3. De 5 beste audio streamers in detail bekeken

De 5 beste audio streamers in detail bekeken

4
0

Ben je op zoek naar een audio streamer? Dan heb je geluk, hieronder hebben we namelijk alles op een rijtje gezet wat je moet weten over deze aankoop. Dankzij deze handige informatie is het maken van een goede aankoop echt een stuk minder lastig dan je in eerste instantie zou denken. Door middel van een audio streamer ben je in staat om jouw muziek overal in huis te kunnen streamen. Hierdoor hoor je overal dezelfde muziek, wel zo prettig natuurlijk. Tijd om je alles te laten zien over het maken van deze aankoop, lees dus snel verder om hier veel meer over te weten te komen!

Het belang van een audio streamer

We gaan straks kijken naar de beste audio streamers die je op dit moment kunt vinden. Echter is het handig om eerst even naar de aanwinst zelf te kijken. We zien namelijk dat lang niet iedereen weet hoe deze techniek werkt en wat je er precies aan hebt voor bij jou in huis. Een audio streamer is een apparaat voor het ontvangen van audiosignaal van je telefoon of laptop. Dit apparaat kan het vervolgens gelijk door streamen naar andere apparaten in huis. Audiostreaming verschilt van de reguliere methode van internetaudio. Bij deze methode hoef je niet te wachten tot het bestand volledig is gedownload. Je kunt het geluid of de audio beluisteren zodra het je apparaat bereikt. De gegevens die binnenkomen worden gebufferd en het afspelen begint automatisch. De audio begint af te spelen en je hoort de audio continu, omdat er steeds meer gegevens binnenkomen.

Aangezien de audio streaming maar enkele seconden in beslag neemt om te bufferen en je de gegevens voortdurend ontvang kan je veel makkelijker jouw muziek laten klinken in huis. Een audio streamer zorgt ervoor dat je overal in huis dezelfde muziek kunt horen via de verschillende soorten geluidsprekers. Dit zorgt er dus voor dat je niet meer met allerlei kabels aan de haal zal hoeven gaan. Door dat je geen kabels meer nodig hebt voelt je huis gelijk een stuk opgeruimder aan. Daar komt bij dat het super eenvoudig is om je muziek te streamen, je hoeft namelijk aan de op de knop van je telefoon of computer te klikken om het streamen te kunnen beginnen.

Top 5 audio streamers

Wil je ervoor zorgen dat jij je muziek op een prettige manier kunt streamen dan is het kopen van een goede audio streamer dus zo gek nog niet. Nu is het alleen wel zo dat er echt ontzettend veel opties zijn om voor te kiezen. Door de bomen kun je als het ware het bos niet meer zien. Echter hebben we goed nieuws voor je. Hieronder hebben we namelijk een handige selectie voor je gemaakt. Wanneer je kiest voor een van deze producten zal ook jij voorzien zijn van de best mogelijke kwaliteit die je maar kunt vinden voor in huis:

(4)

SONOS CONNECT

SONOS is een merk wat nagenoeg iedereen wel zal kennen. Dit is nu eenmaal het merk wat echt bovenaan staat als het aankomt op de best mogelijke soorten audio apparatuur voor bij jou in huis. Met de SONOS CONNECT kun je elk hifi-systeem toevoegen aan het SONOS-systeem voor meerdere kamers. Hiermee kun je draadloos muziek naar de luidsprekers verzenden via Wifi. Door muziek te streamen vanaf je mobiele apparaat zal je overal in huis dezelfde muziek kunnen horen. Omdat u de luidsprekers aan het SONOS-systeem voor meerdere kamers toevoegt kan je ze altijd zelf bedienen met de SONOS-app. Het is mogelijk om de verschillende luidsprekers over het hele huis te verspreiden om te zorgen voor een prachtig surround systeem. Je zal hierdoor nooit meer een seconde hoeven te missen van dat leuke nummer van The Beatles. De CONNECT kan aangesloten worden via een RCA of optische kabel. De SONOS CONNECT is echt een van de beste opties om te kiezen!

• Met deze audio streamer ben je in staat om muziek te streamen naar je hifi-installatie
  • Alles is te bedienen via een app, hierdoor kun je alles erg goed in de gaten houden
  • Er zijn ruim 60 streamingdiensten die je kunt gebruiken met dit apparaat

SONOS BOOST

We blijven even hangen bij het merk SONOS. Waarom vraag je je af? Het is namelijk echt het best mogelijke merk wat je maar kunt kiezen als je op zoek bent naar een audio streamer voor bij jou in huis. De SONOS BOOST is dan ook een zeer goede optie om te kiezen voor bij jou in huis. Deze signaalversterker creëert een eigen draadloos netwerk voor je SONOS-luidsprekers. Hierdoor zal je nooit meer te maken hebben met een storing tijdens het afspelen van je favoriete nummers. Dit houdt onder andere in dat de prestaties van je luidsprekers niet afhankelijk zijn van de storingsgevoeligheid van je draadloze thuisnetwerk. Geen last meer van wegvallende stemmen of van een slag in het nummer. De BOOST is voorzien van ruim 3 draadloze antennes die het signaal in alle richtingen uitzenden. Het signaal is zo sterk dat het geen probleem is als de apparaten in een andere ruimte staan gaat. Hierdoor kun je jouw muziek over laten klinken in huis.

• Door het betrouwbare SONOS-netwerk zal je geen last meer hebben van storingen
  • Je kunt de diverse SONOS boxen in huis allemaal aan elkaar koppelen via een netwerk

Logitech Bluetooth-audio-adapter

Ook dit merk zal bij veel mensen wel een belletje doen rinkelen. Het is een merk wat bekend staat om de uitstekende prijs kwaliteit verhouding, je betaalt dan ook nooit de hoofdprijs voor een audio streamer van dit merk. Met de Logitech Bluetooth-audio-adapter kun je jouw muziek draadloos afspelen, met elk Bluetooth-apparaat wat je maar in huis hebt staan. Zo kan je de Logitech-adapter zonder problemen aansluiten op je luidsprekers. Ook is het mogelijk om met één druk op de knop Bluetooth te gebruiken. Hierdoor zorg je binnen no time voor verbinding met jouw laptop of telefoon. Het is niet nodig om software te installeren, je kunt dus gelijk beginnen met het streamen van jouw favoriete muziek. Het compacte ontwerp van de Logitech Bluetooth-audio-adapter zorgt ervoor dat de adapter perfect achter je boxen past. Zo hoef je niet iedere keer tegen het product aan te kijken.

• Geschikt voor elk Bluetooth-apparaat voor het streamen van muziek
  • Het koppelen van meerdere apparaten is geen enkel probleem
  • Door het compacte design neemt hij nagenoeg geen ruimte in beslag

Bluesound Node 2i

Met de Bluesound Node 2i is het luisteren van jouw muziek in huis echt een fluitje van een cent. Met deze draadloze ontvanger is hert maken van een surround systeem in huis voor iedereen mogelijk. Sluit je smartphone of tablet aan op de ontvanger via WiFi of Bluetooth. Vervolgens kan je de luidsprekers draadloos bedienen met behulp van de Bluesound app. Omdat de ontvanger verliesvrije bestanden afspeelt zal de kwaliteit van het geluid hetzelfde zijn als de hifikwaliteit. Dit zorgt ervoor dat je echt de beste geluid kunt verwachten bij het streamen van al jouw favoriete nummers. Dit betekent dat het geluid helder en gedetailleerd is. Dankzij de aansluitmogelijkheden is het ook mogelijk om een sub woofer of een andere ontvanger aan te sluiten op deze audio streamer.

• Met de ontvanger kan je muziek streamen via WiFi, Bluetooth of AirPlay
  • Door deze audio streamer kan je zorgen voor een Bluesound multi-room systeem.

Marmitek BoomBoom 93

De laatste optie is om te kiezen voor deze uitstekende audio streamer. Met de Marmitek BoomBoom 93 zal je al jouw muziek kunnen streamen met behulp van Bluetooth. Je kunt deze adapter aansluiten op de analoge of digitale aansluiting van je receiver of actieve speaker set in huis. Dit maakt het mogelijk om jouw nummers van een smartphone, tablet of computer naar je luidsprekers te kunenn streamen. Met behulp van ondersteuning voor Bluetooth aptX hoef je je geen zorgen te maken over kwaliteitsverlies. De kwaliteit is echt ontzettend hoog, hierdoor zal je niets missen tijdens het luisteren. De audio streamer is voorzien van de multi pairing functie. Dit zorgt ervoor dat meerdere mensen kunnen verbinden met het apparaat. Heb je een feestje op de planning dan komt dit zeker van pas.

• Dankzij Bluetooth aptX kun je luisteren naar een hoge geluidskwaliteit.
  • Je kunt met deze audio streamer schakelen tussen 2 apparaten via multi pairing

Dit artikel maakt het ook voor jou mogelijk om uit te komen bij een audio streamer die perfect aansluit bij wat je al die tijd al zocht. Dankzij een dergelijke audio streamer ben je in staat om eenvoudig te zorgen voor het beste geluid bij het luisteren van jouw muziek. Hiermee ben je in staat om jouw muziek overal naartoe te streamen. Wanneer je kiest voor een van de producten die we in dit artikel hebben genoemd zal je voorzien zijn van een product wat voldoet aan de beste prijs kwaliteit verhouding. Hier op de site zijn er overigens nog veel meer artikelen die je zeker even door zou moeten nemen!