepaalde merken of types software of hardware, dus het is belangrijk dat je je research doet voordat je een aankoop doet.

Overweeg de juiste aankoop

Als je op zoek bent naar een DJ controller, dan is het belangrijk dat deze ook bij je budget past. Bepaal eerst wat voor soort DJ controller je wilt zijn en kijk daarna naar controllers die geschikt zijn voor jouw muzikale visie. Controllers bieden veelzijdige functies die je muziek tot leven kunnen laten

Hercules DJControl Inpulse 300 - DJ controller – Zwart

Hercules heeft een nieuwe DJ-controller uitgebracht, de DJControl Inpulse 300. Dit is een middenklasse-controller die is ontworpen om je op weg te helpen met je DJ-vaardigheden. Het apparaat heeft twee jogwheels, pitchfaders, play/pause-knoppen, cue-knopjes en een aantal andere functies die je kan gebruiken om muziek te mixen. De Inpulse 300 is compatibel met veel populaire DJ-softwarepakketten, waaronder Serato, Virtual DJ en Rekordbox.

• Het kan vergeleken worden met een professioneel apparaat
  • De kwaliteit is goed
  • De DJ controller is gemakkelijk om te gebruiken
  • Het is een licht toestel

The Next Beat by Tiësto, DJ Controller Voor Beginner, DJ Set, DJ Gear, DJ starter

The Next Beat by Tiësto is een DJ-apparaat dat is ontworpen voor beginners. Het apparaat biedt verschillende functies die DJ's helpen bij het mixen van muziek. De Next Beat by Tiësto is een draadloos apparaat dat eenvoudig te gebruiken is. Het heeft een duidelijke interface en biedt een aantal praktische functies. De Next Beat by Tiësto is een geweldig apparaat voor beginners die willen leren hoe ze muziek kunnen mixen. Er zijn online lessen beschikbaar, inclusief de aankoop bij dit pakket. Het toestel geeft je de mogelijkheid om twee verschillende muziekkanalen te mixen. Dit maakt het een geweldig apparaat om mee te starten met het mixen van muziek.

• Een alles in 1 pakket inclusief online lessen
  • Een ingebouwde geluidskaart
  • DJ controller voor beginners, maar ook geschikt voor gevorderden

• Android ondersteuning

Hercules DJ Control Compact

De Hercules DJ Control Compact is een kleine, maar krachtige DJ-controller die perfect is voor beginnende DJ's. Het biedt vele functies die je nodig hebt om fantastische sets te draaien, waaronder een geïntegreerde audio-interface, hotcues, looping, faders en knoppen. Deze controller is ook gemakkelijk om mee te nemen, dus je kan overal draaien waar je naartoe gaat. Als je net begint met DJ'en, is de Hercules DJ Control Compact de perfecte controller om mee te beginnen. De controller is klein en compact, maar biedt toch alle functies die je nodig hebt om te kunnen mixen en scratchen. De draaitafels zijn eenvoudig te bedienen en het geluid is excellent.

• Het toestel is eenvoudig in gebruik
  • Zeer goedkoop in aankoop
  • Ideaal voor beginners
  • Overzichtelijk

Hercules DJ Control Universal - DJ-controller – Zwart

De Hercules DJ Control Universal is een Dj-controller die je een oneindige wereld van creativiteit en expressie laat ontdekken. Deze controller is bedoeld voor beginnende dj's die op zoek zijn naar een betaalbare en eenvoudige controller. De Hercules DJ Control Universal biedt een aantal interessante functies. De zijn er een onbeperkt aantal geluidsbronnen beschikbaar. Je kan geluiden van je computer, mp3-speler of andere audioapparaten gebruiken. Ook bevat het apparaat een ingebouwde audio interface. Daardoor kan je de controller direct aansluiten op je computer of je geluidsinstallatie. De Hercules DJ Control Universal heeft een zeer eenvoudige en intuïtieve bediening. Je kan meteen aan de slag met deze controller, zonder veel moeite en gelezen te hebben.

De Hercules DJ Control Universal is de perfecte controller voor je computer of geluidsinstallatie. Hij biedt veel functies, zoals een pitch control, 3-band equalizer, effecten en sampler, zodat je meteen aan de slag kan met je muziek. De Hercules DJ Control Universal is eenvoudig aan te sluiten en te gebruiken, waardoor je altijd de beste geluidskwaliteit bereikt.

• De Hercules DJ Control Universal is gemakkelijk om te gebruiken
  • De kwaliteit van deze DJ controller is goed
  • De aankoopprijs voor deze controller is laag

• De uitgang voor de koptelefoon is gericht naar de DJ

Hercules Inpulse 200 - DJ Controller – Zwart

De Hercules Inpulse 200 is een fantastische DJ-controller die een eindeloze hoeveelheid mogelijkheden biedt. Het heeft een 4-kanaals mixer met geïntegreerde 24-bit/96kHz audio-interface en biedt ondersteuning voor alle populaire DJ-software. Het beschikt over een uitgebreid lichtjespakket dat de sfeer aanpast aan de muziek en de stemming, en het maakt gebruik van een geïntegreerde geluidskaart voor een optimale geluidskwaliteit. Deze controller biedt functies zoals 4-deck mixing, 8-pads met hotcue-functie, een crossfader en een 3-band equalizer per kanaal. De Hercules Inpulse 200 is een uitstekende keuze voor zowel beginners als gevorderden die op zoek zijn naar een krachtige en veelzijdige DJ-controller.

• De Hercules Inpulse 200 is van zeer goede kwaliteit
  • Het toestel is goedkoop in aankoop
  • Er zijn voldoende mogelijkheden, ook voor beginners