Opruimen is niet ieders favoriete bezigheid, en daarom zijn er hulpmiddelen om het makkelijker te maken. Er zijn handige opbergdozen voor elk gebied van het leven, van de garderobe tot het sorteren van de keuken en natuurlijk voor de badkamer.
Voor de werkplek is er de handige bureau-organizer en het brievenbakje. Of het nu groot, klein, rond of vierkant is. Je kunt de bureau-organizer in alle maten bestellen, afhankelijk van je voorkeuren. Afzonderlijke vakken zorgen voor een beter overzicht en bieden gerichte toegang tot pennen, plakbriefjes …
De beste bureau-organizer is niet alleen uitgerust met een pennenhouder, maar ook met een voorziening voor de lijmrol en biedt een vak voor het snel klasseren van brieven.
Opgeruimd staat netjes
De werkruimte, of het nu beroepsmatig is of thuis, is vaak rommelig en zeer vatbaar voor pure chaos. Kleine spullen zoals nietjes, plakbriefjes en pennen moeten op zijn minst op één plek liggen, zodat je niet steeds het overzicht verliest over wat je zoekt.
Om effectief aan je bureau te werken, heb je meer nodig dan alleen je bureaustoel, printerpapier en vulpen. Met een desk organizer of brievenbakje kopen klanten meer dan alleen een middel om te sorteren, want ze zijn verkrijgbaar in vele ontwerpen die als blikvangers dienen.
Indeling van je bureau
Denk na over wat je in de bureau-organizer of het brievenbakje wilt plaatsen. Daarom moet je bij de aanschaf van een bureau-organizer rekening houden met het aantal bakken dat hij heeft. Sommige modellen hebben bijvoorbeeld ook kleine compartimenten of veel tussenschotten.
Of het nu gaat om plakband, passers, linialen, schrijfblokken of pennen, al die kleine dagelijkse hulpjes moeten op de een of andere manier georganiseerd worden. Idealiter op zo’n manier dat we ze weer kunnen vinden. Leven of werken of leren in chaos is niet gezond en verhindert elke creativiteit. Iedereen heeft zijn eigen manier van opruimen, waarbij de trend duidelijk neigt naar minimalisme. Met een bureau-organizer koop je niet alleen decoratie, maar zorg je ook voor een minimum aan bureau-orde. Ideaal, voor groot en klein.
De voordelen van een schoon kantoor
- Kalmte en serene geest: werken in een puinhoop is mentaal veeleisend en fysiek vermoeiend. Verschillende studies hebben aangetoond dat een opgeruimd kantoor kalmte en sereniteit brengt en zo onze productiviteit verhoogt.
- Hygiëne: een opgeruimd kantoor maakt het voor uw schoonmaakteam gemakkelijker om hun werk te doen
- Flexibiliteit: er zal steeds minder vast kantoor zijn voor iedereen. Een schoon kantoor bevordert dan de flexibiliteit op het werk
- Vertrouwelijkheid: in een opgeruimd kantoor is er minder risico dat uw vertrouwelijke en officiële documenten rondslingeren en in verkeerde handen vallen
Hoewel steeds meer werk digitaal wordt gedaan, belanden veel documenten nog steeds in papieren vorm op je bureau. Het is het beste om ze onmiddellijk op te bergen in een brievenbakje. Organiseer je werklast door elke taak in een andere lade van het brievenbakje onder te brengen: te doen, in uitvoering, klaar, te archiveren, …