De 5 beste bandenvulpistolen om je autoband te vullen

266

Bandenvulpistolen zijn erg handig om de de spanning van je autoband op te meten, maar ook om vervolgens indien de bandenspanning te laag is de band direct ter plekken op te pompen. Een bandenvulpistool heeft in de meeste gevallen ook een manometer. De manometer zit vast aan de pistool en hierop kun je de bandenspanning aflezen. De manometer ziet eruit als een soort klokje en heeft in de meeste situaties dan ook een wijzertje dat laat zien hoeveel spanning de band op dat moment heeft. Verder heeft de bandenpistool zelf een soort hendel. Wanneer je aan deze hendel trekt wordt er meer lucht de band in gepompt.

Deze trekkende beweging achter elkaar herhalend uitvoeren zorgt uiteindelijk dat de band een stuk meer lucht heeft. Je kunt verder pompen tot de manometer een hoeveelheid spanning aangeeft die goed is. Wanneer je een bandenvulpistool koopt wil je uiteraard wel dat deze wat voordelen heeft en kwalitatief erg goed is. Hieronder lees je meer over de 5 beste bandenvulpistolen en de eventuele voordelen en nadelen van ze. Ondanks dat ze hetzelfde doel hebben kunnen er nog enkele verschillen zitten tussen de verschillende varianten. Over het algemeen zijn bandenvulpistolen erg makkelijk te gebruiken, maar alsnog kan de ene variant nog makkelijker te gebruiken zijn dan de andere variant.

Gude bandenvulmeter

Dit bandenvulpistool van Gude heeft in tegenstelling tot de meeste klassieke varianten van de bandenvulpistolen geen manometer met een wijzer, maar een digitale display. De hoeveelheid spanning die de band heeft kun je dan ook eenvoudig aflezen van deze display. Verder kun je als de spanning die het display aangeeft te laag is zoals bij een bandenvulpistool hoort meer lucht de band in pompen. Je kunt verder gaan met pompen tot de bandenspanning op orde is. De juiste bandenspanning wordt aangeraden om te onthouden voor een eventuele volgende keer dat je je banden moet oppompen. Het is de bedoeling dat je je banden niet te hard, maar ook niet te zacht hebt. Beide situaties brengen immers risico's met zich mee. Het feit dat deze variant dan ook een digitaal schermpje heeft ervaren de meeste gebruikers als iets erg prettigs.

Het aflezen van de juiste bandenspanning is met zo een schermpje immers erg eenvoudig. De bandenvulmeter van Oude geeft je de mogelijkheid nauwkeurig te werk te gaan en het apparaat heeft een maximale werkdruk van 12 Bar. De lengte van de slang van het apparaat is 365 millimeter en het batterij type dat nodig is is 2x AAA. Je kunt de batterijen die in het apparaat gaan dan ook erg eenvoudig, snel en efficiënt vervangen indien nodig. Het is niet zo dat het pistool enkel bestemd is voor fietsen of auto's. Het pistool kan op vrijwel ieder band worden gebruikt en dus ook voor veel verschillende voertuigen.

Powerplus POWAIR0102

Deze bandenvulpistool heeft een klassieke manometer zoals bij vele varianten het geval is. Je kunt op de manometer de huidige bandenspanning eenvoudig aflezen en op basis hiervan ook kijken hoeveel je nog verder moet pompen. Dit apparaat biedt de mogelijkheid om in 1 handomdraai je banden goed op te pompen en de luchtdruk die het apparaat levert is 8 Bar. Wel wordt het bij deze variant aangeraden om het extra afdichtingstape aan te schaffen. Het product heeft 3 jaar garantie wat veel gebruikers en kopers uiteraard als iets erg positiefs zien. Dit is immers lang niet bij alle producten het geval. Verder weegt het product zelf iets meer dan 600 gram en werkt het duurzaam. De meesten vinden dit bandenvulpistool erg handig, maar ook erg eenvoudig in gebruik.

Er komen geen extra's bij kijken en de werking is erg simpel. Een klein nadeel voor Nederlandse gebruikers is echter wel dat er enkel Een Duitse handleiding bij zit. Het gebruiken van de handleiding is in het geval van de meeste gebruikers echter niet nodig omdat het apparaat een erg simpele werking heeft. Ook het aflezen van de manometer is bij de meeste mensen geen groot probleem. Er kan makkelijk gebruik gemaakt worden van het apparaat totdat de manometer een spanning aantoont die goed is voor de banden. Je gebruikt het apparaat voor alle banden die je maar wilt en het is niet enkel bedoeld voor een bepaald soort voertuig.

Powerplus POWAIR0100

Dit bandenvulpistool zorgt dat het oppompen van je band een erg makkelijke klus wordt. Tijdens het oppompen kun je ook bij deze variant via de manometer aflezen wat de spanning is. Je kunt verder pompen en stoppen wanneer de spanning goed is. Wanneer je het pistool hebt aangesloten op de compressor is de druk die je te zien krijgt op de manometer erg specifiek. Dit is meteen een groot voordeel en iets dat veel mensen erg prettig vinden. Het is niet lastig om zeer specifiek af te lezen wat de manometer aangeeft.

Het apparaat werkt erg veilig en gaat van 0 tot zeker 12 bar. 12 bar is echter in veel situaties niet nodig. De luchtdruk gaat tot de 6 bar. Verder is het een multifunctioneel product doordat het niet enkel geschikt is voor bijvoorbeeld autobanden, maar ook voor de banden van je fiets, scooter of motor. Je kunt het in vrijwel iedere situatie waarin het nodig kan zijn zonder problemen gebruiken. Verder heeft ook deze variant net als de vorige bandenvulpistool uit dit rijtje 3 jaar garantie. Het apparaat ligt prettig in de hand doordat het niet extreem groot is en het pompen ermee is niet lastig. Ook wordt de prijs/kwaliteitverhouding als een positief punt ervaren bij dit product.

Carpoint Professionele Compressor Bandenpomp

Dit bandenvulpistool wordt gezien als een professionele variant. Je hebt net zoals bij de andere bandenvulpistolen de mogelijkheid om het pistool eenvoudig aan te sluiten op de compressor en je kunt de spanning aflezen via de manometer. Meer lucht in de band pompen is niet zwaar en is ook snel gedaan. Over het algemeen is een paar trekjes aan de handel van het pistool al snel genoeg om voldoende lucht in de band te krijgen. Dit is echter wel anders als de band volledig of bijna volledig leeg is. Verder wordt dit pistool als erg prettig ervaren op ergonomisch gebied doordat het goed is voor de lichamelijke gesteldheid.

Het pompen wordt als makkelijk en licht ervaren en de maximale werkdruk is net zoals bij de meeste varianten 12 bar. De slang van dit product heeft een lengte van zo'n 35 centimeter. De meeste bandenvulpistolen hebben erg neutrale kleuren, maar deze variant bevat voor een groot deel rood. Dit kan leuk zijn als je op zoek bent naar een aparte variant met wat meer variatie. Het apparaatje zelf weegt ongeveer een halve kilo. Gebruikers raden dit bandenvulpistool aan en ervaren het als een kwalitatief erg goed en fijn werkend product. Het product kan op vrijwel ieder voertuig met banden worden gebruikt.

Maxx Bandenvulpistool met manometer

Dit bandenvulpistool maakt het oppompen van de banden makkelijk. Het is een erg simpel apparaat zonder extra zaken waar je op moet letten. Ook het aflezen van de manometer is geen lastige opgave bij deze variant. Het is een relatief klein en minimalistische variant en de luchtdruk is 6 bar. Ook is deze variant een erg lichte variant die ongeveer 300 gram weegt. Verder is tevens in de prijs terug te zien dat het een minimalistische variant is, want dit bandenvulpistool behoort tot de goedkopere uit dit rijtje. Dit betekent echter niet dat het zijn taak niet goed doet. Het apparaat is kwalitatief erg goed en ondanks dat het licht en klein is ook erg stevig. D

e meeste mensen vinden het dan ook erg prettig dat deze variant zo compact is. Het is een product dat makkelijk is mee te nemen en ook makkelijk in de auto opgeborgen kan worden zonder dat het iets in de weg zit. Ook ervaren mensen deze variant niet snel als storend voor het oog wanneer deze niet volledig is opgeborgen maar nog deels in zicht is. Het pistool is handig in gebruik en kan ook op diverse voertuigen worden gebruikt. Net zoals de andere varianten van de bandenvulpistolen uit dit rijtje is ook dit product niet specifiek en uitsluitend gemaakt voor bijvoorbeeld auto's of scooters